علت خشک نشدن لباس در لباسشویی ال جی اسنوا دوو سامسونگ

یکی از مشکلاتی که ممکن‌ است در اکثر لباسشویی‌ها مانند لباسشویی برند ال‌جی، سامسونگ، دوو، اسنوا و یا آبسال رخ دهد، خشک نکردن لباس در ماشین لباسشویی‌ است.

خرابی خشک‌ کن ماشین‌ لباسشویی باعث می‌شود که لباس‌ها خیس باقی بمانند. علت خشک نشدن لباس در لباسشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای رفع آن توصیه می‌کنیم با مجموعه انتخاب تعمیر، نمایندگی تعمیر لباسشویی در کرج و حومه تماس بگیرید. زیرا در اکثر موارد برای رفع این مشکلات خاص باید قطعه‌ای تعویض یا تعمیر گردد.

خشک نکردن لباسشویی

البته در برخی موارد با راهنمایی کارشناسان ما می‌توانید به راحتی این مشکل را با ریست کردن دستگاه رفع کنید. در اکثر لباسشویی‌ها چرخش سریع درام یا دیگ باعث آبگیری و خشک شدن لباس‌ها می‌شود، اما در لباسشویی‌های جدید که سیستم ایرواش دارند، خشک کردن لباس‌ها به کمک بخار آب گرم انجام می‌شود.
در ادامه این مقاله به موضوع علت خشک نشدن لباس در لباسشویی و خرابی خشک کن لباسشویی می‌پردازیم.


چرا لباسشویی پس از شستشو لباس را خشک نمی کند؟

علت خیس ماندن لباس پس از شستشو در لباسشویی می‌تواند مربوط به خرابی برد یا ترانس، موتور لباسشویی، قطع برق و یا موارد دیگر باشد.

دلایل خشک نکردن ماشین لباسشویی عبارتند از:

1️⃣مسدود بودن شلنگ تخلیه و فیلتر کف

2️⃣آبگیری نکردن دیگ

3️⃣خرابی پمپ تخلیه

4️⃣ نامنظم بودن تنظیمات خشک کن

5️⃣نرسیدن هوا و خرابی برق خشک کن

6️⃣خرابی موتور لباسشویی

7️⃣خراب شدن برد الکتریکی دستگاه

8️⃣وجود اشکال در فیوز

9️⃣معیوب بودن ترموستات و خازن

🔟خرابی ذغال های موتور و شیر برقی

خشک نکردن لباس به علت عدم تخلیه آب لباسشویی

اگر آب از ماشین لباسشویی تخلیه نشود، لباس‌ها خشک نمی‌شوند وخیس باقی می‌مانند. در این هنگام تعمیرکار لباسشویی موارد زیر را بررسی می کند:

پمپ تخلیه: اگر پمپ تخلیه معیوب، مسدود یا نیم سوز شده باشد، باعث می‌شود لباس‌ها در لباسشویی خشک نشوند. دلیل خراب شدن پمپ تخلیه آب می تواندعاملی مانند پرز لباس و یا گیر کردن اشیاء باقی‌مانده در لباس‌ باشد.
مسدود شدن فیلتر: مسدود شدن مسیرفیلتر تخلیه آب لباسشویی منجربه خشک نشدن لباس‌ها می‌گردد.

شلنگ تخلیه: اگر شلنگ تخلیه دستگاه لباسشویی خم یا مسدود شود و یا از همان ابتدا به درستی نصب نشود، می‌تواند سبب کار نکردن درست خشک کن لباسشویی شود.

در ادامه عواملی که باعث اختلال در خشک کن لباسشویی می شوند را مفصل بررسی خواهیم کرد.

تنظیمات خشک کن لباس در لباسشویی

تنظیمات خشک کن لباسشویی باید با توجه به نوع و جنس پارچه، میزان کثیف بودن لباس و موارد دیگر تغییرکند. برای مثال دکمهspin و no spinمرتبط با تنظیمات خشک کن ماشین لباسشویی است که:

🟥شما با فشردن دکمه spin می‌توانید سرعت چرخش ماشین لباسشویی را درحالت خشک کن به 400، 600، 800 و یا 1200 دور در دقیقه تغییر دهید.

⬛اما اگر دکمه no spin را بزنید خشک کردن لباس انجام نمی‌شود بنابراین بررسی کنید که این دکمه را اشتباهاً انتخاب نکرده باشید.

دکمه spain

پر کردن بیش از حد دیگ لباسشویی

یکی از عواملی که باعث خشک نکردن لباس در لباسشویی می‌شود پر کردن بیش از حد دیگ لباسشویی با لباس است. پر بودن بیش از ظرفیت لباسشویی باعث کاهش قدرت چرخش دیگ می‌شود و درصد زیادی از آب در داخل لباس باقی می‌ماند.

بررسی المنت های حرارتی در لباسشویی

در صورت خرابی المنت‌های حرارتی ممکن‌است خشک کن دستگاه به خوبی کار نکرده و یا مقداری آب در لباس باقی بماند بنابراین این مورد باید حتما توسط تعمیرکار بررسی شود.


تعمیر خشک نکردن لباسشویی برند ال جی سامسونگ اسنوا و دوو در کرج

اگر خشک کن ماشین لباسشویی ال‌جی، سامسونگ، اسنوا و یا دوو شما کار نمی‌کند باید فوراً با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید و خودتان تنهایی دست به کار نشوید زیرا ممکن است با تغییر تنظیمات خرابی دستگاه را بیشتر کنید.

بنابراین پس از مشاهده خرابی در دستگاه و یا ارور و خطاهایی که برروی صفحه نمایش دستگاه نمایان می شود با شماره 09190089252 تماس بگیرید. زیرا همین خطاها می‌تواند به تعمیرکار کمک کند تا تعمیر لباسشویی به دقت و به درستی انجام شود. پس درصورت خرابی خشک کن ماشین لباسشویی نیازی به تعویض دستگاه نیست و می‌توانید لباسشویی خود را با یک هزینه کم و معقول تعمیر کنید. تکنسین های مجموعه انتخاب تعمیر با تعمیرات انواع برند لباسشویی موجود در بازار ایران آشنایی دارند و در اسرع وقت به منزل مشتری رفته و دستگاه لباسشویی را تعمیر می‌کنند.

درخواست تعمیر کار جهت تعمیر خشک کن لباسشویی

اگر خشک کن لباسشویی‌تان از هر برند ایرانی یا خارجی که باشد، خراب شده است مراحل زیر را طی کنید:

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیرکار توسط کارشناسان

حضور تعمیر کار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله و ارائه گارانتی 8 ماهه

رفع ساده مشکل خشک نکردن لباس در لباسشویی

برای رفع مشکل خشک نکردن لباس در لباسشویی گاهی با نحوه ریست کردن لباسشویی می‌توانید مشکل را به طور کامل حل کنید. از آنجایی که روش ریست کردن لباسشویی در مدل‌های مختلف متفاوت است، می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه خود ریست کردن را انجام دهید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی علت خشک نشدن لباس در لباسشویی پرداختیم. اگر لباس هایتان پس از شستشو در ماشین لباسشویی خشک نمی‌شوند و یا خشک کن دستگاهتان کار نمی‌کند، می‌تواند نشانه‌ی مشکلی بزرگ مانند عدم تخلیه آب، تنظیم نبودن دستگاه و .. باشد. عیب یابی دقیق خشک کن ماشین لباسشویی و رفع آن یک کار کاملاً تخصصی است که باید توسط تعمیرکار در نمایندگی همان برند بررسی شود.

بنابراین ضروری است که برای برطرف شدن آن و تعمیر خشک کن لباسشویی در کرج از یک تکنسین کار ماهر کمک بگیرید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

تعمیر لوازم برقی در کرج و شهرهای اطراف آن

سایر مطالب