علت اصلی قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از انواع لوازم خانگی است که امروزه کاربرد بسیاری دارد و زندگی را برای افراد راحت‌تر کرده است؛ اما هنگامی که مشکلی برای این وسیله به وجود بیاید زندگی را برای مختل می‌کند و ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد. یکی از عمده مشکلاتی که برای اکثر ظرفشویی‌ها به وجود می‌آید، بسته‌ نشدن درب اصلی آن است که به دلایل بسیاری بستگی دارد. بنابراین، اگر برای شما هم این مشکل به وجود آمده است و به دنبال علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی هستید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

در ادامه مقاله به بررسی علت قفل یا بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی برند بوش و سامسونگ می‌پردازیم.

علت باز و بسته نشدن درب ظرفشویی

علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

اگر شما هم ظروف کثیف خود را درون ماشین ظرفشویی گذاشته‌اید و در هنگام بسته‌شدن درب اصلی آن به مشکل بر می‌خورید، ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. اما سؤال اصلی اینجاست که علت بسته ‌نشدن درب ظرفشویی چیست؟ چگونه می‌توانیم علت این مشکل را جویا شویم و مشکل را به شکل اساسی برطرف کنیم؟ در ادامه به بررسی علت بسته‌ نشدن درب ظرفشویی می‌پردازیم.

خرابی قطعه قفل درب

  خرابی میکروسوئیچ

پوسیدگی لاستیک درب

خرابی دستگیره درب

خرابی فنر و بست

  خرابی بازو‌ها

خرابی قطعه لولای درب

پیشنهاد می‌کنیم در صورتیکه درب ماشین ظرفشویی‌تان به خوبی باز یا بسته نمی‌شود، از مجموعه انتخاب تعمیر نمایندگی تعمیر ظرفشویی در کرج، کمک بگیرید و تعمیر دستگاه را به افراد غیر حرفه‌ای و بی تجربه نسپارید.

علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ

عدم قفل‌شدن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. در زیر، چند علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی را بررسی خواهیم کرد:

علت بسته نشدن درب ظرفشویی سامسونگ

علت بسته ‌نشدن درب ظرفشویی بوش

علت بسته‌ نشدن درب ظرفشویی بوش، می‌تواند به موارد متعددی وابسته باشد که در صورت ایجاد هر کدام از این عوامل می‌توانید از کارشناسان انتخاب تعمیر جهت تعمیر ظرفشویی بوش در کرج کمک بگیرید. عملاً با بروز هر کدام از عوامل زیر، ماشین ظرفشویی برند بوش قادر به کار نبوده و ممکن است دچار اختلال شود. در ادامه به بررسی علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی بوش، می‌پردازیم.

علت بسته نشدن درب ظرفشویی بوش

برای رفع مشکل عدم بسته‌شدن درب ظرفشویی، ابتدا باید دلیل آن را تشخیص داد و سپس با توجه به نوع مشکل، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب کرد. در صورت بروز این مشکل، بهتر است با خدمات پس از فروش نمایندگی بوش در کرج و یا با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید.

اگر در حومه استان البرز و یا شهر کرج ساکن هستید، می‌توانید جهت تعمیر باز یا بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان با تجربه انتخاب تعمیر علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت رفع و یا تعمیر این مشکل به محل شما مراجعه خواهند کرد.

عملکرد میکروسوئیچ درب ظرفشویی در هنگام قفل شدن

عملکرد میکروسوئیچ درب ظرفشویی به‌ عنوان یک قطعه کلیدی در سیستم قفل درب عمل می‌کند. وظیفه اصلی میکروسوئیچ درب ظرفشویی، تشخیص وضعیت درب (بسته یا باز) است. وقتی درب ظرفشویی بسته می‌شود، میکروسوئیچ فشاری را تشخیص می‌دهد و به سیستم کنترل دستگاه می‌گوید که درب بسته شده است. این اطلاعات به سیستم کنترل ارسال می‌شود و عملکرد ظرفشویی را آغاز می‌کند.

در صورتی که میکروسوئیچ درب ظرفشویی خراب شود یا عملکرد نادرستی داشته باشد، ممکن است مشکلاتی در عملکرد درب ظرفشویی به وجود آید. برخی از مشکلات ممکن عبارت‌اند از:

  • قفل نشدن درب ظرفشویی پس از پایان عملیات شستشو
  • نشت آب از دستگاه
  • مشاهده ارور بر روی صفحه‌نمایش ظرفشویی
  • و…

البته ممکن است این مشکلات برای میکروسوئیچ درب ماکروفر شما نیز به وجود بیاید. در صورتی که مشکلی برای میکروسوئیچ ماکروفر شما به وجود آمده، می‌توانید به مقاله تعمیر میکروسوئیچ درب ماکروفر مراجعه کنید.

کلام آخر

علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی ممکن است بنا بر دلایل مختلفی باشد که شامل خرابی در مکانیزم قفل، خرابی نوار دور درب، خرابی فنر درب، مشکل در سیستم برقی و… می‌شود. برای رفع این مشکلات، تعمیر یا تعویض قطعه معیوب، نوار دور درب، فنر درب و میکروسوئیچ درب می‌تواند مفید باشد. همچنین در صورت بروز این مشکل، بهتر است با خدمات پس از فروش ماشین ظرفشویی‌تان و یا یک تکنسین مجرب تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و راهنمایی لازم را دریافت کنید. در صورت داشتن هر گونه سؤال و یا ابهامی در این مورد، می‌توانید در بخش نظرات، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

تعمیر لوازم برقی در کرج و شهرهای اطراف آن

سایر مطالب