7 علت مهم سر و صدای یخچال و فریزر

در میان آرامش خانه، به گوش رسیدن صداهای غیرعادی از لوازم برقی به خصوص یخچال‌ها بسیار آزاردهنده است که به طور مستقیم آرامش خانه را برهم می‌زنند. آیا یخچال شما نیز صدای ناهنجار و اذیت کننده دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی علت سر و صدای یخچال و فریزر و راهکارهای رفع مشکل بپردازیم.

علت سر و صدای یخچال و فریزر (صدای ساید بای ساید)

سر و صدای یخچال ساید بای ساید

یکی از دغدغه‌های کاربرانی که از یخچال‌های ساید بای ساید و دو قلو استفاده می‌کنند، صداهای غیرعادی و آزار دهنده است که ممکن است برای بیشتر افراد ناخوشایند باشد. به طور کلی سر و صدایی که از یخچال های ساید بای ساید و دو قلو به گوش می‌رسد، در اکثر مواقع نشان دهنده مشکلات جدی است. اما در برخی مواقع ممکن است به دلیل تراز نبودن یخچال، کثیف بودن برخی قطعات یخچال ساید بای ساید و یا دوقلو سر و صدایی غیرعادی به گوش برسد. در چنین مواردی برای تعمیر ساید بای ساید در کرج بهتر است با کارشناسان متخصص مشاوره کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به تعمیر یخچال شما بپردازند.

اما از جدی‌ترین مشکلاتی که یخچال ساید بای ساید و دوقلوی شما را تهدید می‌کند و این موارد بسیار جدی هستند، خرابی کمپرسور یا همان به اختصار موتور یخچال و خراب شدن فن یخچال دو قلو و یا ساید بای ساید شما است. به این ترتیب برای اینکه بتوانید از روی صدای یخچال دوقلو و ساید بای ساید خود تشخیص دهید که علت سر و صدای یخچال و فریزر از چیست و چگونه باید رفع شود، بهترین راهکار کمک گرفتن از تکنسین‌های مجرب در این زمینه است. اما به طور کلی از جمله دلایلی که موجب ایجاد صدا در یخچال های ساید بای ساید و دو قلو می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سر و صدای یخچال ساید بای ساید
  • خراب شدن فن اواپراتور یخچال دوقلو و یا ساید بای ساید
  • گیر کردن و یا شکستن پره های فریزر یخچال ساید بای ساید و با دو قلو
  • شل بودن قطعات داخلی یخچال
  • خراب شدن فن موتور و یا همان کمپرسور یخچال
  • نامیزان بودن محل قرارگیری یخچال
  • وجود مشکلاتی در فن تبخیر یخچال ساید بای ساید و دو قلو

موارد لیست شده در بالا از جمله مهمترین علل سر و صدای یخچال و فریزر هستند که شما را آزرده خاطر کند. به این ترتیب برای رفع مشکل پیشنهاد ما برای شما کمک گرفتن از تکنسین‎‌های انتخاب تعمیر برای رفع مشکل یخچال ساید بای ساید و دوقلو در محل و همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. برای ثبت درخواست اعزام تعمیرکار یخچال و فریزر می‌توانید با شماره‌های داخل سایت تماس حاصل نمایید و مشکل و ارورهای خود را با تکنسین‌های حرفه‌ای در میان بگذارید.

برای ارتباط با تکنسین‌های حرفه‌ای انتخاب تعمیر، کافی است تا مراحل زیر را دنبال کرده و فرم زیر را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

اهمیت محل تولید سر و صدای یخچال

محل تولید سر و صدا در یخچال اهمیت زیادی از جهت عیب یابی و تشخیص منبع خرابی دارد. صداهای تولید شده در یخچال می‌توانند تأثیر مستقیمی بر تجربه استفاده از این دستگاه داشته باشند. به این دلایل شناسایی محلی که از آنجا صدا بیرون می‌آید حائز اهمیت است.

صدا از پشت یخچال

صدای تولید شده از پشت یخچال معمولاً به فعالیت کمپرسور و سیستم خنک کننده مرتبط است. کمپرسور در یخچال‌های ساید بای ساید و دو قلو مسئول فشرده‌سازی گاز خنک‌ کننده یخچال است که در نهایت باعث خنک شدن فضای داخلی آن می‌شود.

به این ترتیب اگر صدایی از پشت یخچال شما به گوش رسید به احتمال زیاد کمپرسور یخچال دچار مشکل شده است و هر چه سریع‌تر باید مشکل برطرف شود.

علت سر و صدای یخچال و فریزر از پشت یخچال

اگر صدای خر‌خر از یخچال ساید بای ساید شما به گوش برسد، نشان دهنده وجود مشکلاتی در جریان گاز مبرد است. این صدا در موارد نادر به دلیل مشکلات ناشی از فرسودگی لوله‌ها، رسوب آلاینده‌ها، خوردگی کمپرسور باشد. همچنین در برخی موارد فرسوده شدن و خرابی کمپرسور می‌تواند صداهای غیرعادی را از پشت یخچال ایجاد کند.

صدا از داخل یخچال

صداهایی که از داخل یخچال تولید می‌شوند، ناشی از فعالیت‌های داخلی و عملکرد مختلف اجزای یخچال هستند. به عنوان مثال، باز و بسته شدن درب‌ها، جریان هوا، و فرآیندهای خودکار مانند تنظیم دما و تخلیه آب، می‌توانند به تولید صداها منجر شوند.

بهتر است بدانید لوله‌های داخل یخچال با استفاده از فوم به هم چسبانده می‌شوند تا جلوی نشت هوا را گرفته و به عنوان عایق حرارتی از ورود هوای گرم به محیط جلوگیری کند . زمانی که این فوم‌ها از لوله‌ها جدا می‌شوند، سروصدایی مشابه تق و توق به گوش می‌رسد که این صدا مانند صدای شکستن است. نکته مهمی که باید بدانید این است که در برخی مواقع یخچال‌های سالم نیز چنین صدایی خواهند داشت. اگر این صدا به صورت غیرعادی زیاد باشد، به احتمال زیاد مشکلی اساسی وجود دارد که باید رفع شود.

همچنین جالب است بدانید اگر بنا به دلایلی تایمر برفک زدایی یخچال ساید بای ساید و یا یخچال دوقلو خراب شود، شاهد به گوش رسیدن صداهای غیرمنتظره از یخچال خود خواهید شد که بایستی در اسرع وقت به تعمیر این قطعه بپردازید. همچنین خراب شدن فن یخچال نیز باعث به گوش رسیدن صدای غیرعادی از داخل یخچال می‌شود.

صدا از زیر یخچال

موتور فن کندانسور یکی از اجزای اساسی در یخچال‌های ساید بای ساید و دوقلو است وجود آن برای فعالیت کمپرسور و اواپراتور ضروری است. اما در برخی موارد ممکن است بنا به دلایلی موتور فن کندانسور خراب شود و در نتیجه فعالیت یخچال دچار مشکل شود. وظیفه اصلی موتور فن کندانسور یخچال خارج کردن گرما از یخچال است.

علت سر و صدای زیر یخچال فریزر

به این صورت که در صورت خرابی یا عدم عملکرد صحیح موتور فن کندانسور، یخچال ممکن است علائمی نظیر روشن و خاموش شدن مداوم، تجمع آب زیر یخچال، و کاهش کارایی در خنک کردن محفظه و به وجود آمدن صداهای غیرعادی از زیر یخچال را نشان دهد. به این ترتیب بایستی منبع صدا و ارورهای یخچال فریزر ساید بای ساید را تشخیص داده و در کوتاه مدت به رفع مشکل موجود توسط تکنسین های مجرب انتخاب تعمیر بپردازید.

علت سر و صدای یخچال

تا به اینجا درباره محل ایجاد سر و صدای یخچال فریزر صحبت کردیم. دلایل بسیاری وجود دارد که می‌تواند منجر به ایجاد صداهای غیرعادی از زیر یخچال، پشت یخچال و داخل یخچال شود. به این دلیل در ادامه شما را با دلایل احتمالی که ممکن است در ایجاد صداهای یخچال نقش داشته باشند، آشنا می‌کنیم.

علت سر و صدای یخچال و فریزر به دلیل تراز نبودن

تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال ممکن است از تنظیم نادرست پایه‌ها یا به علت ناهموار بودن زمین باشد. این عوامل که باعث عدم توازن یخچال می‌شوند، در لرزش و ایجاد سر و صدا نقش دارند. به این ترتیب بایستی در قرار دادن یخچال و نصب پایه‌ها دقت کافی داشته باشید. همچنین بهتر است بدانید تراز نبودن یخچال موجب خراب شدن کمپرسور در نتیجه لرزش زیاد یخچال در حین کارکردن می‌شود.

برخورد ظروف داخل یخچال به یکدیگر یا بدنه یخچال

برخورد ظروف مخصوصاً طروف شیشه‌ای داخل یخچال با یکدیگر یا با بدنه یخچال می‌تواند سبب تولید صداها و لرزش‌های ناخوشایند شود. به این ترتیب سعی کنید از فضاهای موجود در یخچال به صورت استاندارد استفاده کنید و از انباشتن ظروف بسیار در داخل یخچال خودداری کنید.

از کار افتادن فن یخچال

همان طور که می‌دانید فن یخچال مسئول تخلیه حرارت از محفظه یخچال فریزر است. اگر این فن از کار بیافتد، دمای داخل یخچال افزایش می‌یابد و به این ترتیب یخچال دچار مشکل فنی شده و کارایی خود را از دست می‌دهد. اگر بنا به دلایلی مانند فرسودگی و شکستگی، فن یخچال دچار مشکل شود، صداهایی از یخچال به گوش می‌رسد. همچنین جالب است بدانید در برخی موارد ممکن است با از کار افتادن فن، یخچال شما از حالت تراز خارج شود و در نتیجه تمامی این موارد موجب به وجود آمدن صدا از یخچال می‌شود که باید در اسرع وقت تعمیرات اساسی صورت بگیرد.

سر و صدای یخچال به دلیل از کار افتادن فن یخچال

نقص یا خرابی موتور یخچال

مشکلات در موتور یخچال می‌تواند به از بین رفتن تراز یخچال و در نتیجه آن به گوش رسیدن صداهای غیرعادی، افزایش مصرف انرژی، و یا کاهش عملکرد یخچال منجر شود. صدای ناشی از خراب شدن موتور یخچال به مانند صدای زمزمه است و بسیار بلند نیست. همچنین همان طور که می‌دانید یخچال چندین موتور دارد و شما برای اینکه به درستی بتوانید تشخیص دهید که کدام موتور دچار فرسودگی و مشکل شده است، بهتر است از تکنسین‌های انتخاب تعمیر برای تعمیر انواع برندهای یخچال در کرج کمک بگیرید؛ از جمله برای تعمیر یخچال سامسونگ در کرج حتماً با شماره تلفن 02691092124 تماس بگیرید.

خرابی لوله‌های خنک کننده یخچال

 فرسودگی، لغزش یا خرابی در لوله‌های خنک کننده می‌تواند باعث، کاهش سرمایش و صداهای ناخوشایند در یخچال شود. به طوری که در این مورد یخچال شما به جای خنک کردن، مواد داخل یخچال را گرم می‌کند. لوله‌های کندانسور همان لوله‌های خنک کننده در یخچال هستند که اگر بنا به دلایلی این لوله‌ها خم شوند و یا پاره شوند، صداهایی از پشت یخچال به گوش خواهد رسید. از این رو توجه داشته باشید که در ابتدا پشت یخچال را چک کرده و در صورت مشاهده نشتی گاز مبرد و یا خم شدن و آسیب دیدن لوله‌های خنک کننده هر چه سریع‌تر از متخصصین مجرب در زمینه تعمیر یخچال کمک بگیرید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر یخچال و فریزر در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

خرابی دمپر یخچال

 دمپر یخچال مسئول باز و بسته شدن درب‌ها است. در صورت خرابی، ممکن است در هنگام باز و بسته کردن درب یخچال صداهای ناهنجار به گوشتان برسد، به این ترتیب اگر در هنگام باز و بسته کردن درب شاهد صداهای ریز و غیرعادی بودید، به بررسی دمپر یخچال بپردازید و در صورت مشاهده کثیفی و گرد خاک و فرسودگی به کمک تعمیرکار آن را تعویض کنید.

سر و صدای یخچال به دلیل خرابی یخساز

خرابی یخ‌ساز یخچال

در صورت نقص یا خرابی یخ‌ساز یخچال، تولید یخ ممکن است به صورت نامنظم، با صداهای غیرعادی یا حتی توقف کامل انجام شود. برای اطمینان از خرابی یخ‌ساز یخچال بایستی دریچه ورودی آب را چک کنید و در صورت مشاهده رسوب و گرفتگی اقدام به تعویض فیلتر یخچال کنید تا مسیر خروج آب و یخ هموار شده و موجب قطع شدن صدا در حین تولید یخ شوید.

انواع صداهای یخچال و فریزر

انواع مختلف صداهایی که ممکن است از یخچال خود بشنوید، به شرح زیر است:

صدای چکه آب

در صورتی که یخچال نشتی آب نداشته باشد صدای چکه آب کاملاً طبیعی است. این صدا به سبب ریخته شدن آب در سینی تخلیه یخچال پس از ذوب برفک‌ها ایجاد می‌شود به این ترتیب جای نگرانی وجود ندارد.


صدا تق تق

لوله‌های داخلی یخچال با فوم به داخل بدنه به طور محکم تثبیت می‌شوند. اما به دلیل مسائلی مانند جدا شدن لوله‌ها از فوم، استفاده از لوله‌ها یا فوم با جنس نامناسب، ممکن است سبب تولید صداهای تق تق شود.


صدای تیک تیک

کویل کندانسور به عنوان یکی از اجزای مهم در یخچال فریزر است، هنگام کثیفی یا خرابی این قطعه در یخچال فریزر، به طور معمول در فاصله زمانی هر 5 دقیقه، صدای تیک تیک از داخل یخچال ایجاد می‌شود. این صدا نشان‌دهنده اختلال در این بخش بوده و نیاز به تعمیر فوری دارد.

صدای جوشیدن یا قل قل

صدای قل قل در یخچال نشانگر مشکل جدی است. این صدا اغلب به روغن داخل کمپرسور یخچال مرتبط است. به طوری که وقتی روغن از داخل کمپرسور به داخل کندانسور یا اواپراتور جابجا می‌شود، یخچال صدای قل قل می‌دهد. بنابراین، حتماً نیاز است که دستگاه توسط تکنسین بررسی شود. چرا که انجام عملیات تخلیه گاز، شستشو و شارژ مجدد گاز یخچال از جمله اقداماتی است که برای رفع این مشکل انجام می‌شود.

صدای وز وز

صدای وز وز در یخچال ممکن است ناشی از چسباندن اشیاء به سطح یخچال باشد. برای رفع مشکل این اشیاء را از یخچال جدا کنید. اگر صدا ادامه داشت ممکن است مشکل از یخ ساز و یا تراز نبودن یخچال باشد که باید در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنید. همچنین در صورت فرسودگی و خرابی کمپرسور ممکن است صدایی مانند وز وز را از پشت یخچال بشنوید.

علت لرزش یخچال فریزر

علت لرزش یخچال فریزر

لرزش در موتور یخچال، اگرچه اتفاق معمولی نیست، اما گاهی می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد. برای یافتن دلایل این لرزش و جلوگیری از مشکلات آتی، عیب‌یابی و بررسی دقیق امری ضروری است. پیدا کردن دلایل لرزش یخچال ممکن است اغلب ساده باشد، اما گاهی ممکن است نشان‌دهنده مشکلات جدی‌تر باشد.

عواملی که به لرزش بدنه یخچال منجر می‌شوند ممکن است شامل ثابت نبودن یخچال در موقعیت مناسب، برخورد لوله‌های سیم‌پیچ کندانسور، نامحکم بودن قفسه‌ها، ساییدگی فن به قطعه دیگر، فرسودگی دمپر برقی، فیوزهای حرارتی خراب، عدم عملکرد صحیح عنصر گرمایش یخ‌زدایی و خرابی تایمر یخ‌زدایی و … باشد. این عیوب با بررسی دقیق توسط تعمیرکاران مجرب و اقدامات مناسب می‌توانند برطرف شوند.

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

برای قطع سر و صدای یخچال، ابتدا باید علت آن را شناسایی کنید؛ در صورت نداشتن دانش کافی از افراد مجرب در این زمینه کمک بگیرید. تعمیرکاران متخصص و مجرب مجموعه انتخاب تعمیر می‎‌تواند به شما در قطع کردن صدای آزاردهنده یخچال به دلایل مختلف کمک کنند.

سخن پایانی

همواره به خاطر داشته باشید، نمایندگی انتخاب تعمیر علاوه بر رفع سر و صدای یخچال و فریزر به شما کمک می‌کند بلکه عمر مفید این دستگاه را با بررسی قطعات و سرویس دوره‌ای نیز افزایش می‌دهد. با انتخاب تعمیر و کمک گرفتن از تکنسین‌های مجرب این مجموعه می‌توانید در کوتاه مدت مشکل یخچال خود را تشخیص داده و آن را رفع کنید.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب