راهنمای تعمیر و تعویض لاستیک درب ظرفشویی

لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی اهمیت زیادی در فرایند و کارکرد این وسیله پرکاربرد دارد. این لاستیک از نشت آب هنگام شست‌وشو ظروف جلوگیری می‌کند. در صورتی که لاستیک عایق آسیب ببیند، با مشکل نشت رطوبت مواجه خواهید شد. در این مطلب به نحوه تعمیر پارگی لاستیک دور درب ظرفشویی پرداخته‌ایم. پس اگر دوست دارید که اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست آورید، مطالعه آن را از دست ندهید!

تعویض لاستیک دور درب ظرفشویی

لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی

لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی با وجود سادگی آن، کاربرد بسیار مهمی دارد. این قطعه پلاستیکی که در بسیاری از لوازم‌‎‌ خانگی مانند یخچال فریزر ساید بای ساید هم وجود دارد و با ایجاد چسبندگی مانع از نشت آب و هوا می‌شود.

به همین طریق زمانی که ماشین ظرفشویی در حال کار است، هیچ رطوبتی به بیرون درز نخواهد کرد. اما در صورتی که لاستیک دور درب ظرفشویی آسیب ببیند، آب مورد استفاده دستگاه به بیرون نفوذ پیدا کرده و باعث اختلالات و همچنین خرابی ماشین ظرفشویی خواهد شد.

نشانه‌های خرابی لاستیک دور درب ظرفشویی چیست؟

مهم‌ترین نشانه خرابی لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی، نشت آب به بیرون است. همچنین اگر متوجه شدید که در زمان بستن درب ماشین ظرفشویی، این وسیله به‌خوبی چفت نمی‌شود هم باید به خرابی لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی مشکوک شوید. اما اگر این اتفاق برای شما افتاد نگران نباشید چرا که می‌توانید به‌وسیله تماس با انتخاب تعمیر، نمایندگی تعمیر ظرفشویی در کرج خیالتان را از بابت تعمیر پارگی لاستیک دور درب ظرفشویی راحت کنید.

زمان تعویض لاستیک درب ماشین ظرفشویی

زمان تعویض لاستیک درب ماشین ظرفشویی کاملا بستگی به‌اندازه استفاده شما از این وسیله دارد. قطعا هرچه استفاده بیشتری از ماشین ظرفشویی داشته‌باشید، زمان تعویض لاستیک درب کوتاه‌تر خواهد بود. اما به‌صورت کلی به‌محض مشاهده نشتی آب باید به فکر تعمیر پارگی لاستیک دور درب بیفتید. تمیز کردن منظم این لاستیک می‌تواند عمر آن را طولانی‌تر کند.

مراحل تعویض لاستیک درب ماشین ظرفشویی

اگر لاستیک دور درب ظرفشویی شما آسیب دیده است و با نشتی آب رو به رو شده‌اید، زمان آن رسیده که به فکر تعویض این قطعه پلاستیکی باشید. بهتر است که برای نصب بهتر لاستیک دور درب دستگاه خود از نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در کرج کمک بگیرید اما اگر قصد دارید که خودتان به تنهایی این لاستیک را تعویض کنید، باید به یک سری موارد دقت کافی داشته‌باشید.

فراموش نکنید که امکان تعمیر پارگی لاستیک دور درب ظرفشویی وجود ندارد. در صورتی که این قطعه دچار آسیب شود باید آن را به کلی تعویض کنید. البته لاستیک دور درب لباسشویی در قسمت بالا و پایین جدا است و اگر هرکدام از درب‌های بالا و پایین دچار آسیب شود می‌توانید فقط آن را تعویض کنید.

مراحل تعویض لاستیک درب ماشین ظرفشویی

لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر پارگی لاستیک دور درب ظرفشویی در برند ال جی اهمیت زیادی دارد. چرا که قطعات این برند به‌دلیل تحریم‌ها و همچنین خروج نمایندگی رسمی ال جی از ایران به‌سختی پیدا می‌شود. اما اگر ماشین ظرفشویی ال جی دارید به‌هیچ‌وجه نگران تعمیر پارگی لاستیک دور درب آن نباشید چون که ما به‌عنوان نمایندگی ال جی در کرج تمام قطعات مورد نیاز شما را برای تعمیر ماشین ظرفشویی پوشش خواهیم داد. همچنین با داشتن بهترین متخصصان در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در کرج، مشکلات شما رادر کمترین زمان برطرف خواهیم کرد.

جا زدن لاستیک زیر درب ماشین ظرفشویی

جا زدن لاستیک جهت تعمیر پارگی لاستیک درب ظرفشویی در مدل‌های مختلف مقداری متفاوت می‌باشد. اما به‌صورت کلی باید بعد از باز کردن درب دستگاه و خارج کردن لاستیک فرسوده، به‌وسیله شوینده کاملا آلودگی‌های اطراف لاستیک فرسوده را تمیز کنید. می‌توانید برای این کار از شوینده‌های چند منظوره آشپزخانه استفاده‌کنید. سپس زمانی که مطمئن شدید که فضای قرارگیری لاستیک جدید کاملا تمیز است می‌توانید با کمی مرطوب کردن لاستیک آن را به‌وسیله یک قاشق جا بیندازید.

البته در بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی مانند برند سامسونگ نیاز است که برای تعویض لاستیک دور درب ظرفشویی، درب را کاملا از جا در بیاورید. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که برای اطمینان از عدم خرابی ماشین ظرفشویی در این پروسه و حتی جلوگیری از آسیب بیشتر به آن، به نمایندگی سامسونگ در کرج مراجعه کنید.

در صورتی که در محدوده کرج، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت و یا اطراف آن ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر و تعویض لاستیک دور درب ظرفشویی با انتخاب تعمیر تماس بگیرید. کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر ماشین ظرفشویی به محل مورد نظر شما مراجعه خواهند کرد.

تعمیر پارگی لاستیک ماشین ظرفشویی چگون است؟

همان گونه که ذکر کردیم تعمیر پارگی لاستیک دور درب ظرفشویی امکان‌پذیر نیست و اگر با نشتی و پاشیدن آب در زمان شست و شو مواجه شوید باید الزاما لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی را تعویض کنید. برای خرید و تعویض هرگونه لاستیک برای برندهای متفاوت ظرفشویی می‌توانید به ما مراجعه کنید و با یکبار هزینه کردن تا سال‌های سال از خرید قطعات جانبی جدید مانند لاستیک بی‌نیاز شوید. در صورت تمایل برای مشاوره در زمینه تعمیر پارگی لاستیک ماشین لباسشویی می‌توانید با ما در تماس باشید.

همچنین در صورت نیاز به تعمیر ظرفشویی خود، می‌توانید فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق را به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

✅باید بدانید که تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی اهمیت زیادی در جلوگیری از خراب شدن و پارگی این قطعه دارد. بنابراین اگر قصد دارید که عمر مفید لاستیک ماشین ظرفشویی را بیشتر کنید، باید هرماه آن را به‌خوبی شست و شو دهید. تجمع مواد خوراکی و باکتری‌ها در این قسمت می‌توانند باعث ایجاد خوردگی و پارگی این لاستیک شوند.

تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی به‌جز بالا بردن عمر مفید این لاستیک لزوم بهداشتی زیادی هم دارد. همچنین به‌دلیل وجود رطوبت زیاد در این قسمت، در صورت عدم رعایت نظافت امکان رشد جلبک وجود دارد. آیا با نحوه تمیز کردن لاستیک درب ظرفشویی آشنایی دارید؟؟

نتیجهگیری

تعمیر پارگی لاستیک دور درب ظرفشویی اهمیت زیادی در عدم نشتی این وسیله پرکاربرد دارد. در صورتی که ماشین ظرفشویی شما دچار نشتی شود ممکن است نه‌تنها موجب برق گرفتگی افراد شود بلکه سایر قطعات این وسیله را هم خراب می‌کند. اگر تمایل دارید که لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی خود را تعویض کنید، می‌توانید با مجموعه انتخاب تعمیر تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای ما با پرسیدن نوع و مدل ماشین ظرفشویی شما، بهترین خدمات را ارائه خواهند داد.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب