علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی + راه حل

در دنیای امروزی وجود لوازم برقی در زندگی همه به نوعی ضرروی گشته است. یکی از اصلی‌ترین وسایلی که در خانه‌ها دیده می‌شود، ماشین لباسشویی است. این دستگاه کاربردی از قطعات و بخش‌های مختلفی تشکیل شده که تایمر یکی از آنهاست. در واقع تمامی چرخ ها و فرایندهای ماشین لباسشویی توسط تایمر کنترل می‌شوند. بدین معنا که تایمر مشخص می‌کند دستگاه چه مدت در مرحله شستشو باشد و در چه زمانی باید به مرحله بعد سوئیچ کند. اما اگر تایمر لباسشویی خراب شود چه؟ در این بخش قصد داریم به بررسی جامع علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی بپردازیم و راه حل رفع آن را بگوییم.

گیر کردن تایمر ماشین لباسشویی

علت گیر کردن و ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

همانطور که در مقدمه مقاله گفته شد، تمامی بخش‌ها و مراحل کار ماشین لباسشویی توسط تایمر کنترل می‌شوند. بنابراین تایمر ماشین لباسشویی نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه دارد و خرابی آن می‌تواند مشکلات زیادی به بار آورد. گیر کردن تایمر ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

خرابی شیر ورودی آب در ماشین لباسشویی

یکی از دلایلی که می‌تواند عملکرد تایمر ماشین لباسشویی را مختل کند، خرابی شیر ورودی آب است. از آنجایی که تایمر وظیفه کنترل زمانبندی چرخه‌ها و زمان انجام هر مراحل شستشو را بر عهده دارد. بنابراین اگر به هر دلیلی شیر آب ورودی از کار بیفتد، عملکرد تایمر نیز دچار اختلال خواهد شد. شیر ورودی لباسشویی موظف است میزان آب مورد نیاز برای شستشو را تامین کند و اگر درست کار نکند مشکلات زیادی برای ماشین لباسشویی ایجاد خواهد کرد.

در واقع با باز و بسته نشدن به موقع شیر یا دریچه ورودی آب، ممکن است مخزن دستگاه سرشار از آب شده یا کاملا خالی از آب باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تایمر و شیر ورودی آب در واقع لازم و ملزوم یکدیگر بوده و مختل شدن هر یک می‌تواند عملکرد دیگری را دچار مشکل کند.

خرابی شیر ورودی آب در ماشین لباسشویی

خرابی میکروسوئیچ یا سوپاپ درب لباسشویی

قطعه میکروسوئیچ و سوپاپ نقش قابل توجهی در عملکرد ماشین لباسشویی دارد و خرابی آن می‌تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد. این قطعه کوچک موظف به تشخیص موقعیت درب لباسشویی بوده و فقط زمانی که مطمئن شود درب دستگاه به درستی بسته شده و کاملا ایمن است، اجازه کار را صادر می‌کند.

در صورتی که این قطعه کار خود را به درستی انجام ندهد، لباسشویی شروع به کار نکرده و در نتیجه تایمر متوقف می‌شود. از جمله دلایل خرابی میکروسوئیچ می‌توان به فرسودگی در اثر استفاده طولانی مدت از دستگاه، قرار گرفتن در معرض رطوبت و یا آسیب فیزیکی اشاره کرد.

خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

خرابی موتور و دکمه تایمر

یکی دیگر از دلایل جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی مربوط به دکمه و خرابی موتور دستگاه است. در صورتی که موتور تایمر خراب شود، دستگاه گیر کرده و نیاز است بصورت دستی چرخانده شود.

همچنین اگر دکمه تایمر خراب شود، کاربر امکان تنظیم دقیق زمان شستشو و یا انتخاب گزینه‌های مختلف چرخه شستشو را نخواهد داشت.

خرابی دکمه تایمر لباسشویی

خرابی هیدروستات لباسشویی

هیدورستات در واقع قطعه‌ای در ماشین لباسشویی بوده که وظیفه تنظیم میزان آب در دستگاه را بر عهده دارد. در صورتی خرابی این بخش ممکن است آب بیش از حد وارد مخزن شده و در نتیجه عملکرد تایمر را مختل کند. خرابی هیدروستات خطرناک است؛ چراکه مشکلاتی همچون نشت و یا سرریز شدن آب را در پی خواهد داشت. ورود آب کف آشپزخانه می‌تواند یک نقص ایمنی مهم محسوب شود.

خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

خرابی صفحه تایمر

بطور کلی می‌توان گفت که عملکرد صفحه تایمر و دیجیتال به تایمر متصل بوده و خرابی آن می‌تواند یکی از علل جلو نرفتن تایمر در ماشین لباسشویی باشد. در واقع شما با چرخاندن دستگیره لباسشویی، برنامه مورد نظر برای چرخه شستشو را تعیین می‌کنید.

پس از آنکه برنامه را مشخص کردید، دکمه استارت دستگاه را زده و لباسشویی شروع به کار می‌کند. این دستگیر همواره در معرض سایش بوده و به مرور زمان ممکن است ارتباط آن با تایمر قطع شود؛ در نتیجه مشکلاتی همچون مختل شدن عملکرد تایمر را در پی خواهد داشت.

خرابی صفحه تایمر ماشین لباسشویی

خرابی پمپ تخلیه

وظیفه اصلی پمپ تخلیه این است که پس از اتمام کار لباسشویی، آب باقیمانده در مخزن را از داخل دیگ خارج کند. در صورتی که این بخش به درستی کار نکند، آب باقیمانده در دستگاه تخلیه نشده و در نتیجه نمی‌توان دستگاه را مجدد روشن کرد. معمولا درصورت خرابی پمپ تخلیه، یک کد خطای خاص نمایش داده می‌شود.

خرابی  پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت اعزام تعمیرکار لباسشویی در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟

جهت تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ابتدا باید دستگاه را به پریز برق متصل کرده و دکمه پاور را فشار دهید تا روشن شود. سپس با استفاده از دستگیره ولوم دستگاه، برنامه مورد نظر را جهت شستشو انتخاب نمایید.

در این مرحله می‌توانید میزان دما و یا درجه حرارت شستشو را نیز بطور دستی تغییر دهید. سپس دکمه استارت را فشار دهید تا لباسشویی شروع به کار کند. بدین ترتیب حالت تایمر دستگاه بطور خودکار براساس مدت زمان انتخابی شمارش معکوس شروع به کار خواهد کرد.

تنظیمم کردن تایمر ماشین لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی دوو

برند دوو یکی از محبوب‌ترین‌های بازار لوازم خانگی و برقی می‌باشد. ماشین لباسشویی برند دوو از کیفیت قابل توجهی برخوردار است اما گاهی ممکن است این دستگاه نیز با مشکل جلو نرفتن تایمر مواجه شود. از جمله دلایل این مشکل در ماشین لباسشویی دوو می‌توان به خرابی میکروسوئیچ درب، ایراد در پمپ تخلیه، خرابی شیر برق و خرابی هیدروستات اشاره کرد. برای رفع و تعمیر لباسشویی دوو در کرج می‌توانید به انتخاب تعمیر نمایندگی رسمی دوو در کرج مراجعه نمایید.

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی سامسونگ

از آنجایی که برند سامسونگ در دنیای لوازم دیجیتال و الکتریکی محبوبیت زیادی دارد، در ادامه نگاهی به علت جلو نرفتن تایمر در ماشین لباسشویی سامسونگ خواهیم داشت. از جمله این دلایل می‌توان به خرابی هیدروستات، مشکل در اتصالات برق، خرابی موتور، تمیز نکردن برد و تایمر لباسشویی، بسته نشدن درب دستگاه، خراب شدن تایمر و خرابی پمپ تخلیه اشاره کرد.

گیر کردن برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر ماشین لباسشویی شما به طور مداوم در حال گیر کردن و عدم انتقال به مرحله بعدی شستشو است، احتمالاً تایمر دستگاه دچار اشکال است و نیاز به تعویض دارد. دلایل متعددی وجود دارند که ممکن است باعث توقف ماشین لباسشویی در حین چرخه شستشو شوند. بنابراین بهتر است همواره به راه‌حل ایمن متوسل شده و با کمک متخصصان نمایندگی سامسونگ در کرج، مشکلات را حل کنید.

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی ال جی

از جمله دلایلی که می‌توانند در ماشین لباسشویی ال جی منجر به ثابت ماندن تایمر شوند می‌توان به ایراد در اتصالات و سیم کشی، گرفتگی پمپ تخلیه، خرابی تایمر و یا بسته نشدن درب دستگاه اشاره کرد.

نحوه تعویض تایمر لباسشویی

برای تعویض تایمر لباسشویی نیاز است مراحل زیر رو پشت سر بگذارید:

  • ابتدا لباسشویی را با رعایت نکات ایمنی از برق بکشید.
  • پانل‌های نگهدارند را بردارید.
  • اتصالات و سیم‌های پانل کنترل را جدا کرده و تایمر معیوب را خارج کنید.
  • حال باید تایمر جدید را جایگزین کنید؛ سیم‌های برق را به اجزای مورد نظر متصل کرده و پیچ‌های نگهدارنده تایمر را محکم کنید.
  • در نهایت یک برنامه شستشو را اجرا کرده تا از عملکرد درست تایمر مطمئن شوید.
ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

مراحل درخواست اعزام تعمیرکار جهت تعمیر تایمر لباسشویی

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

خلاصه

در این مقاله به بررسی علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی پرداختیم. اگر به هر دلیلی مانند خرابی میکروسوئیچ درب، مشکل در هیدروستات، خرابی موتور تایمر یا پمپ تخلیه، عملکرد تایمر ماشین لباسشوییتان دچار اختلال شد، ضروری است برای تعمیر آن به یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی مانند انتخاب تعمیر مراجعه و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب