نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی

یکی از بزرگترین چالش‌ خانم‌های خانه‌دار کثیف شدن پتوها و پروسه شستشوی آن‌ها است. پتوها به عنوان یکی از در دسترس‌ترین کالای خواب و خانه، به اندازه‌ی کافی بزرگ و سنگین هستند و نیاز به شست‌وشو منظم دارند. با رعایت تکنیک‌های صحیح، شستن پتو در ماشین لباسشویی می‌تواند از سختی مراحل شستشوی پتو کاسته و رضایت از پاکیزگی کامل را به ارمغان بیاورد.
در این مقاله، به بررسی نکات مهم و توصیه‌هایی که باید در حین شستن پتو در نظر گرفته شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود، خواهیم پرداخت.

نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی

تست رنگ دادن پتو هنگام شست و شو با لباسشویی

شاید برای شما اتفاق افتاده است که پتو، حوله یا لباسی را داخل لباسشویی شسته باشید و پس از خارج کردن آن متوجه شوید که رنگ خود را به تمام لباس‌های داخل لباسشویی پس داده است. ما برای جلوگیری از این فاجعه، مراحل تست رنگ دادن پتو در هنگام شستشو را برای شما جمع‌ آوری کردیم. مراحل تست رنگ دادن پتو در هنگام شستشو در لباسشویی به صورت زیر است:

  1. گوشه‌ای از پتو را در یک تشت آب سرد خیس کنید.
  2. چند دقیقه صبر کنید تا پتو به‌طور کامل خیس شود.
  3. سپس یک حوله یا دستمال سفید برداشته و قسمتی از پتو که در آب خیس شده است را در آن بپیچید.
  4. اگر رنگ پتو به حوله یا دستمال منتقل شده و آن را رنگی کرده، احتمال دارد که پتو در هنگام شستشو رنگ خود را به لباس‌های دیگر پس دهد. در این صورت، بهتر است پتو را جداگانه بشویید یا از شستن آن در لباسشویی خودداری کنید.

اگر لباسشویی شما دچار مشکل شده و نمی‌توانید برای شستشوی پتو از آن استفاده کنید، اقدامات مربوطه را انجام دهید و یا فرم زیر را تکمیل کرده تا کارشناسان انتخاب تعمیر در اسرع وقت برای اعزام نیروی متخصص با شما تماس حاصل نمایند.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.
ظرفیت مناسب برای شستن پتو در ماشین لباسشویی

ظرفیت لباسشویی برای شستن پتو

ظرفیت شستشوی یک پتو در ماشین لباسشویی بستگی به برند و مدل دستگاه دارد. اما به طور کلی، ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت‌های مختلف می‌توانند برای شستن پتوها استفاده شوند. ماشین‌هایی که ظرفیت 7 کیلویی، 8 کیلویی، 10 کیلویی و 12 کیلویی دارند، معمولاً می‌توانند پتوها را نیز بشویند. با این حال، اهمیت انتخاب ماشین لباسشویی مناسب برای شستن پتو نه تنها در ظرفیت آن بلکه در ویژگی‌های دیگری همچون برنامه‌های شستشوی خاص، تنظیمات دما و سرعت چرخش، و قابلیت محافظت از پارچه‌ها و حفظ کیفیت آنها در طول زمان نیز دیده می‌شود.

در صورت بروز مشکل در لگن لباسشویی به خاطر داشته باشید، انتخاب تعمیر با ارائه خدمات تعمیر لباسشویی در کرج  به صورت شبانه روزی در تمامی ایام هفته حتی در روزهای تعطیل مشغول به کار بوده و در زمینه تعمیر لوازم خانگی سابقه درخشان دارد.

روش های خشک کردن پتو

بعد از شستن پتو در ماشین لباسشویی شما به ۳ روش اصلی می‌توانید آن را خشک کنید. از روش‌های خشک کردن پتو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⛔نکته!! آشنایی با نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی

  • خشک کردن پتو در فضای آزاد: پتو را در فضای آزاد به دور از نور خورشید پهن کنید. دقت داشته باشید که باید هر دو طرف پتو را در فضای باز پهن کنید.
  • خشک کردن پتو در خشک کن لباسشویی: برای استفاده از خشک کن لباسشویی باید به جنس پتو بسیار توجه کنید برای مثال اگر جنس پتو شما نخی یا پشمی ضخیم است می‌توانید از خشک کن استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از چروک شدن پتو از توپ‌های خشک کن استفاده کنید.
  • استفاده از وسایل گرمایشی مثل شومینه و بخاری: پتو را به طور مستقیم روی وسایل گرمایشی پهن نکنید در واقع باید آن را در نزدیکی وسایل گرماشی پهن کنید تا خشک شود. پهن کردن پتو به طور مستقیم می‌تواند منجر به سوختگی یا حتی ایجاد حادثه شود.

آیا میتوان همه مدل پتویی را در لباسشویی شست؟

از آنجایی که ماشین‌ لباسشویی با ظرفیت‌ و ویژگی‌های مختلفی عرضه می‌شوند، امکان شستن همه‌ی نوع پتو در ماشین لباسشویی وجود ندارد و شما باید در خرید ماشین لباسشویی بسیار دقت کنید تا با توجه به کارایی که لازم دارید، لباسشویی درست و مناسبی را خریداری کنید.

مهم‌ترین عواملی که برای شستن پتو در لباسشویی باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  1. برچسب پتو: اگر برچسب پتو بیان کند که آن را می‌توان در ماشین لباسشویی شست، این کار را انجام دهید. اما اگر برچسب توصیه کند که پتو را تنها به صورت دستی شستشو دهید، بهتر است از شستن پتو در ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  2. اندازه و ضخامت پتو: برخی از پتوها به دلیل اندازه بزرگ و یا ضخامت زیاد، ممکن است به‌ طور کامل در ماشین لباسشویی جا نشوند و یا باعث بارگیری بیش از حد ماشین شوند که در نهایت باعث آسیب رسیدن به لباسشویی یا پتو می‌شود.
  3. نوع پارچه: برخی از پتوها از پارچه‌های حساس تری ساخته شده‌اند که نیازمند مراقبت در هنگام شستن هستند. قبل از شستن پتو در لباسشویی، اطمینان حاصل کنید که پتویتان مناسب شستشو با لباسشویی است.

بنابراین قبل از قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی، همیشه به برچسب و ویژگی‌های جنس پتو توجه کنید و از توصیه‌های تولید کننده پیروی کنید تا از حفظ کیفیت پتو و جلوگیری از خرابی ماشین اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر ماشین لباسشویی در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

پتو گلبافت دو نفره را با لباسشویی چند کیلویی بشوییم؟

قبل از شستن پتو، اطمینان حاصل کنید که پتو قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد و برای حفظ کیفیت، از برنامه شستشوی مناسب استفاده کنید. همچنین مهم است که پتو را به‌طور کامل داخل لباسشویی جا دهید تا جریان آب و مواد شوینده به طور یکنواخت بین آن پخش شود. در صورت بیشتر بودن وزن پتو نسبت به ظرفیت لباسشویی ممکن است با خطر خرابی و نچرخیدن دیگ لباسشویی مواجه شوید.

اگر اندازه پتو 1.5 الی 2 متر(دونفره) باشد، معمولاً برای شستن این نوع پتوها ماشین لباسشویی با ظرفیت حداقل 7 کیلوگرم مناسب خواهد بود. اما اگر پتو بزرگ‌تر باشد و یا لباسشویی شما ظرفیت بیشتری داشته باشد، می‌توانید از ماشین با ظرفیت 8، 9 یا حتی 10 کیلوگرم استفاده کنید.

شستن پتو گلبافت در ماشین لباسشویی

برای شستن پتو در ماشین لباسشویی از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

مایع لباسشویی به همراه مقداری نرم کننده لباس یا نرم کننده حوله و ملحفه مناسب است زیرا این نوع شوینده‌ها معمولاً دارای فرمولاسیون‌هایی هستند که باعث می‌شوند پتو نرم و لطیف بماند و لکه‌ها به آسانی از روی پارچه رفع شود. همچنین، این شوینده‌ها معمولاً دارای عطرهای ملایم هستند که پس از شستن پتو، رایحه خوشایندی به آن می‌بخشند.

نکات مهم قبل از شستن پتو در ماشین لباسشویی

قبل از شستن پتو در ماشین لباسشویی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

➖همواره برچسب راهنما پتو را در مورد نحوه شستشو و دما آب بررسی کنید. (برخی از پتوها نیازمند شستشوی دستی هستند).
➖اگر پتو دارای لکه‌های آلودگی است، قبل از شستن آن‌ها را پاک کنید.
➖پتو را از لباس‌های دیگر جدا کنید تا جلوی احتمال رنگ‌ پس دادن برای دیگر لباس‌ها گرفته شود.
➖اطمینان حاصل کنید که تنظیمات ماشین لباسشویی، از جمله دما و سرعت چرخش، مناسب شست‌وشو پتو شماست.
➖بهتر است ماشین لباسشویی را تا نصف ظرفیت آن پر کنید تا از عملکرد بهتری برخوردار و پتوها به طور یکنواخت شسته شوند.
➖از شوینده‌ مخصوص برای پارچه‌های حساس یا پتو و ملحفه استفاده کنید تا حفظ کیفیت پتو حفظ شود.

برنامه شست و شوی پتو در ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می‌کنید، دو برنامه‌ی مخصوص برای شست و شوی پتوها در اکثر مدل‌های آن وجود دارد:

شستن پتو در ماشین لباسشویی ال جی

امروزه به دلیل پیشرفت فناوری شما می‌توانید به راحتی هر کاری را با ماشین لباسشویی انجام داده و هر جنسی از پارچه را شستشو دهید. در واقع  در مدل‌های جدید ماشین لباسشویی ال جی LG، برنامه مخصوصی طراحی شده تا شما بتوانید به راحتی به شستشوی پتو در ماشین لباسشویی بپردازید. این برنامه‌های شستشوی پتو عبارتند از:

  • برنامه DUVET یا همان لحاف برای شستن پتو‌های پشم شیشه‌ای بسیار مناسب است.
  • برنامه BULKY یا همان حجیم، برای شستن انواع حوله‌ها و پتوها بسیار مناسب است.
شستن پتو در ماشین لباسشویی ال جی

خیلی از افراد همچنان از ماشین لباسشویی قدیمی برند ال جی استفاده می‌کنند که در این صورت حتما با برنامه BLANKET  آشنا شده‌اید. این برنامه مخصوص شستشو پتو یا روکش پتو است و شما می‌توانید به راحتی پتو‌های خود را با لباسشویی مدل ال جی بشویید.

اگر ماشین لباسشویی شما دچار خرابی شده است کافی است تا با شماره‌های داخل سایت تماس حاصل نمایید تا انتخاب تعمیر برای شما کارشناس حرفه‌ای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کند.

کلام نهایی

برای شستن پتو در ماشین لباسشویی، ابتدا باید بررسی کنید که لباسشویی قابلیت شستشو پتو را داشته باشد. سپس پتو را از لباس‌های دیگر جدا کرده، لکه‌های آن را پاک کرده و به تنظیمات مشخص شده بر روی دکمه‌های ماشین لباسشویی توجه کنید. استفاده از شوینده‌های مناسب و پرهیز از پر کردن ماشین لباسشویی به حداکثر ظرفیت، به شما کمک خواهد کرد تا پتوهایتان به بهترین شکل ممکن شسته شده و کیفیت آن‌ها حفظ شود.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب