تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

شاید چند دهه قبل‌تر نام ماشین ظرفشویی را به ندرت می‌شنیدید، اما امروزه در اکثر آشپزخانه‌ها این وسیله‌ی بسیار کاربردی وجود دارد. یکی از اقدامات واجب و ضروری در راستا آن که ظرف‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند یا بوی نامطبوعی را بروز می دهد؛ تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی است.

اما ممکن است از خودتان بپرسید که نحوه تمیزی فیلتر ماشین ظرفشویی چگونه است؟ پس اگر شما هم علاقمند به دریافت این پرسش هستید تا آخر متن ما را همراهی کنید.

نحوه تمیزی فیلتر ماشین ظرفشویی

چگونه فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی خاموش شده و از برق خارج شد. قبل از تمیز کردن فیلتر لازم است اول آن را جدا کنید. بعد از جداسازی فیلتر به ابزارهایی نیاز دارید تا به خوبی فیلتر را تمیز نمایید. این کار سریع و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

آموزش تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

وسایلی که برای تمیز کردن فیلتر ظرفشویی نیاز دارید شامل موارد زیر است:

✔️ تشت یا کاسه بزرگ پلاستیکی✔️ مسواک یا برس
✔️ جوش شیرین، سرکه یا تمیزکننده ماشین ظرفشویی و مایع ظرفشویی✔️ پارچه تمیز

اگر به هر دلیلی امکان تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی را ندارید، می‌توانید با تماس به نمایندگی تعمیر ظرفشویی در کرج درخواست ارسال نیرو و نظافت یا تعویض فیلتر را ارسال نمایید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت تعویض فیلتر ظرفشویی با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

توجه داشته باشید زمانی‌ که فیلتر و جای فیلتر ظرفشویی را کاملا تمیز و خشک کردید، آن را در جای خود نصب نمایید. اما ممکن است بپرسید چگونه می‌توانیم از کثیف شدن فیلتر ظرفشویی جلوگیری کنیم؟ پاسخ به این سوال بله است. شما با تمیز کردن ظروف به واسطه‌ی دستمال قبل از گذاشتن آن داخل ماشین ظرفشویی می‌توانید تا حد زیادی از کثیف شدن فیلتر جلوگیری کنید.

فیلتر ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

شکل ظاهری فیلتر ظرفشویی شبیه سبد است که جنس آن فلز یا پلاستیک است. این فیلتر سوراخ‌های ریز و درشت دارد و از اجزای داخلی و مهم ماشین ظرفشویی به شمار می‌آید. این قطعه در طول عمر ماشین ظرفشویی هم نقش موثری دارد. کاربرد اساسی فیلتر ظرفشویی جمع‌ آوری پسماند و تکه‌های غذا است. پسماندها می‌توانند رنگ، مو، چربی، گرد و غبار و … باشند که در حین شستشو از روی ظرف جدا و به فیلتر می‌چسبند.

انواع فیلترهای ماشین ظرفشویی

فیلترهای ذرات بزرگ

این فیلترها برای جلوگیری از ورود ذرات بزرگ مانند غذاهای باقی‌ مانده به داخل پمپ و سیستم ظرفشویی استفاده می‌شوند.

فیلترهای ذرات کوچک

این فیلترها برای تصفیه آب و جلوگیری از ورود ذرات کوچک مانند زنگ آهن و رسوبات آهنی به سیستم استفاده می‌شوند.

فیلترهای نرم کننده آب

این فیلترها برای کاهش سختی آب و جلوگیری از رسوبات آهکی در دستگاه استفاده می‌شوند. آنها معمولاً شامل رزین‌های نرم‌کننده آب هستند

فیلترهای ضد رسوب

این فیلترها برای جلوگیری از رسوبات آهک و گچ در داخل ماشین ظرفشویی استفاده می‌شوند. آنها معمولاً شامل رزین‌های تبادل یونی هستند که ذرات معلق در آب را جذب می‌کنند. این فیلترها برای حذف باکتری‌ها و میکروب‌ها از آب استفاده می‌شوند و به تمیزی ویژه‌ای به ظروف شسته شده می‌انجامند

محل قرارگیری فیلتر ظرفشویی کجاست؟

شما نیز ممکن است بخواهید فیلتر ماشین ظرفشویی‌تان را تمیز کنید و این سوال برایتان پیش بیاید که محل قرارگیری فیلتر ماشین ظرفشویی کجاست؟ به طور کلی ماشین ظرفشویی دو فیلتر آب و غذا دارد. این فیلتر در قسمت پایینی معمولاً در پایین سینک ماشین قرار دارد و سر پمپ تخلیه نصب شده است تا از ورود ذرات و رسوبات داخل ماشین جلوگیری کند. در صورت عدم توانایی در تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی یا بروز هر گونه مشکل، توصیه می‌شود با تکنسین کار حرفه‌ای انتخاب تعمیر تماس بگیرید تا راهنمایی و پشتیبانی لازم را دریافت کنید.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

همچنین در صورت نیاز به تکنسین برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی، می‌توانید فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق را به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

نحوه جداکردن فیلتر از ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی در تمام مدل‌ها در قسمت پایینی محفظه داخلی قرار دارد. برای خارج کردن آن باید 90 درجه پاد ساعت گرد آن را چرخانده و به سمت بیرون بکشید.

بهترین زمان برای نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی

بهترین زمان برای نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی

برای کارایی بیشتر ماشین ظرفشویی بهتر است ماهی 1 بار فیلتر آن با استفاده از تمیز کننده ماشین ظرفشویی یا سرکه و جوش شیرین تمیز شود. البته این زمان یک زمان تقریبی است. اگر احساس کردید که ظرف‌هایتان به خوبی شسته نمی‌شوند و لک یا تکه‌های غذا روی ظروف باقی می‌ماند اقدام به تمیز کردن فیلتر نمایید.

حتی زمانی‌ که حس کردید ماشین بوی نامطبوعی دارد نیاز است که فیلتر را تمیز کنید. همچنین در مواقعی که می‌خواهید برای شستن میوه و سبزی در ظرفشویی اقدام کنید، حتماً پیش از آن فیلتر دستگاه را به دقت تمیز کنید.

قیمت فیلتر ماشین ظرفشویی

قیمت فیلتر ماشین ظرفشویی بسته به برند آن از حدود 45 هزار تومان به بالا شروع می‌شود. از معروف ترین برند‌های فیلتر ظرفشویی می‌توان به ال جی، سامسونگ، بوش و… اشاره کرد. برای تعمیر ظرفشویی ال جی در کرج و برندهای مختلف کافی است با شماره‌های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

کلام آخر

آلودگی‌های موجود در آب شهری مخصوصا در تهران، باعث ایجاد رسوبات زیادی مانند گچ و آهک در وسایل خانگی شود. این رسوبات معمولاً دیواره داخلی دستگاه‌هایی که با آب سر و کار دارند (مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و غیره) ظاهر و باعث کاهش کارایی و عمر مفید این وسایل می‌شود، همچنین عدم تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بر روی سطوح مواد غذایی تأثیر منفی داشته باشند. برای جلوگیری از این مشکلات، مراقبت و تعویض منظم فیلترها با توجه به راهکارهای ارائه شده و استفاده از روش‌های تصفیه آب مناسب می‌تواند مفید باشد.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب