علت جمع شدن آب در لباسشویی + راه حل

لباسشویی را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین لوازم برقی منزل در زندگی روزمره دانست. اما این وسیله برقی همچون هر وسیله دیگری ممکن است با مشکل و خرابی مواجه شود. جمع شدن آب در لباسشویی از جمله عیوب رایج در اکثریت لباسشویی‌ها از هر برندی می باشد. علت جمع شدن آب در لباسشویی را می‌توان موارد مختلفی دانست که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت و برای هر کدام راه حل مناسب را ارائه خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

جمع شدن آب در لباسشویی خاموش

جمع شدن آب در لباسشویی خاموش

ممکن است شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که بعد از خاموش شدن لباسشویی، درون آن مقداری آب جمع شود؛ این اتفاق معمولاً در پایان فرایند شستشوی لباس‌ها رخ می‌دهد. این موضوع می‌تواند نشان دهنده خرابی یکی از قطعات دستگاه باشد و در واقع شما را مطلع می‌کند که لباسشویی نیاز به تعمیر دارد. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که دقیقاً مشکل از کجاست و کدام قطعه با خرابی مواجه شده است باید شرایط و نوع آبی که در دستگاه جمع شده را مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که نمی‌توانید مشکل را پیدا کنید کافی است تا با کارشناسان ما داخل سایت انتخاب تعمیر تماس گرفته یا مراحل زیر را طی کنید:

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

در صورت نیاز به تعمیرکار ماشین لباسشویی در کرج، فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

تفاوت تمیز یا کثیف بودن آب جمع شده در لباسشویی

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، اگر پس از اتمام کار ماشین لباسشویی و خاموش کردن دستگاه، متوجه شدید مقداری آب درون آن جمع شده است، برای تشخیص منشا مشکل باید نوع آب که در دستگاه می‌بینید را بررسی کنید. در واقع آب باقیمانده از مخزن می‌تواند نشان دهنده منبع مشکل و خرابی لباسشویی شما باشد.

برای مثال، در صورت تمیزی آب، احتمالا شیر برقی ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شده است اما اگر این آب کثیف باشد، می‌تواند دلیل آن گرفتگی لوله فاضلاب باشد. خرابی شیر برقی لباسشویی، گرفتگی فیلتر، مسدود شدن خرطومی زیر مخزن، گیر کردن یک وسیله در قطعات دستگاه، خرابی پمپ تخلیه یا هیدرو سنسور لباسشویی و یا خرابی برد الکترونیکی، همگی می‌توانند از جمله دلایل جمع شدن آب در لباسشویی باشند.

علت جمع شدن آب تمیز در لباسشویی

اگر آبی که داخل دستگاه، پس از خاموش شدن آن جمع می‌شود تمیز باشد، می‌تواند به دلایل زیر باشد:

1. خرابی شیر برقی لباسشویی

یکی از مهم‌ترین قطعات در ماشین لباسشویی، شیر برقی آن است که به منظور آبریزی در دستگاه کاربرد دارد. در صورت خرابی این قطعه، ممکن است فرایند آبریزی در دستگاه حتی پس از خاموشی دستگاه نیز انجام شود؛ به همین علت شما با جمع شدن آب در لباسشویی مواجه می‌شوید. در این حالت باید برای تعمیر و تعویض شیر برقی لباسشویی خواهد داشت.

جمع شدن آب در لباسشویی به دلیل خرابی شیر برقی

2. خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

از دیگر دلایل جمع شدن آب در لباسشویی خاموش می‌توان به خرابی برد الکترونیکی آن اشاره کرد. برد الکترونیکی یکی از قطعات مهم دستگاه که وظیفه ارسال دستورات به سایر بخش‌ها را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه خراب شود، فرمان آبگیری در مواقع غیر نیاز ارسال شده و در نهایت منجر به جمع شدن آب تمیز در لباسشویی خاموش خواهد شد. از آنجایی که برد الکترونیکی قطعه‌ای حساس در ماشین لباسشویی محسوب می‌شود و تعمیر لباسشویی در کرج یا تعویض آن نیاز به تخصص بالایی دارد، توصیه می‌شود در این حالت حتماً از یک تعمیرکار حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر لباسشویی ال جی در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

علت جمع شدن آب کثیف در لباسشویی

در حالتی که پس از خاموش کردن ماشین لباسشویی، آب جمع شده در آن کثیف باشد، می‌تواند دلایل زیر را داشته باشد:

1. گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر تخلیه نقش بسیار مهم و حیاتی در سیستم ماشین لباسشویی دارد. به مرور زمان این بخش می‌تواند سرشار از پرز، مو و نخ شده که منجر به مسدودی آن خواهد شد. در این حالت فرایند تخلیه به درستی و کامل انجام نشده و همین موضوع می‌تواند مشکل جمع شدن آب کثیف در لباسشویی را برای دستگاه رقم زند. در چنین شرایطی نیاز است فیلتر تخلیه را خارج کرده و آن را بشویید و بطور کامل تمیز کنید. بطور کلی توصیه می‌شود این کار را هرچند وقت یک بار انجام دهید تا مشکلی به وجود نیاید.

2. مسدود شدن شلنگ (خرطومی) زیر مخزن لباسشویی

از دیگر بخش‌های مهم ماشین لباسشویی می‌توان به خرطومی زیر دیگ اشاره کرد که وظیفه انتقال آب کثیف به بیرون را بر عهده دارد. بطور کلی این بخش همچون فیلتر لباسشویی نیاز به بررسی همیشگی دارد و در صورت نیاز باید شسته شود تا دچار گرفتگی نشود. همچنین در صورتی که خرطومی لباسشویی شکسته شده باشد، فرایند انتقال آب کثیف به بیرون به درستی انجام نشده و منجر به جمع شدن آب کثیف در لباسشویی خاموش خواهد شد.

مسدود شدن شلنگ (خرطومی) زیر مخزن لباسشویی

3. خراب شدن پمپ تخلیه

خرابی پمپ تخلیه را می‌توان از دیگر دلایل جمع شدن آب کثیف در لباسشویی خاموش دانست. با خرابی این بخش فرایند تخلیه آب اضافه در مراحل شستشو و آبکشی به درستی انجام نشده و دستگاه را با مشکل مواجه خواهد کرد. در چنین شرایطی باید پمپ تعمیر و یا تعویض گردد.

4. خرابی هیدور سنسور لباسشویی

در ماشین لباسشویی یک سنسور تعبیه شده که وظیفه تعیین میزان سطح آب درون محفظه ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه خراب شود، میزان آب موجود در لباسشویی به درستی تشخیص داده نمی‌شود و در نتیجه شما را با مشکل جمع شدن آب در لباسشویی مواجه خواهد کرد.

5. گیر کردن اشیاء در بخش‌های داخلی ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است فراموش کنید جیب‌ها و یا بخش‌های داخلی لباس‌های خود را چک کنید و آن‌ها را همراه با وسیله‌ای داخل لباسشویی بیندازید. اشیائی همچون دکمه، سکه و موارد این چنینی در صورتی که داخل ماشین لباسشویی گیر کنند، مشکلات زیادی به بار می‌آورند. چراکه به قطعاتی از جمله پروانه پمپ دستگاه گیر کرده و همین موضوع انسداد در بخش‌های مختلف را در پی خواهد داشت. از آنجایی که پروانه پمپ، بخش حساسی در ماشین لباسشویی محسوب می‌شود، برای تعمیر و یا تعویض آن حتما باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

علت جمع شدن آب در لاستیک ماشین لباسشویی

همیشه مشکل جمع شدن آب در داخل مخزن لباسشویی نیست؛ گاهی ممکن است با مشکل جمع شدن آب در لاستیک ماشین لباسشویی مواجه شوید. خوب است بدانید که این مشکل در مقایسه با حالت قبلی مشکل چندان جدی نیست و خبر از خرابی دستگاه نمی‌دهد اما توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از تبدیل آن به یک مشکل جدی، مواردی را مدنظر قرار دهید.

اگر به لاستیک درب لباسشویی دقت کنید، چندین سوراخ را مشاهده خواهید کرد. این سوراخ ها به منظور جلوگیری از فشار به لاستیک در حین چرخش لگن تعبیه شده‌اند. اگر پس از اتمام کار دستگاه، با مقدری آب جمع شده زیر این لاستیک مواجه شدید، نیازی نیست نگران باشید. این آب از طریق سوراخ‌های نامبرده به زیر آن نفوذ کرده که امری کاملا طبیعی و متداول است. اما توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از ایجاد کپک و قارچ در اثر نم و رطوبت موجود در این بخش، پس از اتمام کار لباسشویی و خارج کردن لباس ها از دستگاه، به کمک یک پارچه تمیز و خشک، این قسمت را تمیز کنید.

در هنگام جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چه کاری باید انجام داد؟

با توجه به مواردی که در قسمت‌های پیشین گفته شد، جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌تواند نشانه‌ای برای آگاه کردن شما از خرابی بخشی از دستگاه باشد. از آنجایی که ماشین لباسشویی یک دستگاه بسیار کاربردی و در عین حال حساس است، توصیه می‌شود در چنین شرایطی ابتدا با شرایط ریست کردن لباسشویی آشنا شده و حتماً با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید. انتخاب تعمیر، مجموعه‌ای توانمند و با بیش از 10 سال سابقه فعالیت، دارای تکنیسین‌های حرفه‌ای و متخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی بوده که می‌تواند برای رفع مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی به شما کمک کند.

در هنگام جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چه کاری باید انجام داد؟

جمع بندی

به طور کلی، برای جلوگیری از جمع شدن آب در لباسشویی، نظارت منظم بر وضعیت لوله‌ها، استفاده از مقدار مناسب مواد شوینده و اصلاح سریع اشکالات فنی نقش بسیار تاثیرگذاری دارد. با رعایت این موارد، عملکرد بهتری از لباسشویی خود را تجربه خواهید کرد.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب