علت باقی ماندن پودر و مواد شوینده روی لباس در لباسشویی

ماشین لباسشویی‌های مدرن تا حد زیادی روند شستشوی البسه ما را تسهیل بخشیده‌اند. به طوری که امروزه تمیز کردن لباس‌های کثیف نه تنها کار خسته‌کننده‌ای نیست، بلکه فرایندی بسیار ساده است. البته تا زمانی که دستگاه شما به خوبی کار کند و با مشکلات شایع مواجه نشوید. به عنوان مثال باقی ماندن پودر بر روی لباس در لباسشویی، که قصد داریم در این بخش مورد بررسی قرار دهیم و علت اصلی آن را جستجو کنیم.

باقی ماندن پودر در لباسشویی

مشکلات مربوط به آب در دستگاه

اگر بعد از شستشوی لباس‌ها متوجه شدید که مقداری از پودر در محفظه لباسشویی باقی مانده است و یا اینکه بر روی لباس‌های اثری از مواد شوینده دیده می‌شود، بهتر است این موضوع را کمی جدی بگیرید. البته در بیشتر موارد این معضل با انجام برخی اقدامات ساده بر‌طرف خواهد شد ولی گاهی هم ممکن است مجبور به تعمیر یا تعویض قطعات داخلی دستگاه شوید.
مشکلات مربوط به آب، یکی از رایج‌ترین عواملی است که می‌تواند منجر به باقی گذاشتن پودر در لباسشویی شود. مشکلاتی از قبیل: فشار کم آب، سختی زیاد و دمای نا‌مناسب آب که در ادامه بیشتر راجع به آنها صحبت خواهیم کرد.

باقی ماندن پودر به علت استفاده نادرست از لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی و به طور کلی تجهیزات الکترونیکی امروزی، بسیار متفاوت از گذشته طراحی و تولید می‌شوند و از ظرافت بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل است که اکیدا توصیه می‌شود طبق دستورالعمل‌های استاندارد مورد بهره‌وری قرار گیرند.

گاهی اوقات استفاده نادرست از لباسشویی، منجر به باقی ماندن پودر و مواد شوینده روی لباس در لباسشویی خواهد شد. از این رو لازم است تا توصیه‌های ارائه شده در خصوص راه‌اندازی آنها را به دقت مطالعه کنید و مطابق با دستورالعمل‌‌ها، روش‌های درست شستشو را در پیش بگیرید. اگر با اجرای این نکات هم چنان آثار پودر باقی می ماند، لازم است برای بررسی و در صورت نیاز تعمیر لباسشویی در کرج با کارشناسان انتخاب تعمیر تماس حاصل فرمایید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر لباسشویی در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

ریختن پودر بیش از اندازه

به طور معمول برای هر بار شستشو، می‌بایست مقدار معینی از مواد شوینده را در مخزن مخصوص قرار داد. البته این میزان وابسته به عوامل مختلفی همچون: وزن، رنگ و جنس لباس‌ها می‌باشد اما نکته حائز اهمیت این است که، ریختن شوینده بیش از اندازه در لباسشویی، ممکن است باعث باقی ماندن پودر شود. هنگامی که مواد شوینده بیش از حد معمول در جایگاه قرار داده می‌شود، این احتمال وجود دارد که مقداری از آن در آب حل نشود. تکرار این عمل موجب می‌گردد تا با گذشت زمان، شوینده در کف محفظه و یا دیواره‌ها رسوب کند.

کثیفی جا پودری

دلیل باقی ماندن پودر در لباسشویی

استفاده نادرست از ماشین لباسشویی،‌ تنها به تنظیمات صحیح و رعایت دستور‌العمل‌ها محدود نمی‌شود، بلکه به تمیز نگه داشتن و سرویس مرتب دستگاه نیز اشاره می‌کند. بعضا دیده می‌شود که کثیفی جا‌ پودری لباسشویی، علت اصلی باقی ماندن پودر و مواد شوینده روی لباس است. شاید از خود بپرسید که، کثیفی محفظه چگونه از حل شدن مواد شوینده جلوگیری می‌کند؟ در حقیقت استفاده مکرر از دستگاه و مواد شوینده، با مرور زمان باعث ایجاد رسوب در مخزن خواهد شد.

استفاده از شوینده بی‌کیفیت و ریختن آن در جای نامناسب

استفاده از شوینده بی‌ کیفیت هم ممکن است علت حل نشدن پودر در لباسشویی باشد. مواد نا‌مرغوب علاوه بر اینکه کیفیت شستشو را کاهش می‌دهند، گاهی اوقات اثر مشهودی بر روی لباس‌ها گذاشته و بسیار دیرتر از شوینده‌های معمولی در آب حل می‌شوند.

با اینکه مکان قرار‌گیری مواد شوینده به وضوح علامت‌گذاری شده است، همچنان برخی افراد مواد را در محل دیگری استفاده می‌کنند. ریختن پودر در جای نامناسب می‌تواند به حل نشدن آن و همچنین ایجاد لکه بر روی لباس در لباسشویی ختم شود.

دیر ریختن پودر در لباسشویی

اگر دستور‌العمل‌های استفاده درست از دستگاه را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که برای ریختن پودر در لباسشویی زمان مشخصی در‌ نظر گرفته شده است. در واقع بهترین زمان برای قرار دادن مواد شوینده، دقیقا پیش از اجرای برنامه شستشو است.

حال چنانچه این روند به درستی صورت نگیرد و شما پودر شوینده را قبل و یا بعد از آغاز برنامه در جایگاه خود قرار دهید، بالطبع در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد. به عنوان مثال افزودن شوینده‌ها به ماشین لباسشویی، آن‌ هم درست زمانی که در حال کار کردن است، می‌تواند تبعات جدی به دنبال داشته باشد و تنها بخشی از مواد در داخل آب حل شوند.

ریختن لباس با حجم زیاد

ریختن حجم زیادی از لباس (بیش از اندازه استاندارد) در داخل ماشین نیز، استفاده نادرست از لباسشویی محسوب می‌شود. در حقیقت با ورود حجم وسیعی از لباس‌ها به مخزن، فشار مضاعفی به دستگاه وارد خواهد شد و در نتیجه، فرایند شستشو، آبکشی و غیره به درستی صورت نمی‌پذیرد. بنابراین چرخش و حرکت لباس‌ها، آن‌ طور که باید انجام نمی‌شود و احتمالا پس از اتمام کار، آثار باقی ماندن پودر و مواد شوینده روی لباس در لباسشویی را بر روی لباس‌ها مشاهده خواهید کرد.

باقی ماندن پودر لباسشویی روی لباس

انتخاب برنامه شستشوی نامناسب

هنگامی که برنامه شستشوی نامناسبی را برای شستشو انتخاب می‌کنید، دستگاه داده‌های متناقضی را شناسایی می‌کند. بنابراین عملکرد ماشین لباسشویی مختل می‌شود و در نهایت عمل شستشو به شکل صحیح انجام نمی‌شود. در چنین مواقعی، احتمال باقی ماندن مواد شوینده در محفظه لباسشویی بیشتر خواهد شد.

باقی ماندن پودر به علت خرابی ماشین لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است باقی ماندن پودر لباسشویی به علت خرابی ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد. از کار افتادن پمپ آب و یا گرفتگی فیلتر تخلیه، هر‌ یک به تنهایی می‌توانند در این روند نقش داشته باشند.

خرابی موتور لباسشویی

مشکلات موتور لباسشویی، یکی دیگر از عوامل باقی ماندن مواد شوینده در دستگاه قلمداد می‌شود. رسوب گرفتگی و یا عملکرد نادرست موتور ممکن است به تنظیمات نا‌مناسب یا سرد شدن آب و در‌ نتیجه حل نشدن مواد شوینده منجر شود که لازم است به نمایندگی تعمیر تخصصی لباسشویی مراجعه شود. در صورتی که لباسشویی از برند بوش است، می‌توانید برای تعمیر آن با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در کرج تماس بگیرید.

مراحل ثبت درخواست اعزام تعمیرکار لباسشویی

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

خرابی پمپ آب

قبلا توضیح دادیم که فشار آب نقش مهمی در حل شدن شوینده‌ها دارد. بنابراین هرگونه اختلال در کارکرد پمپ آب، می‌تواند کاهش فشار آب را به دنبال داشته باشد. با این تفاصیل، خرابی پمپ آب هم گاهی، دلیل اصلی باقی ماندن پودر در مخزن محسوب می‌شود.

گرفتگی فیلتر تخلیه

برای جلوگیری از ورود مواد زائد (زباله‌هایی که در آب لوله‌کشی شهری وجود دارند) به ماشین لباسشویی، از توری فلزی کوچکی استفاده می‌شود که از آن به عنوان فیلتر یاد می‌کنند. با گذشت زمان این فیلتر رفته رفته مملو از خاک و ذرات ریز می‌شود و ممکن است به کلی مسیر عبور آب را مسدود کند. از آنجا که کاهش فشار آب به حل نشدن پودر می‌انجامد، گرفتگی فیلتر نیز یکی دیگر از دلایل باقی ماندن شوینده در لباسشویی محسوب می‌شود.

باقی ماندن مایع لباسشویی به علت گرفتگی فیلتر لباسشویی

باقی ماندن نرم‌کننده داخل مخزن جاپودری

همان‌طور که می‌دانید، اصولا نرم‌ کننده‌ها غلظت بالایی دارند و این موضوع سبب می‌شود تا به راحتی در آب حل نشوند. در نتیجه در صورت ریختن بیش از اندازه نرم‌ کننده‌، ممکن است مقداری از آن در مخزن جا‌ پودری باقی می‌ماند و پس از مدتی در محفظه رسوب می‌کند.

راه‌حل مشکل باقی ماندن پودر در لباسشویی

تا اینجا با عواملی که در باقی ماندن پودر در لباسشویی تاثیر‌گذار هستند آشنا شدیم و به بررسی آنها پرداختم. اما راه حل این مشکل چیست؟

❌ مواد شوینده نا‌مرغوب ارزان‌تر است اما، برای دوام بیشتر ماشین لباسشویی و همینطور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، از آنها استفاده نکنید.
✅ مواد شوینده را تنها در محفظه مخصوص قرار دهید و به اندازه نیاز استفاده کنید.
❌ از ریختن لباس‌های زیاد، که با ظرفیت دستگاه تناسخ دارند پرهیز کنید.
✅ تنظیمات مربوط به دمای آب را بررسی کنید.
✅ به طور مستمر مخزن، محفظه مواد شوینده و سایر بخش‌های ماشین لباسشویی را تمیز کنید.
✅ بهتر است در مواقعی که فشار آب ضعیف است دستگاه را روشن نکنید.
✅ حتی المقدور از مواد شوینده مایع استفاده کنید.

علاوه بر رعایت این موارد، برای سرویس دوره‌ای و تعمیر خرابی‌های فنی لباسشویی حتماً با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

حرف آخر

همان‌ طور که مشاهده کردید، باقی ماندن پودر و مواد شوینده روی لباس در لباسشویی، می‌تواند مربوط به استفاده نادرست از دستگاه، خرابی ماشین لباسشویی و یا مشکلات مرتبط با آب ورودی باشد. با این وجود چنانچه به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید و همچنین جهت مشاوره یا اعزام تعمیر‌ کار، می‌توانید با همکاران ما در انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب