علل کار نکردن دکمه های ظرفشویی انواع برندها

ماشین ظرفشویی از جمله وسایل هوشمند آشپزخانه است که به دلایل مختلفی می‌تواند دچار خرابی و یا سوختگی در بعضی قطعات در دراز مدت شود. از بیشترین گزارش‌های خرابی ماشین ظرفشویی می‌توان به کار نکردن دکمه ها اشاره نمود. کار نکردن دکمه های ظرفشویی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرابی پنل فرمان و تاچ پد، مشکلات در برد الکترونیکی و سایر مسائل مرتبط با الکترونیکی باشد. در ادامه، توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌شود.

علت کار نکردن دکمه های ظرفشویی

علل کار نکردن دکمه های ظرفشویی

 اگر شما در موقعیتی هستید که دکمه شروع شست و شو ظرفشویی را فشرده‌اید ولی اتفاقی صورت نگرفته و دستگاه شروع به کار نکرده است؛ قبل از اینکه اقدامی جهت عیب یابی و بررسی دکمه‌های ماشین ظرفشویی در هر برندی نمایید، بهتر است دقت کنید که دستگاه حتما روشن باشد و کار کند. اگر ماشین ظرفشویی روشن نشود، ممکن است به دلایلی مانند خرابی در سیستم اتصالات برقی یا قطعی کابل‌ها، روشن نبودن ماشین ظرفشویی، خراب شدن پنل فرمان و تاچ پد و غیره باشد که در ادامه به توضیح موردی آن‌ها خواهیم پرداخت.

خرابی صفحه لمسی ماشین ظرفشویی

خرابی صفحه لمسی و یا دکمه های مکانیکی

  • اگر هیچکدام از دکمه‌ها کار نمی‌کنند و صفحه کنترل روشن نمی‌شود احتمالا خرابی از پنل فرمان است.
  • اگر صفحه کنترل روشن است ولی برخی از دکمه‌ها کار نمی‌کنند امکان دارد مشکل از تاچ پد باشد.

نقص فنی در کنترل پنل

وقتی با نقص فنی در کنترل پنل ظرفشویی روبه‌رو می‌شوید، اولین گام اطمینان از اتصالات برقی است. بررسی کنید که کابل برق به درستی متصل شده باشد و قطعات برقی سالم باشند. مشکلات الکترونیکی نیز ممکن است موجب نقص فنی شود، از جمله خرابی در برد الکترونیکی کنترل پنل. در صورت عدم توانایی در تشخیص مشکل یا نیاز به تخصص فنی، توصیه می‌شود با نمایندگی تعمیر ظرفشویی در کرج تماس بگیرید تا مشکل کار نکردن دکمه های ظرفشویی تشخیص داده و رفع کنند.

کار نکردن دکمه های ظرفشویی و پنل آن

در صورت نیاز به تعمیرکار ظرفشویی در کرج، فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

فعال بودن قفل کودک

یکی دیگر از عواملی که ممکن است به کارنکردن دکمه های ظرفشویی منجر شود، فعال بودن قفل کودک ظرفشویی است. قفل کودک به منظور جلوگیری از دسترسی کودکان به کنترل‌ها و پارامترهای ظرفشویی طراحی شده است. در صورتی که قفل کودک فعال شده باشد، عملکرد برخی از دکمه‌ها و کنترل‌های ظرفشویی به طور کامل غیرفعال شوند. با استفاده از دفترچه راهنما اگر مشاهده کردید که قفل کودک فعال است، با فشار دادن دکمه مربوطه آن را غیرفعال کنید.

کار نکردن دکمه ها به دلیل فعال بودن قفل کودک ماشین ظرفشویی

خرابی برد الکترونیکی

اگر مشکلات در کنترل پنل ظرفشویی به خرابی برد الکترونیکی که به عنوان مغز ماشین ظرفشویی است، تمام دستورات و فرمان‌های شستشو را ارسال می‌کند منتهی شود، احتمالاً نیاز به تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی که در واقع پردازنده‌ی کل عملیات ماشین ظرفشویی هستند وجود دارد. برای این کار، بهتر است به یک تکنسین متخصص ظرفشویی مراجعه کنید تا برای تعمیر برد ظرفشویی دستگاه را بررسی کرده و مشکل را تشخیص دهد. اگر برد قابل تعمیر باشد، تکنسین می‌تواند تعمیرات لازم را انجام دهد. اما اگر برد قابل تعمیر نباشد، ممکن است نیاز به تعویض آن باشد.

کار نکردن دکمه های ظرفشویی به دلیل مشکلات سیم کشی برقی ماشین ظرفشویی

مشکلات سیم کشی برقی

  1. سیم‌کشی برقی می‌تواند منجر به نقص فنی در کنترل پنل ظرفشویی شود، ابتدا باید برق را از دستگاه قطع کنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه از هر نوع قدرت الکتریکی قطع شده است تا جلوی خطرات الکتریکی را بگیرید.
  2. سپس به بررسی سیم‌ها و اتصالات داخلی بپردازید. بررسی کنید که آیا شکستگی، خوردگی در سیم‌ها وجود دارد یا خیر که باعث قطعی یا اختلال در جریان برق می‌شود.
  3. در ادامه، اتصالات داخلی را با ابزارهایی مانند مولتی‌متر جریان و ولتاژ در اتصالات را بررسی کنید. اگر اتصالات دچار کمرنگی یا لغزش شده‌اند، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات الکتریکی شود.

کار نکردن دکمه های ظرفشویی برندهای ایرانی و خارجی

دکمه‌های کنترل در ماشین‌های ظرفشویی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند؛ آنها به کاربران امکان می‌دهند برنامه‌ها را انتخاب کرده، عملکرد دستگاه را شروع و متوقف کنند، و تنظیمات مختلفی را تغییر دهند. اما ممکن است پیش بیاید که این دکمه‌ها بدرستی کار نکنند. این مشکل می‌تواند در ماشین‌های ظرفشویی برندهای ایرانی و یا خارجی رخ دهد.

کار نکردن دکمه های ظرفشویی بوش

برخی از ارورهای رایج در کار نکردن دکمه ظرفشویی بوش آورده شده است:

E01  یا E02 این ارورها معمولاً به مشکل در سیستم تخلیه آب اشاره دارند، مانند لوله تخلیه بسته یا مسدودی در فیلتر تخلیه. در این صورت، لوله تخلیه را بررسی کرده و مسدودیت را برطرف کنید.
E22 این ارور به مشکلات مربوط به سیستم پمپ آب اشاره دارد، مانند گیر کردن پمپ یا خرابی در آن. در این صورت، پمپ آب را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که به درستی کار می‌کند و هیچ مانعی در مسیر آب وجود ندارد. اگر به هر گونه اختلالی در مسیر پمپ برخوردید توصیه می‌شود در اسرع وقت با برای تعمیر ظرفشویی بوش در کرج اقدام کنید.

کار نکردن دکمه های ظرفشویی ال جی

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم کارکرد دکمه‌های ظرفشویی ال جی ممکن است مربوط به قفل کودک باشد. بررسی قفل کودک و اطمینان از غیرفعال بودن آن می‌تواند اولین گام در رفع مشکل باشد. در صورتی که قفل کودک فعال بوده باشد، با غیرفعال کردن آن، دکمه‌های کنترل ظرفشویی باید قابل استفاده شوند.

کار نکردن دکمه های ظرفشویی پاکشوما

ممکن است دلایل مختلفی باعث عدم کارکرد دکمه‌های ماشین ظرفشویی پاکشوما شوند. برای مثال:

✔️ بررسی کنید که آیا دکمه‌ها و پنل کنترل پاکشوما تمیز هستند و هیچ موانعی مانند گرد و غبار یا رطوبتی که باعث عدم تشخیص دکمه‌ها شود، وجود ندارد. ممکن است میکروسوئیچ‌های موجود در درب ظرفشویی کار نکنند یا خراب شده باشند. باید اطمینان حاصل شود که این میکروسوئیچ‌ها به درستی فعال و غیرفعال می‌شوند.

✔️ همچنین برد الکترونیکی دچار خرابی یا عیب فنی شده باشد که باعث عدم کارکرد دکمه‌ها شود. در این صورت، باید برد را بررسی کرده و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کرد.

کار نکردن دکمه های ظرفشویی پاکشوما

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت ارتباط با تعمیر لوازم خانگی در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کار نکردن دکمه های ظرفشو یی اسنوا

 همانطور که مشاهده کردید دکمه‌های ماشین ظرفشویی اسنوا مانند سایر برندها می‌تواند به دلایل مختلفی کار نکنند. یکی از دلایل مهم می‌تواند مشکلات فنی در سیستم الکترونیکی ماشین ظرفشویی باشد که باعث عدم شناسایی دستورات از سوی حسگر‌ها و کار نکردن دکمه های ظرفشویی می‌شود.

روش های برطرف کردن مشکل کار نکردن دکمه های ظرفشویی

برخی از روش‌هایی که می‌توانید برای برطرف کردن مشکل کار نکردن دکمه‌های ظرفشویی امتحان کنید عبارتند از:

در چه صورتی با ریست کردن ظرفشویی، دکمه های آن کار می کند؟

ریست کردن ماشین ظرفشویی معمولاً به معنای بازنشانی تنظیمات و پارامترهای دستگاه است تا به وضعیت اولیه یا استاندارد بازگردد. این اقدام ممکن است مشکلات کوچکی که باعث عملکرد نامناسب دستگاه شده باشند، رفع شوند. در برخی موارد، این عملیات می‌تواند به برطرف کردن مشکلاتی که باعث عملکرد نادرست دکمه‌های ظرفشویی می‌شوند، کمک کند.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، مشکل کار نکردن دکمه های ظرفشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد. توجه داشته باشید که بسته به مدل و نوع دستگاه ظرفشویی شما، روش‌های برطرف کردن مشکل ممکن است متفاوت باشد. برای راهنمایی اصولی، با کارشناسان حاذق انتخاب تعمییر تماس یگیرید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب