آشنایی با نحوه اصولی چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

این روزها ماشین ظرفشویی به یک ‌پای ثابت تمامی آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌است. اما متاسفانه بسیاری از افرادی آگاهی در مورد نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی ندارند. به همین دلیل ممکن است به‌اندازه کافی از عملکرد ماشین ظرفشویی خود راضی نباشند.ما در این مطلب توضیح می‌دهیم که صحیح چیدن ظرف در ظرفشویی به چه صورت است و چیدمان هر سبد از ظرفشویی را بررسی می‌کنیم.

اگر شما هم دوست دارید که چیدن ظروف در ظرفشویی را یاد بگیرید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

چینش ظرف در ظرفشویی

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن ظرف در ظرفشویی اهمیت زیادی دارد. از اصول اولیه چیدن ظروف در ظرفشویی این است که سعی کنید همه ظرف‌های خود را رو به پایین قرار دهید تا عملکرد ماشین ظرفشویی را در بهترین حالت ممکن تجربه کنید. همچنین از دیگر نکاتی که باید برای چینش ظرف در ظرفشویی رعایت کنید این است که برای شست‌وشوی بهتر و هدر نرفتن آب، ماشین را به‌اندازه کافی پر کنید.

گاهی اوقات پرکردن بیش از حد ماشین ظرفشویی باعث تخلیه نشدن آب ظرفشویی می‌شود و شست‌وشو به‌خوبی انجام نمی‌شود و ظروف‌ به تمیزی دلخواه نمی‌رسند.

نکاتی که باید قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی رعایت کنید

 پیش از کار کردن با ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید که با اصول چیدن ظروف در ظرفشویی آگاه هستید. پیش از روشن کردن ماشین ظرفشویی باید مطمئن شوید که ظروف را به‌اندازه و در فاصله مناسبی در ماشین قرار داده‌اید. در صورتی که فاصله ظروف از یکدیگر زیاد باشد می‌تواند باعث برخورد آنها به‌هم و آسیب شود.

همچنین در صورتی که ظروف را بیش از حد به یکدیگر بچسبانید ممکن است نتیجه نهایی شست و شو چندان مطلوب نباشد. پیش از شست‌وشو حتما چک کنید که هیچ‌کدام از ظروف جلو آب پاش‌های ظرفشویی را نگرفته باشد.

در صورتی که ظرفشویی‌تان ظروف را تمیز نمی‌شورد و نیاز به تعمیر دارد و در محدوده شهر کرج، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت، فردیس و یا اطراف آن ساکن هستید، توصیه می‌کنیم جهت تعمیر ظرفشویی با انتخاب تعمیر تماس بگیرید. کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر ظرفشویی‌تان به محل شما مراجعه خواهند کرد.

در سبد پایینی ماشین ظرفشویی چه ظروفی قرار دهیم؟

سبد پایینی ماشین ظرفشویی‌ها برای قرار دادن ظروف بزرگ از جمله قابلمه، ماهی تابه، بشقاب، سینی و… طراحی شده‌است. برای شست‌وشوی بهتر سعی کنید که ظروف بزرگ را لا به لای میله‌های قفسه پایین جا دهید.

در صورتی که می‌خواهید قابلمه و ماهیتابه‌های را در ماشین ظرفشویی بشویید، دقت کنید که آن‌ها را در گوشه ماشین جای دهید. در صورتی که قابلمه یا ظروف بزرگ را در وسط ظرفشویی خود بگذارید ممکن است مانع از رسیدن آب به سایر ظروف هم شود.

چیدن قابلمه و ماهی تابه در ظرفشویی

کدام ظروف را در سبد بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهیم؟

چینش ظرف در سبد بالایی ظرفشویی

سبد بالایی در ماشین ظرفشویی‌ها برای لیوان، فنجان، لیوان‌های پایه‌دار، ظروف پلاستیکی و ظرف کوچک طراحی شده‌است. دقت داشته‌باشید که ظروف پلاستیکی خود را در هر ابعاد و سایزی که هست فقط در سبد بالایی ظرفشویی قرار دهید. زیرا حرارت در سبد پایین ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث آسیب و یا خم شدن ظروف پلاستیکی شود.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که برای شست‌وشوی بهتر لیوان، استکان، فنجان، کاسه و ظروفی از این قبیل آن‌ها را رو به پایین و با کمی شیب بچینید. این کار باعث می‌شود که آب اضافی شست و شو کاملا تخلیه شود و بتوانید ظروف خود را در پایان تمیز و خشک تحویل بگیرید.

اگر دوست دارید که ملاقه‌های خود را در ظرفشویی بشویید، سبد بالایی مناسب این وسیله کاربردی است.

نحوه قرار دادن لیوان و فنجان در ماشین ظرفشویی

همان‌طور که گفتیم برای شست‌وشوی کامل لیوان و فنجان باید آنها را به‌سمت پایین و کمی کج قرار دهید. همچنین دقت کنید که لیوان‌ها را خیلی به‌هم نچسبانید تا آب بتواند تمام نقاط آنها را شست‌وشو دهد.

در صورتی که فاصله لیوان‌های شیشه‌ای از هم زیاد باشد ممکن است فشار آب، آنها را به یکدیگر کوبیده و باعث شکسته شدن لیوان‌ها شود.

چیدن فنجان ولیوان‌ در ظرفشویی

نحوه چیدن تابه و قابلمه در ماشین ظرفشویی

قراردادن قابلمه در ظرفشویی

مهم‌ترین نکته در رابطه با چیدن تابه و قابلمه در ظرفشویی این است که دقت داشته‌باشید تا این ظروف مانع از حرکت بازوهای آب پاش نشوند. اگر قابلمه یا تابه به بازوهای ماشین شما فشار وارد کنند ممکن است نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کنید.

البته با وجود انتخاب تعمیر، نمایندگی تعمیر ظرفشویی در کرج نگرانی بابت خرابی ظرفشویی وجود نخواهد‌ داشت.

طریقه چیدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

ظروف پلاستیکی باید حتما در سبد بالای ظرفشویی قرار بگیرند چون که ممکن است با حرارت کج و آسیب دیده شوند.

بقیه اصول حاکم بر چیدن ظرف در ظرفشویی هم در رابطه با ظروف پلاستیکی صدق می‌کند.

چیدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

نحوه قرار دادن بشقاب‌ ها در ماشین ظرفشویی

چیدن بشقاب‌ها، مهم‌ترین قسمت چیدن ظروف در ظرفشویی محسوب‌می‌شود. برای شست‌وشوی بشقاب‌ها آن‌ها را از بزرگ به کوچک بچینید و در بین میله‌های ماشین ظرفشویی قرار دهید. این نکته را فراموش نکنید که روی بشقاب‌ها باید به‌سمت مرکز ظرفشویی باشد.

نحوه چیدن ظروف بزرگ در ماشین ظرفشویی

چیدن ظروف در ظرفشویی فقط به بشقاب و لیوان ختم نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید ظروف بزرگ‌تر خود را هم در ماشین ظرفشویی به‌خوبی شست‌وشو دهید. سینی، تخته‌های برش و سرو و… را باید در گوشه و به‌سمت عقب ماشین ظرفشویی قرار دهید.

نحوه چیدن ظروف نقره‌ای، چاقوها و قاشق و چنگال‌ها در ظرفشویی

چیدن ظرف در ظرفشویی هم مانند همه کارها محدودیت‌هایی دارد. بهتر است که برای نگهداری از ظروف نقره خود آنها را با دست بشویید و درون ماشین ظرفشویی قرار ندهید. برای شست و شوی قاشق و چنگال باید آنها را درون محفظه مخصوص خود بگذارید. در صورتی که تمایل دارید چاقوهای بزرگ و تیز خود را در ماشین ظرفشویی بشویید، باید بدانید که عملکرد ماشین ظرفشویی باعث کند شدن چاقو ها خواهد شد.

سعی کنید که برای شست‌وشوی بعضی جنس‌ها مانند ظروف چوبی، نقره، کریستال و… از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.

مراحل ثبت درخواست تعمیر ظرفشویی توسط انتخاب تعمیر

برای ثبت درخواست کارشناس مراحل زیر را طی کنید.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست دستگاه و ارائه گارانتی 8 ماهه به مشتری

همچنین در صورت نیاز به تعمیرکار ظرفشویی می‌توانید فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق را به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

کلام آخر

نحوه چیدن ظرف در ظرفشویی اهمیت زیادی در کیفیت شست‌وشو ظرفشویی دارد. در صورتی که دوست دارید ظروف تمیز و خشکی تحویل بگیرید، باید نحوه چینش ظرف در ظرفشویی را بدانید. در صورت استفاده ناصحیح از ماشین ظرفشویی ممکن است دستگاه شما نیاز به تعمیر پیدا کند. البته نگران این موضوع نباشید چرا که نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در کرج می‌تواند تمام مشکلات شما را به‌راحتی حل کند.

در صورتی که تمایل دارید در رابطه با تعمیر لوازم خانگی در کرج و شرایط آن اطلاعات بیشتری به‌دست آورید، می‌توانید با انتخاب تعمیر در تماس باشید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب