نمایندگی تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر انواع برند ها

مایکروفر از جمله وسایلی‌است که درآشپزخانه هرخانواده ایرانی کاربرد فراوانی‌ دارد و به واسطه تولید گرما، اقدام به پخت و پز و یا گرم‌نمودن غذا می‌کند. گرما و دما موجود در داخل مایکروفر توسط المنت‌های تعبیه شده به طوریکنواخت غذا را گرم می‌کند. همچنین توزیع یکنواخت گرما در دستگاه مایکروفر باعث پخت سریع غذا می‌شود. در دستگاه مایکروفر قطعه‌ای به نام میکروسوئیچ درب مایکروفر تعبیه شده‌است که خراب شدن آن کارایی دستگاه را پایین می‌آورد و درصورت خرابی این قطعه باید سریعاً برای تعمیر اقدام کنید.

میکروسوئیچ درب مایکروفر

معمولاً خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر نشانه‌های مخصوص به خود دارد که اگر به درستی به آن توجه کنید، می‌توانید درصد خسارت ایجاد شده را پایین بیاورید. اگر مایکروفر شما نیز دچار خرابی شده و به نوعی درب آن به درستی بسته نمی شود، در این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با میکروسوئیچ درب مایکروفر

میکروسوئیچ درب مایکروفر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات دستگاه مایکروفراست. در هر دستگاه مایکروفر، یک نوع قلاب تعبیه شده‌است که با کمک این میکروسوئیچ ها باعث بسته شدن درب دستگاه می‌شود. در واقع هنگام بسته شدن درب دستگاه، قلاب و میکروسوئیچ باهم چفت می‌شوند و باعث قفل شدن درب شده و از نشت امواج جلوگیری می‌کنند.
میکروسوئیچ درب مایکروویو وظیفه دارد فرمان بسته بودن درب را به برد الکترونیکی صادر کند و باعث شروع به کار ماکروفرشود. به طور کلی دستگاه مایکروفر سه عدد میکروسوئیچ دارد که هر یک از این میکروسوئیچ‌ها ویژگی و کارایی خاصی دارند.
قابل به ذکر است که هر یک از میکروسوئیچ‌های الکتریکی داخل دستگاه مایکروویو دارای صدهزار بار الکتریکی و سیصدهزار بار عمر مکانیکی خواهند بود.


انواع میکروسوئیچ درب مایکروفر

میکروسوئیچ‌ها علاوه برعمر طولانی خود، دارای انواع مختلف نیز هستند. سه نوع میکروسوئیچ در درب ماکروفر به کار رفته‌است که عبارتند از :

  • میکرو سوئیچ اصلی: وقتی درب مایکرفر را باز می‌کنیم این میکروسوئیچ به حالت بازقرار دارد و وقتی درب دستگاه را می‌بندیم به شکل بسته قرار می‌گیرد.
  • میکرو سوئیچ ثانویه: این نوع میکروسوئیچ برعکس میکروسوئیچ اصلی است یعنی وقتی که درب بسته باشد میکروسوئیچ ثانویه باز است و هنگامی که درب باز باشد، بسته است.
  • میکرو سوئیچ حسگر: میکروسوئیچ حسگر همانند میکروسوئیچ اصلی می‌باشد.

نشانه های خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر

همان طورکه پیش‌تر به آن اشاره کردیم، خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر با علائم و نشانه‌هایی همراه‌ است. در صورت بی توجهی به این نشانه‌ها، ممکن‌است ماکروفرتان دچار خرابی‌های بیش‌تری شود و هزینه تعمیر آن نیز دو برابر گردد.

این علائم عبارتند از:

در صورت مشاهده هر یک از این نشانه‌ها، بهتر است قطعه میکروسوئیچ درب مایکروفر توسط تکنسین مخصوص نمایندگی تعمیر ماکروفر در کرج، تعمیر یا تعویض شود. زیرا ممکن است ایمنی منزل شما را تهدید کند و باعث بروز خطراتی مانند آتش سوزی، صدمه بیشتر به دستگاه و یا حتی صدمه به خود شما شود.

چه عواملی موجب خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر می گردد؟

  • فشار آوردن بیش از حد به درب مایکروفر
  • وجود خرابی‌های دیگر در مایکروفر
  • خیس شدن قطعات داخلی دستگاه
  • نوسانات برق
  • استفاده بیش از حد از دستگاه
  • قدیمی شدن دستگاه

آیا خاموش شدن ناگهانی ماکروفر می تواند به علت خرابی میکروسوئیچ باشد؟

اگر میکروسوئیچ هنگام کارکردن مایکروویو به برد پیغام بازبودن درب دستگاه را دهد، ماکروفر به طور ناگهانی خاموش می‌شود. بنابرین اگر میکروسوئیچ به درستی عمل نکند و تشخیص اشتباه در مورد باز یا بسته بودن درب ماکروفر دهد، می تواند باعث خاموش شدن دستگاه شود. همین مسئله خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر و عدم انتقال ولتاژ صحیح برای کار کردن ماکروفر سبب نچرخیدن سینی ماکروفر شده و در نتیجه مواد غذایی به خوبی گرم نمی‌شوند.

تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر

داخل درب ماکروفر، میکروسوئیچ‌هایی وجود دارد که خراب شدن آن علاوه بر ایجاد مشکل در روشن شدن دستگاه، می‌تواند بر کیفیت پخت و پز و یا گرم کردن غذا تاثیر بگذارد.اگر میکروسوئیچ درب ماکروفر خراب شود، برق به مدار وارد نشده و دستگاه نیز کار نمی‌کند.

تعمیر و تعویض میکروسوئیچ درب مایکروفر باید توسط افرادی انجام شود که از تخصص و دانش کافی در این زمینه برخوردار هستند زیرا تعمیرغیر اصولی میکروسوئیچ درب مایکروفر ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
انتخاب تعمیر به عنوان نمایندگی تعمیر ماکروفر در کرج یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که تعمیرات ماکروفر 12 برند ایرانی و خارجی را انجام می دهد. شما می توانید با ما تماس بگیرید و هزینه تعمیرات خود را به حداقل برسانید و ازخدمات گارانتی 8 ماهه تعمیر بهره مند شوید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج و اطراف آن ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر میکروسوئیچ درب ماکروفر با انتخاب تعمیر تماس بگیرید. کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر دستگاهتان به محل مورد نظر شما مراجعه خواهند کرد.

تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر ال جی

بسیاری از افرادی با مجموعه انتخاب تعمیر تماس می‌گیرند، همان ابتدا می‌پرسند که چرا مایکروفر برند ال‌جی شان به صورت خود به خودی روشن یا حین کارخاموش می‌شود. دلیل این اتفاق می‌تواند خرابی میکروسوئیچ‌ های درب مایکروفر می‌باشد وممکن است پلاتین های این میکروسوئیچ ها ضعیف شده و خود به خود عمل کنند. یا می تواند ایراد از سنسور های حرارتی بوده که منجر به حساسیت دکمه ها ی مایکروفر و روشن شدن خود به خودی آن ها شود.

البته موارد دیگری مثل اتصالات برق کشی، ایراد سنسورهای‌حرارتی، اعمال ولتاژهای ناگهانی هم می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود که لازم است توسط تکنسین‌های باتجربه بررسی گردد.

در صورت خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر ال‌جی ممکن است دستگاه شما با مشکلات زیر روبه رو شود:

  • خاموش شدن دستگاه حین باز و بسته کردن درب
  • پریدن فیوز
  • نچرخیدن صفحه گردان
  • گرم نکردن غذا
  • از کار افتادن فن
  • از کار افتادن دکمه‌های صفحه نمایش دستگاه
  • روشن نشدن لامپ
میکروسوئیچ مایکروفر ال جی

جلوگیری از خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر

در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم پیش از استفاده از ماکروفر، دفترچه راهنمای مایکروفر را مطالعه نمایید زیرا معمولاً کمپانی یا شرکت تولید کننده ماکروفرها تمامی نکات مهم دستگاه را در این دفترچه بازگو خواهد کرد و در صورت رعایت این نکات، مشکلی برای دستگاه به وجود نمی‌آید.

اگر می‌خواهید عمر میکروسوئیچ درب مایکروفر خود را افزایش دهید و از خراب شدن آن جلوگیری کنید در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که بسیار کمک کننده است.

  • باز و بسته کردن آرام درب.
  • قرار دادن ماکروفر دور از دسترس کودکان.
  • قرار ندادن ماکروفر در جای خیس و مرطوب
  • عدم آویزان کردن وسیله ای به درب
  • پس از هر بار استفاده از دستگاه، درب آن را به طور کامل ببندید.
  • به صورت مرتب برای تمیز کردن و رسوب زدایی ماکروفر خود اقدام کنید.
  • تجمع و گیر افتادن چربی ساطع شده از مواد غذایی در قلاب می تواند منجر به خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر شود.
  • برای نظافت ماکروفر، از دستمال تمیز و نم‌دار استفاده نمایید.

چگونه میکروسوئیچ درب مایکروفر را تست کنیم؟

برای این کار ابتدا مایکروفر را ازپریز برق جدا کنید و سپس درب مایکروفر را ببندید و مطمئن شوید که بسته شده است در این هنگام شما باید صدایی مانند صدای کلیک به گوشتان برسد. اگر صدا این گونه بود که میکروسوئیچ درب سالم است و در غیر این صورت میکروسوئیچ دچار خرابی شده‌است.

مراحل ثبت درخواست تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر در کرج

انتخاب تعمیر به صورت تخصصی مناطق استان البرز و شهرهای اطراف را برای خدمت رسانی و تعمیر لوازم خانگی در نظر گرفته است تا کارشناسان ما با ثبت درخواست، در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل رسانده و تعمیر وسیله برقی مورد نظر را انجام دهند. در نتیجه سرعت و کیفیت خدمات تعمیر برای ما حرف اول را می‌زند. در صورتی که می‌خواهید برای تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر در کرج ثبت درخواست کنید، مراحل بسیار ساده‌ای در انتظار شماست.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیرکار توسط کارشناسان

حضور تعمیر کار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله و ارائه گارانتی 8 ماهه

در صورت نیاز به تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفردر کرج، فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق را به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

تست میکروسوئیچ درب ماکروفر با مولتی متر

یکی از راه‌های تست میکروسوئیچ درب مایکروفر، استفاده از مولتی متر می‌باشد. برای تست کردن سلامت درب ماکروفر مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا مولتی متر را بر روی تست بیزر قرار دهید.
  • یکی از پراپ‌های مولتی متر را بر روی پایه دستگاه و دیگری را بر روی نورمالی اوپن قرار می‌دهیم که در این حالت صدای بوق از مولتی متر شنیده می‌شود که در این‌صورت با فشار دادن دکمه سویئیچ باید صدای بوق قطع شود.
  • در صورتی که باطی کردن مراحلی که گفته شد صدای بوق قطع نشد و یا اصلا شنیده نشد، میکروسوئیچ درب ماکروفر خراب شده است و باید تعمیر و یا تعویض شود.

خرید میکروسوئیچ درب ماکروفر

میکروسوئیچ درب مایکروفر یکی از قطعات مهمی است که بایداصل و اورجینال آن تهیه شود. برای خرید میکروسوئیچ درب ماکروفر می‌توانید با مجموعه انتخاب تعمیر، نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در کرج و حومه مراجعه کنید. باید بدانید که نمایندگی‌هایی که قطعات اصل مایکروفر را به فروش می‌رسانند، تعمیرآن را نیز انجام می‌دهند.

قیمت میکروسوئیچ درب مایکروفر

میکروسوئیچ درب مایکروفر معمولاً قیمت زیادی ندارد و قیمت آن تقریبا 100/000 تومان می‌باشد. اگر خودتان به تنهایی بتوانید میکروسوئیچ را تعویض کنید هزینه‌تان کاهش می‌یابد. اما ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتری به دستگاه شود.

برای اطلاع دقیق از هزینه میکروسوئیچ درب ماکروفر می‌توانید با نمایندگی تعمیر ماکروفر در کرج با شماره 09190089252 تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی میکروسوئیچ درب مایکروفر پرداختیم و همچنین عواملی که باعث خرابی این قطعه می‌شوند را ذکر کردیم. توجه داشته باشید که خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر باید توسط افراد باتجربه و متخصص تعمیرشود. بنابراین در صورت خرابی و اشکال میکروسوئیچ درب مایکروویو هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیرآن اقدام کنید زیرا باز بودن درب ماکروفر و انتشار اشعه خطرات بسیار زیادی برای انسان دارد.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب