علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و نحوه رفع آن

یکی از مشکلات رایج که همه‌روزه گزارش می‌شود، تخلیه نشدن آب ظرفشویی است. جمع‌شدن آب در کف ظرفشویی در نگاه اول می‌تواند بسیار ترسناک باشد؛ این مشکل همیشه هم اورژانسی نیست. در برخی موارد ممکن است بتوانید به تنهایی بدون کمک یک تکنسین کار حرفه‌ای، مشکل را حل کنید.

در این مقاله به بررسی دلایل مختلف تخلیه نشدن آب ظرف شویی می‌پردازیم، همچنین راهکارهایی را برای حل این مشکل ارائه می‌دهیم.

اگر بعد از خواندن این مقاله باز هم خودتان نتوانستید مشکل را حل کنید، تعمیرکاران با تجربه انتخاب تعمیر آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

جمع شدن آب داخل ماشین ظرفشویی

علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی چیست؟

دلایل جمع‌شدن آب در ظرفشویی ممکن است متفاوت باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل می‌تواند گرفتگی لوله‌های زهکش یا پر شدن چاه فاضلاب باشد. این گرفتگی می تواند علاوه بر جمع شدن آب باعث بو گرفتن ظرفشویی شود در واقع اگر شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مستقیماً به لوله تخلیه فاضلاب زیر سینک ظرفشویی متصل شود، ممکن است گازهای فاضلاب از این طریق وارد ظرفشویی شوند و بوی بدی ایجاد کنند. در ادامه راهکارهای مناسب جهت حل این مشکل را بررسی می‌کنیم:


دلایل خارج نشدن آب ماشین ظرفشویی

 در ادامه علت‌ تخلیه‌ نشدن آب ماشین ظرفشویی هنگامی که مشکل از گرفتگی لوله‌های زهکش یا پر شدن فاضلاب نباشد را بررسی می‌کنیم.

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی
تعمیرشلنگ ماشین ظرفشویی

تخلیه‌ نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو، سامسونگ و بوش

رایج‌ترین علت تخلیه‌ نشدن آب در ماشین ظرفشویی بوش، سامسونگ و دوو مربوط به مسدودشدن فیلتر یا پمپ تخلیه دستگاه به دلیل تجمع بقایای مواد غذایی در آب است. به همین دلیل، مهم است که ماشین ظرفشویی خود را به طور منظم سرویس، تعمیر و از آن به طور صحیح نگهداری کنید.

برای رفع مشکل تخلیه‌ نشدن آب در این سه برند ماشین ظرف‌شویی، ابتدا باید فیلتر و پمپ تخلیه آنها که در پایین ماشین ظرف‌شویی قرار دارد را بررسی کنید. هر گونه زباله و اشیایی که در فیلتر گیر کرده است را خارج کنید و سپس آن را با آب گرم و صابون بشویید و با یک برس نرم تمیز کنید. و یا اینکه پمپ تخلیه را بررسی کنید و بعد از تمیز کردن درپوش و فیلتر پمپ، آنها را دوباره سر جای خود بگذارید.

اگر ساکن کرج و حومه آن هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی دوو، سامسونگ یا بوش خود را دارید، می‌توانید با مجموعه انتخاب تعمیر، نمایندگی تعمیر ظرفشویی در کرج تماس بگیرید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج و یا مناطق عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت، فردیس و اطراف آن ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر تخلیه نشدن آب ظرفشویی خود با انتخاب تعمیر تماس بگیرید. کارشناسان علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر و سرویس ظرفشویی به محل مورد نظر شما مراجعه خواهند کرد.

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟

 برای تخلیه آب ماشین ظرفشویی، می‌توانید این مراحل را انجام دهید:

✔ ابتدا ماشین ظرف‌شویی را خاموش کنید.

✔به دنبال لوله تخلیه آب ماشین ظرفشویی بگردید. این لوله معمولاً در پشت ماشین قرار دارد و به لوله آب خروجی متصل است.

✔ لوله تخلیه آب را از لوله آب خروجی جدا کنید. ممکن است نیاز به باز کردن یک سر لوله یا استفاده از ابزار مناسب باشد.

✔ حالا لوله تخلیه آب را به داخل یک سینک یا منبع تخلیه آب دیگری قرار دهید.

✔شیر تخلیه ماشین ظرفشویی را به‌آرامی باز کنید. آب به سمت سینک یا منبع تخلیه آب جاری خواهد شد. باید صبر کنید تا آب به طور کامل از ماشین ظرف‌شویی خارج شود پس از تخلیه کامل آب، لوله تخلیه آب را دوباره به لوله آب خروجی متصل کنید و مطمئن شود که محکم است.

در صورت عدم توانایی در تخلیه آب ماشین ظرفشویی یا بروز هر گونه مشکل دیگر، توصیه می‌شود با یه تکنسین کار حرفه‌ای جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج تماس بگیرید تا راهنمایی و پشتیبانی لازم را دریافت کنید.

مراحل ثبت درخواست تعمیر تخلیه نشدن آب ظرفشویی توسط انتخاب تعمیر

در صورتی که می‌خواهید برای تعمیر ظرفشویی در کرج و حومه ثبت درخواست کنید، مراحل بسیار ساده‌ای در انتظار شماست.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست دستگاه و ارائه گارانتی 8 ماهه به مشتری

همچنین در صورت نیاز به تعمیر ظرفشویی در کرج، می‌توانید فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق را به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

سوالات متداول در رابطه با تخلیه نشدن آب ظرفشویی

کلام آخر

مشکل تخلیه‌نشدن آب ظرفشویی باید در اسرع‌ وقت رفع شود؛ زیرا با وجود این مشکل نمی‌توان از ظرفشویی استفاده کرد. در این محتوا علت‌های پرتکرار در وقوع چنین مشکل و همچنین راهکارهای رفع آن را ذکر کردیم. درصورتی‌که نتوانستید خودتان این مشکل را به تنهایی حل کنید آن را به تکنسین‌های ماهر انتخاب تعمیر بسپارید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب