چرا ماکروفر جرقه می‌زند؟! + راه حل

در این مقاله به بررسی علل جرقه زدن مایکروفر، برندهای معروفی که با این مسئله مواجه هستند و راه حل‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری از جرقه زدن در ماکروویو استفاده کنید خواهیم پرداخت. ماکروفر یکی از وسایل مفید در آشپزخانه است که در پخت و پز غذا به ما کمک می‌کند. در برخی مواقع ممکن است ببینید که ماکروفر شما جرقه می‌زند. این مسئله ممکن است نگران‌ کننده باشد و بتواند به خرابی ماکروفر و یا خطراتی مانند ایجاد حریق منجر شود. بنابراین در صورت مشاهده جرقه زدن ماکروفر حتماً برای عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنید.

چرا ماکروفر جرقه می‌زند؟

چرا ماکروفر جرقه می‌زند؟

جرقه زدن ماکروفر ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. یکی از این دلایل می‌تواند وجود اشیای فلزی در داخل ماکروفر باشد که برق را جذب کرده و جرقه زده می‌شوند. همچنین عدم تمیز کردن داخل ماکروفر یا وجود رطوبت یا آب در داخل دستگاه نیز می‌تواند به جرقه زدن ماکروفر منجر شود. ماکروفر با استفاده از امواج مایکروویو که توسط مواد خاصی مانند آب، چربی و شکر جذب می‌شوند غذا را گرم می‌کند. اگر موادی که این امواج را جذب نمی‌کنند یا به درستی جذب نمی‌کنند در مایکروفر قرار بگیرند ممکن است باعث ایجاد جرقه بشوند. بنابراین ساده‌ترین و اولین کار جهت جلوگیری از جرقه زدن ماکروفر داخل آن را به طور منظم تمیز کنید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت و اطراف آن ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر مشکل جرقه زدن ماکروفر خود با انتخاب تعمیر تماس بگیرید. کارشناسان تعمیر لوازم خانگی در کرج علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر ماکروفر به محل مورد نظر شما مراجعه خواهند کرد.

علل جرقه زدن داخل ماکروفر

در ادامه به برخی از اصلی‌ترین علل جرقه زدن در مایکروویو اشاره خواهیم کرد:

این مواردی که برای علل جرقه زدن داخل ماکروفر ذکر شد، حتی در ممکن است در تولیدات برندهای مطرحی همانند ماکروفر سامسونگ، مایکرویو دوو و سولاردام ال جی نیز رخ بدهد؛ در واقع بسیاری از این موارد به نحوه استفاده صاحب دستگاه برمی‌گردد و چندان وابسته به برند ماکروفر نیست.

تعمیر جرقه زدن ماکروفر

انتخاب تعمیر در کرج با تخصص و تجربه لازم کار تعمیر ماکروفر را انجام می‌دهد. جرقه زدن ماکروفر ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکل در قطعات الکترونیکی داخلی، سیم‌های برق و یا حتی کارکرد نامناسب ماکروفر صورت بگیرد. هنگامی که ماکروفر جرقه می‌زند اولین قدم این است که دستگاه را از جریان برق قطع کنید و سپس به بررسی دقیق منبع مشکل بپردازید. بررسی و تنظیم مجدد تنظیمات دستگاه نیز ممکن است مشکل را برطرف کند. همچنین ممکن است برای تعمیر جرقه زدن ماکروفر ممکن است به تعویض قطعات داخلی مانند قطعات الکترونیکی یا سیم‌های برق نیاز باشد. تکنسین‌های انتخاب تعمیر با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای این کار را به طور کامل و با دقت انجام می‌دهند؛ در واقع انتخاب تعمیر به عنوان نمایندگی تعمیر ماکروفر در کرج، خیال شما را از کیفیت تعمیرات ماکروفر آسوده خواهد کرد.

مراحل ثبت درخواست رفع مشکل جرقه زدن ماکروفر

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست دستگاه و ارائه گارانتی 8 ماهه به مشتری

همچنین در صورت نیاز به تعمیر مایکروفر خود، می‌توانید فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق را به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

جلوگیری از جرقه زدن داخل مایکروفر

جرقه زدن ماکروفر

برای جلوگیری از جرقه زدن در داخل ماکروفر می‌توانید تدابیر زیر را اتخاذ کنید:

  1. اطمینان حاصل کنید که هیچ قطعه فلزی درون ماکروفر قرار ندارد.
  2. قبل از استفاده از ماکروفر مطمئن شوید که دیواره‌های ماکروفر خشک و تمیز باشند.
  3. ماکروفر را با دقت استفاده کنید و زمان را مطابق با دستورالعمل‌ها تنظیم کنید.

دستگاه را به طور منظم بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه خرابی یا سایش با انتخاب تعمیر در ارتباط باشید تا در اسرع وقت مشکل دستگاه شما را برطرف کند.

جمع‌بندی

مشکل جرقه زدن ماکروفر موردی است که احتمالاً همه افرادی که از این دستگه استفاده می‌کنند، حداقل یک بار با آن برخورد داشتند. در نگاه اول این مشکل بسیار ساده است و می‌توان با مواردی از جمله تغییر ظروف، تمیز کردن داخل ماکروفر و مواردی از این دست، آن را برطرف نمود. با این وجود در صورتی که علت جرقه زدن داخل ماکروفر جدی‌تر از این موارد باشد، حتما نیاز به تعمیر توسط تعمیرکار حرفه‌ای خواهد بود که می‌توانید با انتخاب تعمیر در این رابطه در ارتباط باشید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب