نحوه شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی

اگر شما از ماشین ظرفشویی فقط برای شستن ظروف استفاده می‌نمایید، خوب است بدانید که می‌توانید به سادگی با انجام اقدامات دیگری مانند شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی سرعت کارهای منزل خود را چند برابر کنید. استفاده از این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند تا به طریقی موثر و سریع، میوه‌ها و سبزی‌های خود را از آلودگی‌ها و باکتری‌ها پاک کنید. این روش علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و انرژی، بهبود کیفیت مواد غذایی خانگی شما را نیز تضمین می‌کند. در ادامه به توضیح نحوه شستن و شوینده‌های قابل استفاده و همچنین مضرات این فرآیند می‌پردازیم.

نحوه شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی

کدام ماشین ظرفشویی ها قابلیت شستشو میوه و سبزیجات را دارند؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر ماشین‌های ظرفشویی ایرانی و خارجی دارای برنامه‌های خاصی هستند که برای شستن و ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزی‌ها مناسب‌اند. برنامه‌هایی مانند “پیش شستشو” یا “Prewash” و “آبکشی” یا “Rinse” از جمله برنامه‌هایی هستند که معمولاً برای شستن میوه و سبزی‌ها در ماشین ظرفشویی استفاده می‌شوند.

✔️ توجه داشته باشید قبل از استفاده از هر برنامه، بهتر است دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که از برنامه مناسبی برای شستن میوه و سبزی‌های خود استفاده می‌کنید و همچنین باید مطمئن شوید که نوع میوه‌ها و سبزی‌های شما با قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی خراب نمی‌شوند.

در صورت نیاز به اعزام تعمیرکار ظرفشویی در کرج، فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

مراحل شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی

مراحل شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی
  1. ماشین ظرفشویی را کاملاً خالی کنید.
  2. فیلتر ظرفشویی را بیرون بیاورید و بشویید تا هرگونه چربی و کثیفی بر روی آن از بین برود (نحوه تمیز کردن فیلتر ظرفشویی).
  3. قبل از قرار دادن میوه در ماشین ظرفشویی، لازم است که هرگونه برچسب را از روی آنها بردارید.
  4. دمای آب را روی دمای سرد و زمان شستشو را روی کمترین مقدار تنظیم کنید.
  5. میوه و سبزی‌ها را در سبد یا سینی مخصوص ماشین ظرفشویی بچینید. اطمینان حاصل کنید که میوه‌ها و سبزی‌ها در سبد قرار گرفته و برخوردی با پره‌های آب‌پاش ندارند.
  6. برنامه مناسب مانند “پیش شستشو” یا “آبکشی” را برای این منظور انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید. سپس دکمه شروع یا استارت را فشار دهید تا فرآیند شستشو شروع شود.
  7. پس از پایان برنامه، میوه و سبزی‌ها را از ماشین ظرفشویی خارج کرده و در صورت نیاز با دستمال رطوبت آن را بگیرید.

 میوه ها و سبزیجات ممنوعه برای شستن در ظرفشویی

اگر روی آنها گل و کلوخ مشاهده کردید به هیچ عنوان داخل ظرفشویی نگذارید زیرا خاک و گل موجود روی سیب زمینی لوله‌ و فیلتر ماشین را مسدود می‌کند.

میوه های خیلی نرم که با شستشو در ظرفشویی از فرم خود خارج می‌شوند. مانند شاه توت و توت سفید و….

میوه ها و سبزیجاتی که به دلیل ریز بودن باعث مسدودیت لوله‌ها می گردد. به همین خاطر مناسب شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی نیستند. مثل انگور ، آلبالو، ذرت و….

بهترین ماده شوینده برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی

سرکه سفید یکی از مواد شوینده‌ای است که برای شستن میوه‌ها در ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرکه سفید دارای ویژگی‌های ضدعفونی‌کننده و ضد باکتریایی است که می‌توانید به جای مایع ظرفشویی و قرص مخصوص و هر شوینده شیمیایی برای شستشوی میوه و سبزی در ظرفشویی از آن استفاده نمایید.

✔️ برای استفاده از سرکه سفید برای شستن میوه‌ها در ماشین ظرفشویی، می‌توانید یک قاشق چایخوری سرکه سفید را به قسمت مخصوص مواد شوینده ماشین اضافه و برنامه شستشو را شروع نمایید.

محل قرار گیری میوه ها در ظرفشویی

مطمئن شوید که برای شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی در قسمتی از سبد یا سینی قرار داده شوند که آب به آسانی بتواند به آنها دسترسی داشته باشد و مورد شستشو قرار دهد. همچنین وجود چینش مرتب برای داشتن فضای کافی برای جابجایی آزاد میوه‌ها و سبزی‌ها در سبد یا سینی بسیار مهم است تا آنها در طول شستشو به درستی تمیز شوند و همچنین از برخورد با یکدیگر یا با بخش‌های دیگر دستگاه جلوگیری شود.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت ارتباط با تعمیر ظرفشویی در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

مضرات شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی

در کنار افزایش سرعت انجام کارهای منزل، شستن میوه در ماشین ظرفشویی ممکن است با مشکلات و مضراتی همراه باشد که باید به آنها توجه داشته باشید:

با توجه به این موارد، بهتر است قبل از شستن میوه و سبزی در ظرفشویی، مزایا و معایب این کار را به دقت مورد بررسی قرار دهید و اگر امکان دارد، از روش‌های دستی یا روش‌های دیگری که می‌تواند به میوه‌ها کمترین آسیب را وارد کند، استفاده کنید.

کلام نهایی

شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی آپشنی موجود در اکثر ماشین ظرفشویی‌های موجود در بازار است که با مزایا و معایبی همراه می‌باشد. از یک سو، این روش می‌تواند زمان و انرژی شما را صرفه‌جویی کند. با استفاده از برنامه‌های خاص ماشین، شستشوی بهتری را نسبت به روش دستی فراهم کند. همچنین، مصرف کمتری از آب نیاز است که از محیط زیست حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، میوه‌ها ممکن است در اثر فشار آب و حرکات مکرر در ماشین ظرفشویی آسیب ببینند. همچنین برخی از مواد مغذی در آنها از بین بروند. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای شستن میوه و سبزی‌ها در ظرفشویی، به مزایا و معایب این روش دقت کنید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب