9 علت خرابی یخساز یخچال + تعمیر فوری

بی شک اگر شما یخچال ساید بای ساید یا یخچال­‌های یخساز داشته‌­اید برای یک‌بار هم که شده با مشکل خرابی یخساز یخچال فریزر مواجه شده‌­اید و دربه‌در به دنبال راه حلی برای تعمیر آن بوده‌اید. مجموعه انتخاب تعمیر در این مقاله در کنار شماست تا شما را با دنیایی از راهکار و نکات مفید برای حل مشکلات یخساز یخچال فریزر و بهینه ‌سازی عملکرد و برطرف کردن خرابی یخساز یخچال ساید بای ساید آشنا کند.

بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.

تعمیر یخساز یخچال

یخساز یخچال چگونه کار می کند؟

در فرآیند تولید یخ، ابتدا آب از زیر سینک یا پشت یخچال به فریزر منتقل می‌شود و به شیر ورودی آب یخچال وصل می‌شود. هنگامی که دما برای تولید یخ مناسب شود، آب با باز شدن سلنوئید شیر، به داخل یخساز یخچال وارد می‌شود. سپس؛ آب به سمت سینی یا قالب یخ‌‌ساز جاری و زمانی که آب در قالب یخ می‌زند، یخساز یخ‌های ساخته شده را به مخزن یا سطل منتقل می‌کند و عملیات تولید یخ ادامه پیدا می‌کند. هنگام پر شدن مخزن، فرآیند تولید یخ به صورت خودکار متوقف می‌شود. در گام بعدی، با انتخاب نوع یخ و فشار دادن دیسپنسر، سوئیچ یخساز فعال می‌شود و یخ‌ها از مخزن یا سطل یخ به لیوان منتقل می‌شوند.

در پایان، ترموستات متصل به قالب یخ، دمای آن را کنترل کرده و هنگامی که دما کاهش می‌یابد، سیگنال به یخساز یخچال فریزر داده و تولید یخ مجدد آغاز می‌شود.

چرا یخ در یخساز تشکیل نمی شود؟

یخ نساختن یخچال یکی از مشکلات شایع در یخچال های دارای دستگاه یخساز است. اگر می‌خواهید علت یخ نساختن یخساز یخچال را بدانید می‌توان به مواردی مانند: مسدود بودن مسیر آب، خرابی ترموستات یا مدول یخساز و یا خرابی در بازوی کنترل یخساز اشاره کرد که در ادامه با توضیحات بیشتری این موضوع را شرح خواهیم داد.

9 علت و دلیل خرابی یخساز یخچال

علتتوضیحات
✔مسدود شدن فیلتر ورودی آبیکی از دلایل متداول عدم تشکیل یخ، مسدود شدن فیلتر آب ورودی است. اگر فیلتر آب کثیف یا خراب باشد، جریان آب به یخساز ممکن است متوقف شود.
✔روشن نشدن یخسازاگر یخساز یخچال خود را روشن نکرده‌اید و یا در حالت مکث (Pause) قرار دارد، فرایند تولید یخ انجام نخواهد شد. اطمینان حاصل کنید که یخساز در حالت فعالیت قرار دارد.
✔یخ زدن لوله های انتقال آبلوله‌های انتقال آب ممکن است به دلیل یخ زدن مسدود شوند، که باعث مشکل در جریان آب به یخساز و عدم تشکیل یخ می­‌شود.
✔مسدود شدن، خرابی یا باز نبودن شیر ورودی آباگر شیر ورودی آب مسدود یا خراب شده، یا حتی باز نشده باشد می­‌تواند باعث ایجاد مشکل در جریان آب به یخساز شود.
✔خرابی شیر برقیشیر برقی که کنترل جریان آب به یخساز را دارد، اگر خراب یا عیب داشته باشد، ممکن است جریان آب به یخساز قطع شود.
✔کم بودن سرمای فریزراگر دمای فریزر کافی نباشد، یخ تولید نخواهد شد. اطمینان حاصل کنید که دمای یخچال فریزرتان به مقدار استاندارد تنظیم شده باشد.
✔مشکل در موتور تایم یا کیت الکترونیکیموتور تایم یا کیت الکترونیکی وظیفه کنترل زمان یخساز را دارند، ممکن است دچار مشکل شوند که باعث عدم تشکیل یخ می‌شود.
✔خرابی سنسور یا ترمودیسکسنسور یا ترمودیسک مسئول نظارت بر دما در یخساز هستند و در صورت خرابی، تولید یخ انجام نخواهد شد.
✔معیوب شدن اهرم فلزیاهرم فلزی که وظیفه جدا کردن یخ از قالب یخ را دارد، اگر معیوب یا خراب باشد، ممکن است یخ به درستی از قالب جدا نشود.

یخ زدن لوله و دلیل کار نکردن یخساز یخچال

این موضوع شامل دو بخش است که در بخش اول باید گفت: یخ زدن لوله‌های انتقال آب می‌تواند به عدم جریان آب به یخساز و در نتیجه تشکیل نشدن یخ منجر شود. این مشکل معمولاً به دلیل سرمای بیش از حد مورد نیاز در لوله‌ها رخ می‌دهد. زمانی که دما کاهش می‌یابد، آب موجود در لوله‌ها به صورت یخ جامد می‌شود و جریان آب به یخساز قطع و در نهایت منجر به کار نکردن یخساز می‌­شود. موارد دیگری که منجر به کار نکردن یخساز یخچال فریزر ساید بای ساید می‌­شود را در جدول بالا بطور کامل شرح داده‌‌­ایم.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر و رفع خرابی یخساز یخچال فریزر و ساید بای ساید خود با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

دلیل کار نکردن یخ ساز یخچال ال جی ، سامسونگ و دوو

در یخچال‌ فریزرهای برند ال جی، سامسونگ و دوو، مشکلاتی که ممکن است باعث عدم کارکردن درست یخساز شوند، عبارتند از: نرسیدن آب به یخساز، خرابی سیستم یخساز و وجود مشکل در سیستم دیسپنسر می‌شود. این مشکلات شایع و متداول بوده و برای حل آن‌ها، ابتدا باید نکاتی همچون گرفتگی لوله آب ورودی، مسدودی فیلتر آب، یا خرابی ترموستات را بررسی نمود.

برای رفع این مشکلات، توصیه می‌شود با نمایندگی برند ال جی در کرج و با نمایندگی همان برند تماس گرفته و از تخصص تعمیرکاران آن‌ها در راستای حل مشکلات یخساز یخچال فریزر خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که انتخاب تعمیر نمایندگی تعمیر 12 برند ایرانی و خارجی از جمله سامسونگ، بوش، دوو و… است.

در صورت نیاز به راهنمایی در مورد دلیل کار نکردن یخ ساز یخچال ال جی ، سامسونگ و دوو، فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

در صورت کار نکردن یخساز چه باید کرد؟

چرا یخچال یخ نمی سازد؟

اگر با خرابی یخساز یخچال ساید بای ساید رو به رو شده‌اید، ابتدا مسائل زیر را بررسی کنید. همچنین اگر قرار است برای اولین بار یا پس از مدتی طولانی از یخچال استفاده کنید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاهتان حداقل شش ساعت کار کرده و دمای بخش فریزر حداقل منفی 15 درجه سانتی‌گراد باشد.

اگر دمای تنظیم شده را بررسی کردید و یخساز هنوز کار نمی‌کند، وضعیت یخچال را از روی صفحه نمایش آن بررسی کنید و مطمئن شوید که در حالت ICE OFF نباشد.

🛑همچنین، سطل یخ و قطعات یخساز را بررسی کنید و مطمئن شوید که محل عبور یخ تمیز است و یخ‌ها به هم چسبیده نیستند. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، آزمایش فضای داخلی یخ‌ساز را انجام دهید و با فشار دادن دکمه آزمایش، عملکرد آن را بررسی کنید. اگر با این مراحل مشکل حل نشد، توصیه می‌شود به یک تیم تعمیراتی متخصص مراجعه کنید.🛑

سوالات متداول در رابطه با خرابی یخساز یخچال

خلاصه

اینکه با خرابی یخساز یخچال فریزر مواجه شوید یک امر طبیعی محسوب می‌شود. در این مقاله متخصصین مجموعه انتخاب تعمیر سعی کرده‌اند راهنمای تعمیر خرابی یخساز یخچال فریزر و ساید بای ساید را برایتان با کوچک­‌ترین جزئیات شرح دهند. اگر شما هم نیازمند تعمیر یخساز یخچال فریزر هستید می­‌توانید از متخصصین مجموعه ما بهره‌مند شوید تا در سریع‌ترین زمان ممکن ایرادات یخساز یخچالتان برطرف شود.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب