علت بوی بد یخچال + 5 راه حل ساده برای رفع آن

یکی از مهم‌ترین لوازم برقی که در هر خانه‌ای وجود دارد، یخچال است. متأسفانه گاهی اوقات، درون یخچال ، درون آب‌سردکن و حتی درون فریزر بوی بدی را به خود گرفته و با هر بار باز و بسته کردن، شما را آزار می‌دهد. علت بوی بد یخچال فریزر به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

اگر یخچال شما هم بوی بدی را به خود گرفته، نگران نباشید. زیرا که می‌توان به‌راحتی این بو را از بین برد و از شر آن راحت شد؛ بنابراین برای از بین بردن بوی بد یخچال، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

رفع بوی بد یخچال

علت بوی بد یخچال چیست؟

بوی بد یخچال ممکن است به چند علت مختلف بستگی داشته باشد. در ادامه به برخی از این علل اشاره می‌کنیم:

🟢غذا‌های فاسد در صورتیکه غذا‌هایی که در یخچال قرار دارند فاسد شوند، می‌توانند باعث ایجاد بوی بد در یخچال شوند. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است غذا‌ها را در ظروف مناسب و با تاریخ انقضای مناسب نگهداری کرد.
🔴نوع مواد غذاییبرخی مواد غذایی مانند پیاز، سیر و ماهی می‌توانند باعث ایجاد بوی بد در یخچال ساید بای ساید شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، می‌توانید این مواد غذایی را در ظروف مناسب و به صورت جداگانه از سایر مواد غذایی نگهداری کنید.
🟢داخل خود یخچالدر برخی موارد، علت بوی بد یخچال، ممکن است از داخل خود یخچال باشد. این مشکل معمولاً به دلیل نبودن تهویه مناسب در یخچال و یا به دلیل وجود رطوبت زیاد در داخل یخچال است.
🔴خط لوله‌های یخچالهمچنین، خط لوله‌های یخچال ممکن است باعث بوی بد در یخچال شوند. این مشکل معمولاً به دلیل وجود رسوبات در داخل خطوط لوله است.

راه‌ های از بین بردن بوی بد یخچال

برای از بین بردن بوی بد یخچال‌تان، می‌توانید از راهکار‌های زیر استفاده کنید:

❌در برخی موارد، علت بوی بد یخچال ممکن است به دلیل وجود رسوبات در فیلتر هوای یخچال باشد. برای از بین بردن این مشکل، بهتر است فیلتر هوای یخچال را به صورت منظم تعویض کنید.اگر با استفاده از تمامی این راه‌حل‌ها بازهم یخچال ساید بای ساید شما بوی بدی داشت، بهتر است با انتخاب تعمیر، نمایندگی تعمیر ساید بای ساید در کرج تماس بگیرید.❌

دلیل بوی گوشت گندیده در یخچال

احساس بوی نامطبوع گوشت در یخچال می‌تواند به عوامل مختلفی برگردد. در زیر، چند دلیل برای بوی نامطبوع گوشت گندیده در یخچال را بررسی خواهیم کرد:

  • تمام‌شدن تاریخ انقضاء مواد غذایی
  • نگهداری نامناسب
  • تماس مستقیم مواد غذایی با یخچال
  • آلودگی ایجادشده توسط باکتری‌ها

در هر صورت، اگر بوی نامطبوعی از گوشت در یخچال استشمام می‌شود، بهتر است گوشت را دور بیندازید. همچنین، بررسی کنید که یخچال به‌درستی عمل می‌کند و دمای آن مناسب است. در صورت لزوم، می‌توانید با یک نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در کرج تماس بگیرید تا یخچال‌تان را بررسی و تعمیر کند.

رفع بوی بد یخچال با سرکه سیب

ازبین بردن بوی بد یخچال با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از روش‌های مؤثر برای رفع بوی بد یخچال است. با استفاده از سرکه سیب، می‌توانید این بو را به طور موقت کاهش دهید. برای استفاده از سرکه سیب، ابتدا یخچال را خالی کنید و تمام غذا‌های فاسد را دور بیندازید.

سپس یک لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و محلول حاصل را در یک بشقاب یا ظرف مناسب قرار دهید. سپس بشقاب را در قسمت پایین یخچال قرار دهید و درب یخچال را بسته نگه دارید.

علت خروج بوی سوختگی از یخچال

علت بوی بد یخچال و خروج بوی سوختگی، ممکن است به چند دلیل بستگی داشته باشد که یکی از آن‌ها وجود غذا‌های فاسد است. علاوه بر این، بوی سوختگی ممکن است به دلیل وجود یخ درون یخچال باشد که به دلیل برخورداری از برقراری ارتباط با دمای محیط، به صورت طبیعی ذوب می‌شود. همچنین، بوی سوختگی ممکن است به دلیل وجود فیلتر هوای یخچال کثیف باشد.

علت بوی بد آب سرد کن

علت بوی بد یخچال ساید بای ساید به‌ویژه آب سرد کن آن ممکن است به دلایل زیادی بستگی داشته باشد. این دلایل عبارت‌اند از:

  • وجود غذا‌های فاسد شده
  • وجود برخی رسوبات در آب سرد کن
  • وجود انواع باکتری‌ها
  • استفاده از فیلتر‌های بی‌کیفیت
  • نوع آب مصرفی
  • تجمع برفک و یخ اضافی
  • و…

قبل از اینکه بوی بد یخچال را از بین ببرید، در ابتدا علت آن را تشخیص داده و سعی کنید آن را مشکل را به طور اساسی برطرف کنید.

اگر در حومه استان البرز و یا شهر کرج ساکن هستید، می‌توانید جهت رفع بوی بد یخچال فریزر ساید بای ساید با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان با تجربه انتخاب تعمیر علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت رفع و یا تعمیر این مشکل یخچال فریزر به محل شما مراجعه خواهند کرد.

روش های پیشگیری از بوی بد یخچال

راه‌های پیشگیری از به وجودآمدن بوی بد و نامطبوع در یخچال عبارتند از:

تمیزکردن یخچال به طور منظم با محلول آب و سرکه، جوش‌شیرین یا وایتکس

استفاده از ظروف مناسب برای نگه‌داری غذا که بوی بدی را به یخچال منتقل نکند.

استفاده از فیلتر آب یخچال و تعویض آن به طور منظم

نگه‌داری غذا‌ها در ظروف مناسب و در بخش مخصوص

کلام آخر

در این مطلب به بررسی علت بوی بد یخچال پرداختیم و راه‌های از بین بردن این مشکل و همچنین راه‌های پیشگیری از آن را بیان کردیم. در صورتی که این مشکل ادامه دار یا شدیدتر شد، بهتر است با استفاده از خدمات انتخاب تعمیر، مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن بر طرف کنید.

در صورت داشتن هر گونه سؤال و یا ابهامی در مورد بوی بد یخچال فریزر ساید بای ساید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها آن را با ما به اشتراک بگذارید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

تعمیر لوازم برقی در کرج و شهرهای اطراف آن

سایر مطالب