جواب کوتاه به سوال چرا یخچال سرد نمیکنه؟

یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین لوازم‌آشپزخانه است. این دستگاه در اصطلاح دائم‌الکار می‌باشد. یافتن علت سرد نکردن یخچال بعد از بروز این مشکل بسیار مهم می‌باشد. اگر این روند به درستی انجام نشود باعث فاسد شدن مواد‌غذایی و از بین رفتن آن‌ها خواهد شد.

عمدتاً مواردی که این مشکل را در دستگاه ایجاد می‌کنند توسط خود فرد به تنهای قابل شناسایی و رفع نمی‌باشد. به همین دلیل پیدا کردن یک مرکز خوب برای تعمیر لوازم خانگی در کرج و سایر شهرستان‌ها که معتبر و کار‌بلد باشد بسیار مهم است.

در این مقاله همراه ما باشید تا بگوییم علت سرد نشدن یخچال چیست.

علت سرد نکردن ساید بای ساید

9 علت سرد نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید

در این بخش به عمده دلایل سرد نکردن یخچال در مدل‌های مختلف اشاره خواهم کرد:

از دیگر علت سرد نکردن یخچال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد باد‌گرم توسط موتور داخل یخچال: در برخی مواقع گردش هوا در داخل دستگاه با باد‌ گرم همراه است. در این حالت امکان دارد گاز یخچال دچار نشتی شده باشد. کم شدن مقدار گاز یخچال اصلی‌ترین دلیل برای این مورد است. در این حالت قطرات شبنم هم در داخل محفظه یخچال دیده می‌شود.
  • کثیف بودن فیلتر‌های یخچال: این فیلتر‌ها وظیفه ورود هوای خنک به داخل یخچال را دارند. در صورتی‌که از گرد و خاک پر شوند هوا داخل یخچال وارد نمی‌شود و باعث گرم شدن داخل یخچال خواهد شد.
  • از کار افتادن فن خنک‌کننده: در بعضی مواقع علت سرد نکردن یخچال خرابی موتور و یا کمپرسور نیست. در این حالت این دو قطعه به درستی کار می‌کنند ولی فن‌های آنها از کار افتاده و انتقال هوای سرد را به درستی انجام نمی‌دهند.
  • نصب غیر‌اصولی دستگاه: این مورد به ویژه در مورد دستگاه‌های جدید بسیار شایع است. نصب توسط افراد غیر‌متخصص و خارج از نمایندگی مجاز باعث این مورد خواهد شد.
  • خرابی یخ‌ساز: یکی از بیشترین موارد خرابی که در اکثر نمایندگی‌ها گزارش شده است این مورد می‌باشد.  از دلایل این مشکل می‌توان به انسداد لوله‌های آبرسان، عدم نصب و راه‌اندازی صحیح و خرابی مکانیکی خود دستگاه یخ‌ساز می‌باشد.

علت سرد نکردن یخچال فریزر سامسونگ چیست؟

علت سرد نکردن یخچال فریزر در برند معروف سامسونگ با سایر برند‌ها کمی متفاوت می‌باشد. زیرا‌ این برند لوازم خانگی از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت محصولات خود استفاده می‌نماید. در این بخش به روتین ترین دلایل این مشکل در یخچال فریز‌ر‌های سامسونگ اشاره خواهم کرد:

  • با توجه به دیجیتالی شدن تمام قسمت‌های این محصولات عدم تنظیمات درست باعث افزایش دما و مشکل در نگهداری مواد خواهد شد.
  • قرار دادن بیش از حد مواد‌غذایی داخل فریزر: موتور و کمپرسور هر مدل دارای ظرفیت خاص و مقدار معینی مواد‌غذایی برای خنک نگه داشتن می‌باشد. زمانی که مواد‌غذایی بیش از ظرفیت دستگاه داخل آن قرار داده شود قابلیت سرد کردن فریزر کاهش خواهد یافت.
  • خرابی و نقص در لاستیک‌های اطراف درب فریزر: لاستیک‌های این برند به خودی خود دارای نقص و ایراد نمی‌باشد و از کیفیت مناسب برخوردار است. در صورتی که به این قسمت ضربه‌ای وارد شود و یا در نگهداری آن نقصی رخ دهد این قیمت اسیب دیده و در تامین دمای محفظه فریزر مشکل ایجاد خواهد کرد.
  • علت سرد نکردن یخچال در این برند هم می‌تواند بر اثر خرابی انواع قطعات مذکور در بخش قبل باشد. در این بخش به دلیل تکرار به آن موارد اشاره نمی‌کنیم.
  • خرابی سنسور‌های قسمت های مختلف: تولیدات این برند از پیشرفته‌ترین سنسور‌ها و برد‌های الکترونیکی استفاده می کنند. خرابی هر یک از سنسور‌ها در هر بخش باعث مشکل و عدم کارکرد درست آن قطعه خواهد شد. به همین دلیل بایستی جهت تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ در کرج بسیار سریع عمل کنید.
  • یکی از مهم‌ترین موارد ایراد در محصولات آکبند این برند عدم نصب و راه‌اندازی توسط اکیپ آموزش دیده و مجرب می‌باشد. همچنین عدم آموزش کافی تعمیرکاران هم باعث این مشکلات می‌شود.

در صورتی که در محدوده کرج، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت و اطراف آن ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر یخچال فریزر خود با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر سرد نشدن یخچال فریزر به محل مورد نظر شما مراجعه خواهند کرد.

علت سرد نکردن فریزر تک درب چه چیزی است؟

علت سرد نکردن یخچال فریزر در این مدل که مخصوص فریز‌کردن مواد‌غذایی می‌باشد به غیر از موارد ذکر شده می‌تواند به دلایل زیر نیز اتفاق بیفتد:

علت سرد نکردن یخچال فریزر سامسونگ
  1. اختلال و مشکل در لوله‌های منتهی به کندانسور: یخ‌زدن و سرد بودن این لوله‌ها به معنی مشکل‌دار بودن آنها می‌باشد. به همین دلیل این مورد باعث عدم کارکرد درست کمپرسور می‌شود. در این حالت محفظه دستگاه خنک نشده و فریز مواد‌غذایی صورت نمی‌پذیرد.
  2. ایجاد مشکل در دمپر فریزر تک درب: این قسمت همانند دریچه کولر می‌باشد. باعث انتقال و چرخش هوای سرد به قسمت داخلی فریزر می‌شود. در صورت خرابی این انتقال صورت نخواهد پذیرفت.
  3. خرابی ترموستات: این قسمت از محصول به عنوان کلید تنظیم دما عمل می‌کند. در صورت مشکل داشتن این تنظیم به دستی انجام نمی‌شود در این حالت ممکن است دمای فریزر بیش از اندازه گرم ویا سرد شود.
  4. تمامی موارد مذکور اعم از خرابی لاستیک درب فریزر و نشت و کمبود گاز دستگاه و غیره برای این مدل نیز صادق می باشد.

علت یخ نکردن یخچال فریزر چیست؟

همانطور‌که می‌دانید برای فریز کردن مواد‌غذایی نیاز به دمای بسیار پایین است. برای ایجاد دمای بسیار پایین باید موتور، کمپرسور، سنسور‌ها و ترموستات و گاز تایمر این دستگاه به درستی کار کند. نقص در هر یک از این بخش‌ها این روند را به هم خواهد زد.

همچنین سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری و نظافت به‌موقع یخچال فریزر هم بسیار مهم می‌باشد. یکی دیگر از موارد مهم در این موضوع این مورد است که در شهر‌هایی با هوای گرم و شرجی انتخاب محل قرار‌گیری این تولیدات بسیار مهم است. 

علت گرم بودن داخل یخچال چیست؟

همانطور که می‌دانید یخچال از جمله دستگاه‌هایی است که اگر به درستی راه اندازی شود و به صورت ایمن از آن استفاده شود، کم پیش می آید که خراب شود. اما در برخی مواقع بنا به دلایل مختلفی یخچال دچار مشکل می‌شود. یکی از این مشکلات گرم شدن بی دلیل داخل یخچال فریزر است که این مشکل را می‌توانید با کمک تعمیرکاران مجرب انتخاب تعمیر رفع کنید. از دلایلی که موجب گرم شدن داخل یخچال می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

➖کیپ بودن پشت یخچال با دیوار

➖قرار گرفتن یخچال در کنار پنجره جلوی نور مستقیم و کنار گاز

➖پر کردن بیش از حد یخچال با مواد غذایی

➖نشت گاز

➖خراب شدن کمپرسور و موتور یخچال

➖خراب بودن موتور فن یخچال

➖کثیف بودن کندانسور یخچال

➖نیاز به تعویض داشتن لاستیک درب یخچال

➖خراب شدن ترموستات یخچال

از جمله دلایلی هستند که موجب می‌‌شوند داخل یخچال گرم شود و اگر به موقع علت بررسی نشود و تعمیرات صورت نگیرد، ممکن است مشکلات جدی برای یخچال به وجود آید. به این ترتیب بهتر است در صورت مشاهده گرم بودن داخل یخچال هرچه سریع‌تر اقدام به رفع مشکل کنید.

مراحل ثبت درخواست تعمیر سرد نکردن یخچال فریزر توسط انتخاب تعمیر

در صورتی که یخچال فریزتان سرد نمی‌کند و می‌خواهید برای تعمیر یخچال خود ثبت درخواست کنید، مراحل بسیار ساده‌ای در انتظار شماست.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست دستگاه و ارائه گارانتی 8 ماهه به مشتری

همچنین در صورت نیاز به تعمیر یخچال فریزر در کرج، می‌توانید فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق را به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

علت یخ زدن مواد داخل فریزر

در برخی مواقع ممکن است متوجه شوید که فریزر یخچال سرد نمی‌کند و مواد داخل فریزر یخ نمی‌زنند. این یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای شما هم رخ دهد، به این ترتیب بهتر است دلایل یخ نکردن مواد داخل فریزر را بدانید تا بتوانید مشکل را حل کنید و یا در هنگام درخواست تکنسین برای تعمیر بتوانید به درستی مشکل را توضیح دهید. از دلایلی که موجب می‌شود فریزر یخچال شما یخ نکند به شرح زیر است:

  • خراب بودن لوله و کویل‌های کندانسور
  • مشکل جدی در قسمت استارت کمپرسور یخچال
  • نیاز به تمیز شدن سیم پیچ خازن
  • از کار افتادن برد خازن یخچال
  • یخ کردن اواپراتور یخچال
  • خراب شدن موتور فن اواپراتور
  • باز ماندن درب فریزر و ….
علت یخ زدن مواد داخل فریزر
علت یخ زدن مواد داخل فریزر

موارد لیست شده در بالا از جمله دلایلی هستند که موجب می‌شود، فریزر سرد نشود و در نتیجه آن مواد داخل یخ نزد. برای رفع این مشکلات بهتر است با کارشناس تعمیر نمایندگی انتخاب تعمیر تماس حاصل کنید و با توضیح مشکل راهنمایی کامل در مورد چگونگی رفع مشکل به دست بیاورید و یا در صورت نیاز برای رفع و تعویض قطعات خراب شده از تعمیرکاران مجرب این مجموعه کمک بگیرید.

دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی چیست؟

اگر یخچالتان را جابجا کرده‌اید و پس از وصل کردن به برق آن یخچالتان خنک نمی‌کند، بایستی بدانید ممکن است مشکل جدی در عملکرد یخچال به وجود آمده باشد. به این صورت بهتر است پس از حدود دو الی سه ساعت پس از جابجایی یخچال را به برق بزنید تا گاز یخچال که به دلیل تکان خوردن، جابجا شده است ته نشین شود و مشکلی در عملکرد یخچال به وجود نیاید.

به طور کل از دلایلی که موجب خنک نکردن یخچال پس از جابجایی می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلیل خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی

1️⃣نشت گاز یخچال

2️⃣آسیب دیدن کمپرسور یخچال

3️⃣آسیب دیدن کندانسور یخچال

4️⃣به هم خوردن تنظیمات دمایی یخچال و …

·        

از جمله دلایلی هستند که موجب می‌شوند پس از جابجایی یخچال کار نکند. به این ترتیب بهتر است در هنگام جابجایی دقت کنید و درجا یخچال را به برق متصل نکنید.

سوالات متداول

در این بخش به مهمترین سوالات در خصوص علت سرد نکردن یخچال فریزر خواهیم پرداخت:

کلام آخر

علت سرد نکردن یخچال هرچه که باشد باید به درستی تشخیص داده شود. این تشخیص یاد توسط یک فرد آموزش دیده و مجرب صورت پذیرد. بی‌اعتنایی به این مورد باعث خواهد شد که مشکلی با هزینه کم و جزئی می‌توانست حل شود به معضلی بزرگ تبدیل شود. همچنین با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده محصولات جدید از این فناوری‌ها بهتر است که حتما برای تعمیر به نمایندگی‌های خود برند یخچال مراجعه نمایید.

انتخاب تعمیر به عنوان نمایندگی تعمیر یخچال در کرج با خدمات 24 ساعته و 7 روز هفته بهترین انتخاب برای تعمیر این دستگاه‌های جدید می‌باشد. استفاده از قطعات هماهنگ و اصلی برای تمامی مدل‌ها و ضمانت قطعات و تعمیرات از دیگر مزایای این مجموعه‌های تعمیر یخچال می‌باشد.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب