12 علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

امروزه استفاده از قرص‌های ظرفشویی به جای ژل و مایع ظرفشویی مورد استفاده قرار گرفته است. قرص‌های ماشین ظرفشویی از مواد شوینده بسیار قوی تشکیل شده‌اند که می‌توانند به صورت سریع و آسان آلاینده‌ها و چربی‌ها را پاک کنند. استفاده از این قرص‌های ظرفشویی بسیار راحت است و همچنین به دلیل داشتن فرمولاسیون بسیار قوی در قطعات ظرفشویی رسوب نمی‌کند اما ممکن است گاهاً قرص ماشین ظرفشویی به اصطلاح باز نشود و ظروف کثیف بماند.

اگر قرص ماشین ظرفشویی در دستگاهتان حل نمی‌شود توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بگوییم علت باز نشدن قرص در ظرفشویی چیست.

علت باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

آشنایی بیشتر با قرص ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف تولید می‌شوند و برای هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی از یک عدد قرص استفاده می‌شود. قرص‌های ماشین ظرفشویی با داشتن کیفیت بالا ظروف را به بهترین شکل ممکن شستشو می‌دهند و به ترتیب با وجود قرص‌های ماشین ظرفشویی دیگر نیاز به استفاده از ژل و یا مایع ظرفشویی نیست.

به طور کل قرص‌های ماشین ظرفشویی، محصولات شیمیایی هستند که به منظور شستشو و تمیز کردن ظروف در ماشین‌های ظرفشویی استفاده می‌شوند. ترکیبات شیمیایی موجود در قرص‌های ظرفشویی شامل تنظیم‌کننده‌های خاص مانند نرم‌کننده، پلیمرها و ترکیبات ضد باکتریایی است که به عنوان بهترین ترکیب در ماشین‌های ظرفشویی برای برای افزایش طول عمر قطعات داخلی و جلوگیری از رسوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع مواد شوینده استفاده شده در ماشین ظرفشویی

برای داشتن یک ماشین ظرفشویی با طول عمر بالا بایستی از شوینده‌های مناسب استفاده کنید تا بتوانید کیفیت ظرفشویی خود را در بهترین حالت خود حفظ کنید. برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی به طور کل از سه نوع شوینده استفاده می‌شود.

  • قرص ماشین ظرفشویی
  • پودر ماشین ظرفشویی
  • ژل ماشین ظرفشویی

هر کدام از این شوینده‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند اما اگر بخواهیم این سه مورد را مقایسه کنیم، بهتر است بدانید در میان این موارد قرص ماشین ظرفشویی از معایب بسیار کم‌تر و در حد صفر برخوردار است و استفاده از قرص ظرفشویی به جای شوینده‌های دیگر باعث افزایش کارایی، شست و شوی بهتر ظروف و افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

علت پخش نشدن شوینده ماشین ظرفشویی

علت باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

یکی از مشکلات کاربرانی که از قرص‌های ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند، باز نشدن یا به اختصار حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی است. این مورد یکی از مشکلاتی است که بسیار نگران کننده نیست ولی بایستی رفع شود تا ظروف خوبی تمیز شوند. از جمله دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی در داخل دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از قرص بی کیفیت و تقلبی

مسدود شدن مسیر عبور قرص

چیدن ظروف به صورت نادرست

تاریخ گذشته بودن قرص ماشین

دمای نا مناسب آب (سرد بودن آب)

قدیمی بودن ماشین ظرفشویی

توجه داشته باید برای حل شدن قرص ماشین ظرفشویی نیاز است از آب گرم استفاده شود تا علاوه بر حل شدن قرص چربی‌ها نیز حل شوند و ظروف تمیز شوند.

خراب بودن دیسپنسر ماشین ظرفشویی

کم بودن مقدار آب وارد شده به ماشین ظرفشویی

معیوب بودن پروانه چرخش ماشین ظرفشویی

مسدود بودن سوراخ‌های آبفشان ظرفشویی

عملکرد نادرست هیت پمپ ماشین ظرفشویی

معیوب و یا خراب شدن میکرو سوئیچ درب ظرفشویی

تمامی این موارد در پخش نشدن قرص ماشین ظرفشویی می‌توانند دخیل باشند، برای این منظور حتماً موارد ساده را بررسی کرده و مشکل را حل کنید؛ اما در صورت عدم رفع مشکل بهتر است از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بگیرید. متخصصین مرکز انتخاب تعمیر برای رفع و تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج می‌توانند بهتر گزینه باشند.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت رفع مشکل پخش نشدن قرص در ماشین ظرفشویی خود با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

دلیل وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی

در برخی موارد ممکن است مشکل ماشین ظرفشویی شما قدری جدی و پیچیده باشد به طوری که شوینده وارد ماشین ظرفشویی نشود و ظروف کثیف باقی بمانند. در ابتدا بهتر است برای بررسی دقیق از دو شوینده متفاوت قرص ظرفشویی و یا ژل ظرفشویی استفاده کنید به این صورت متوجه خواهید شد که مشکل از قرص و یا ژل ظرفشویی نیست و ظرفشویی شما مشکلی فنی دارد که بایستی توسط افراد متخصص در این زمینه رفع شوند.

از مشکلات فنی که منجر به وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

🟢دمای نامناسب آب می‌تواند باعث کاهش کارآیی ماشین ظرفشویی شود؛ زیرا دمای آب برای حل شدن بهینه مواد شوینده است.

🔴مسدود شدن دریچه انتشار قسمتی که شوینده وارد ماشین ظرفشویی می‌شود.

🟠خرابی دیسپنسر نیز می‌تواند جلوگیری از ورود مواد شوینده به آب و در نتیجه شستشوی ظروف شود.

🔵خراب شدن میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی باعث عدم تشخیص درست دستورات و برنامه‌های ماشین ظرفشویی می‌شود.

🟣تنظیم اشتباه برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی

خرابی دیسپنسر یکی از دلایل وارد نشدن شوینده به داخل ظرفشویی

در صورتی که قرص و مواد شوینده به درستی به ماشین ظرفشویی وارد نمی‌شود، ابتدا از سالم بودن قطعه دیسپنسر دستگاه اطمینان حاصل کنید. دیسپنسر، بخشی حیاتی در ساختار ماشین ظرفشویی است که مسئولیت افزودن مواد شوینده به دستگاه را برعهده دارد. هرگونه نقص یا خرابی در این قسمت ممکن است منجر به عدم باز شدن درب مخصوص مواد شوینده شود. برای بررسی سالم بودن دیسپنسر، باید از سالم بودن و عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.

در صورت وجود هر گونه مشکل یا آسیب، تعمیر یا تعویض دیسپنسر بهتر است از یک تکنسین متخصص در این زمینه کمک بگیرید. این عملیات نه تنها باید از نظر فنی اصولی باشد بلکه باید به گونه‌ای انجام شود که به قطعات دیگر دستگاه آسیب نرسد.

در صورت نیاز به راهنمایی در مورد دلیل وارد نشدن قرص داخل ماشین ظرفشویی، فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

آسیب دیدن میکروسوئیچ درب ظرفشویی

یکی از مواردی که ممکن است باعث مشکلات در ورود مواد شوینده به ماشین ظرفشویی یا عدم بازشدن درب جای مواد شوینده گردد، خراب شدن همین میکروسوئیچ درب است. در ماشین ظرفشویی، درب مختص به مواد شوینده توسط یک سوئیچ کنترل می‌شود. در صورتی که میکروسوئیچ دچار خرابی شود، ممکن است سوئیچ درب گیر کند و باعث شود درب به درستی باز نشود و در نتیجه مواد شوینده وارد ماشین ظرفشویی نشود.

برای بررسی سالم یا خراب بودن سوئیچ، می‌توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید به این صورت که آن را به آرامی در اطراف سوئیچ حرکت دهید. سپس آن را خشک کنید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. در صورتی که مشکل ادامه داشته باشد، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید؛ زیرا ممکن است تایمر کنترل‌ کننده درب قسمت مواد شوینده آسیب دیده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد.

سوالات متداول در رابطه با حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

سخن پایانی

حفظ عملکرد بهینه ماشین ظرفشویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با رعایت تنظیمات درست و مراقبت‌های لازم، استفاده از قرص مناسب ظرفشویی می‌توان طول عمر و عملکرد دستگاه را افزایش داد. به یاد داشته باشید که نگهداری منظم و سرویس دوره‌ای، از مهم‌ترین عوامل در حفظ عملکرد ماشین ظرفشویی به شمار می‌روند.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب