علت لک شدن لباس در لباسشویی

لک شدن لباس در لباسشویی به خصوص اگر آن لباس برند یا گران قیمت باشد یکی از بدترین تجربه‌های افراد است. حتما برای شما هم علت لکه شدن لباس در لباسشویی یا سفیدک زدن لباس بعد از شستشو سوال شده است. دلایل متعددی وجود دارد که باید هر یک به طور دقیق بررسی شود. اگر به دنبال سریع‌ترین راه حل هستید، این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه کنید.

علت لک شدن لباس در لباسشویی

علت لک شدن لباس در لباسشویی

به طور کلی علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی ممکن است به خاطر خرابی قطعه‌های داخلی ماشین لباسشویی یا عدم استفاده صحیح از این دستگاه باشد. در ادامه این موارد به طور دقیق بررسی می‌شود.

گرفتگی و خرابی محفظه الیاف و پرز

لک شدن لباس در لباسشویی و خرابی محفظه الیاف

برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دارای محفظه الیاف و پرزگیر هستند که هنگام شستشو، پرزهای مختلفی داخل آن گیر کرده و در نهایت موجب لکه شدن لباس می‌شود. لکه‌های ایجاد شده از طریق پرز به رنگ خاکستری و زرد هستند. لکه شدن لباس از طریق خرابی پرزگیرها به سختی از بین می‌روند اما جای نگرانی ندارد و پاک می‌شوند اما برای حل این مشکل باید این محفظه تمیز یا حتی تعویض شود.

برای پیدا کردن محل پرزگیر باید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید، هر دستگاه و هر برند جای متفاوتی دارد. پیشنهاد ما به شما این است که با کارشناسان حرفه‌ای ما تماس گرفته یا فرم زیر را پر کنید و از آن‌ها برای تعویض این فیلتر به صورت کاملا رایگان مشورت بگیرید.

در صورت نیاز به اعزام تعمیرکار لباسشویی در کرج، فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق به محل شما اعزام خواهند کرد.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

عدم چرخش پودر در ماشین لباسشویی

عدم چرخش پودر ماشین لباسشویی در دستگاه موجب لکه شدن لباس در لباسشویی می‌شود. البته ناگفته نماند که عدم چرخش پودر باعث عدم تمیزی لباس‌ها نیز می‌شود. جاپودری ماشین لباسشویی، مواد شوینده را به طور مساوی توزیع می کند، بنابراین توزیع نامناسب پودر در لباسشویی مانع تمیز شدن لباس‌ها و در نتیجه لکه شدن یا سفیدک زدن لباس می‌شود.

در واقع خرابی جاپودری و عدم چرخش صحیح آن می‌تواند ناشی از فرسودگی، شکستگی و مسدود شدن جاپودری باشد. در نتیجه برای رفع این مشکل باید جاپودری تعویض یا تعمیر شود. بهتر است تعمیر جاپودری را به دست متخصص سپرده و خودتان برای تعمیر دست به کار نشوید. شما برای تعمیر لباسشویی در کرج کافی است با کارشناسان انتخاب تعمیر در ارتباط باشید تا حرفه‌ای ترین کارشناس برای شما انتخاب شود و مشکل ماشین لباسشویی شما با هر برندی را به سرعت بر طرف کند.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت ارتباط با تعمیرکار لوازم خانگی در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

اشتباهاتی که سبب سفیدک زدن لباس در لباسشویی می‌شوند!

قبل از هر کاری برای استفاده از ماشین لباسشویی در هر برندی باید دفترچه راهنما بررسی شود تا بتوانید به بهترین شکل از دستگاه استفاده کنید در غیر این صورت کارایی دستگاه پایین آمده و لباس‌هایتان خراب خواهد شد. اشتباهات رایجی از طرف خانم‌ها صورت می‌گیرد که باعث ایجاد لک بر روی لباس می‌شود، در ادامه به بررسی این علت‌ها می‌پردازیم.

نکات لک شدن لباس در لباسشویی

استفاده نادرست از برنامه ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه‌های شستشو متفاوتی هستند که هر برنامه با توجه به نوع لباس و نوع شستشو متفاوت خواهد بود. شما باید برای شستشو مناسب لباس‌های خود با این برنامه‌ها به طور کامل آشنا شوید برای مثال: برنامه شستشوی لباس‌های کتان با لباس‌های سفید و رنگی متفاوت خواهد بود. استفاده نادرست از ماشین لباسشویی می‌تواند سبب تمیز نشدن لباس‌ها، باقی ماندن پودر در لباسشویی و نیز لک شدن لباس در لباسشویی شود.

دمای نامناسب آب

دمای نامناسب آب نه تنها موجب لک شدن لباس در لباسشویی می‌شود بلکه امکان دارد سایز لباس را نیز تغییر دهد و حتی به قطعات داخلی ماشین لباسشویی شما آسیب بزند. در واقع افراد زیاد به دمای آب توجه نمی‌کند اما دمای نامناسب به قطعات ماشین شما صدمه زده در نتیجه باید قطعات تعویض شوند و همین مسئله می‌تواند هزینه زیادی برای شما به بار بیاورد.

سختی و جرم بالای آب

آب مصرفی در هر منطقه متفاوت بوده و همین موضوع باعث ایجاد لک بر روی لباس شما می‌شود. در واقع هر چقدر رسوب و آلودگی در آب بیشتر باشد در نتیجه لباس‌های شما دچار لک‌های بیشتری می‌شود. اگر از آب با سختی و جرم بالا برای شستشو لباس با ماشین لباسشویی استفاده کنید در این صورت قطعات ماشین لباسشویی در طول زمان دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر یا حتی تعمیر خواهد داشت. شما برای تعمیر برندهای مختلف ماشین لباسشویی مانند تعمیر لباسشویی بوش در کرج می‌توانید با کارشناسان انتخاب تعمیر در تماس باشید.

عدم تفکیک لباس ها

لباس‌ها باید با توجه به جنس، نوع پارچه و رنگ لباس‌ها از هم جدا شوند و در واقع به طور جداگانه شسته شوند در غیر این صورت لباس‌ ها به یکدیگر رنگ پس می‌دهند. بسیاری از افراد لباس‌ها را بدون توجه به این نکات یکجا و با هم داخل ماشین لباسشویی می‌ریزند و این کار هم به دستگاه و هم به لباس‌ها آسیب می‌زند. در نتیجه باید لباس‌ها را از هم با توجه به جنس و رنگ جدا کرد و در زمان‌های کاملا متفاوت داخل ماشین لباسشویی بریزید.

عدم تفکیک لباس ها و لک شدن لباس در لباسشویی

استفاده پودر نامناسب برای ماشین لباسشویی

در بازار انواع و اقسامی از مایع‌ها و پودرهای مناسب ماشین لباسشویی وجود دارد. شما قبل از خرید باید به این نکته توجه کنید که پودرها و مایع‌ها بر اساس نوع لباس و رنگ پارچه باید جداگانه خریداری شوند. استفاده پودر نامناسب باعث خرابی لباس‌ها و سفیدک زدن لباس در لباسشویی می‌شود. در بازار پودرها و مایع‌ها بر اساس رنگ به ۳ دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند و این دسته‌ها عبارتند از:

✔️ مایع مخصوص لباس‌های تیره
✔️ مایع مخصوص لباس‌های روشن
✔️ نرم کننده لباس‌ها

البته پودرهای چندکاره برای تمامی رنگ‌های لباس نیز در بازار وجود دارند که پیشنهاد ما به شما این است تا از مایع‌های مخصوص برای هر لباس استفاده کنید.

مقدار بیش از حد لباس در لباسشویی

اکثراً برای صرفه جویی زمان و برق، حجم زیادی لباس را برای شستشو داخل ماشین لباسشویی می‌ریزند در صورتی که این کار به دستگاه آسیب زده و در نتیجه کارایی آن را به مرور زمان پایین می‌آورد. با این کار لباس‌ها حرکت آزادانه خود را از دست داده و در نتیجه کثیف باقی می‌مانند. ماشین‌های لباسشویی ظرفیت‌های مختلفی دارند و شما باید با توجه به ظرفیت دستگاه از آن کار بکشید.

خلاصه

برای یافتن علت لک شدن لباس در لباسشویی باید ابتدا دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بخوانید و طبق دستور العمل‌های دفترچه پیش بروید. اگر مطمئن هستید که تمامی مراحل را درست انجام می‌دهید، باید ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید و قطعات باید از نظر فیزیکی تست شوند. همانطور که گفته شد باید جاپودری، محفظه الیاف و پرز و دیگ لباسشویی بررسی شود. خیلی از افراد خودشان برای تعمیر لباسشویی دست به کار می‌شوند در صورتی که این کار درست نبوده و فقط به دستگاه خود صدمه بیشتری وارد می‌کنید. بررسی و تست فیزیکی را به یک کارشناس خبره بسپرید، برای این کار کارشناسان انتخاب تعمیر در کنار شما بوده و بهترین کارشناسان خود را برای شما اعزام می‌کند.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب