راهنمای جامع دمای مناسب شستشوی لباس

انتخاب دمای مناسب شستشوی لباس یکی از مهم‌ترین قسمت‌های شست‌و‌شو محسوب‌می‌شود. برای شستن هر جنس از لباس و پاک کردن انواع لکه باید از دمای مناسب آن استفاده‌ کنید. دمای نامناسب باعث می‌شود که بافت لباس‌ها آسیب ببیند و الیاف آن با سرعت بیشتری نسبت به قبل تخریب شوند.

اگر دوست دارید با دمای مناسب شستشوی لباس بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

دمای مناسب برای شستشوی لباس در لباسشویی

اهمیت دمای آب در شستشو لباس

برای شست‌و‌شوی هر لباس باید به جنس آن و ملاحظاتی که روی تگ متصل به لباس نوشته شده‌ است دقت کنید. دمای مناسب شست و شوی لباس در لباس‌هایی با جنس و بافت ظریف‌تر اهمیت بیشتری نسبت به لباس‌های عادی روزمره دارد. بسیاری از افراد با لباس‌های بافتنی که طول‌شان در اثر گرمای آب بسیار بیشتر از حد معمول شده، مواجه شدند. یا اینکه ممکن است تا به حال شل شدن کش لباس‌ها را در اثر دمای نامناسب آب تجربه کرده باشید. اهمیت دمای آب در شستشو فقط به تخریب جنس لباس مرطوب نمی‌شود. چرا که بسیاری از لکه‌ها فقط با شست‌و‌شو با دمای خاصی از بین می‌روند.

در واقع برای فعال شدن قسمتی از آنزیم‌های مواد شوینده باید از دمای مناسب استفاده‌ کنید. حتما شما هم شنیده‌اید که برای شستن لکه‌های چربی روی لباس پیشنهاد می‌کنند که از آب گرم استفاده کنیم.

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

اگر بخواهیم بهترین دمای مناسب شستشوی لباس را معرفی کنیم، باید بگوییم که استفاده از دمای ولرم برای شستن اکثر لباس‌ها مناسب است. ماشین لباسشویی‌های قدیمی از سه بازه دمایی سرد، معمولی و گرم استفاده می‌کردند. اما امروزه بسیاری از ماشین لباسشویی‌ها این قابلیت را به شما می‌دهند تا دمای دقیق شست‌و‌شوی خود را انتخاب کنید.

برای شستن لباس‌هایی با جنس مختلط و غیر حساس، می‌توانید از دمای35 تا 40 درجه استفاده‌ کنید. اما اگر لباس‌های شما لکه مقاومی داشتند، باید برای تنظیم بهترین شست‌و‌شو به تگ دوخته شده به لباس و همچنین راهنمای شست‌و‌شو درج شده روی قوطی مواد شوینده دقت کنید.

دمای مناسب برای شستن انواع لباس

دمای مناسب برای شستشو لباس‌ رنگی

بهترین درجه آب گرم لباسشویی برای شستن لباس‌های سفید

برای شستن لباس‌های سفید می‌توانید از هر دمایی استفاده‌کنید. زمانی انتخاب دما برای این رنگ لباس اهمیت پیدا می‌کند که به جنس آن‌ها دقت کنید. یعنی برای پیدا کردن دمای مناسب شستشوی لباس‌های سفید باید آن‌ها را بر اساس جنس و همچنین میزان سفید بودن دسته‌بندی کنید.

انواع دمای آب برای شستشو لباس در لباسشویی

دمای مناسب شستشوی لباس معمولا روی لباس‌ها درج شده ‌است. اما در بسیاری از مواقع تولیدکننده به گفتن دمای سرد، ولرم و یا داغ بسنده کرده است. دمای آب سرد شامل بازه 10 تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌شود. 30 تا 50 درجه را دمای ولرم می‌گویند و در نهایت آب بالای 50 درجه سانتی‌گراد گرم محسوب ‌می‌شود.

اگر دوست دارید که از برنامه‌های شست‌و‌شو برند پاکشوما مطلع شوید، می‌توانید با نمایندگی تعمیر پاکشوما در کرج در تماس باشید.

در صورتی که در محدوده کرج، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت و یا اطراف آن ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر لباسشویی با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر انواع برند ماشین لباسشویی به محل مورد نظر شما مراجعه خواهند کرد.

سوالات متداول

نتیجهگیری

انتخاب دمای مناسب شستشوی لباس اهمیت زیادی در حفظ الیاف و کیفیت پوشش دارد. اگر دوست دارید که کیفیت البسه خود را به‌خوبی حفظ کنید، باید مطابق با جنس، میزان کثیفی و اطلاعات درج شده روی تگ دوخته شده به آن‌ها دمای مناسب را جهت شست‌و‌شو انتخاب کنید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب