علت خاموش شدن ناگهانی یخچال

یخچال به طور معمول از کم ریسک‌ترین لوازم خانگی در تعمیرات و خرابی‌ها بشمار می‌رود، این تصوری است که بیشتر افراد در ذهن دارند. اغلب اوقات یخچال‌ها برای مدت طولانی (گاهی چندین دهه) به کار خود ادامه می‌دهند، بی‌ آنکه نیازی به تعمیر داشته باشند. البته شاید شما همین الان، به خاطر خاموش شدن یخچال خود مجبور به خواندن این مطلب شده‌اید. اگر یخچال شما، اعم از یخچال‌های قدیمی، یخچال فریزر، ساید‌ بای ساید و غیره دیگر کار نمی‌کند، تا انتهای این بخش با ما همراه باشید تا علت اصلی خاموش شدن ناگهانی یخچال را بررسی کنیم.

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال

علت خاموش شدن یخچال معمولی

عوامل گوناگونی در خاموش شدن ناگهانی یخچال معمولی دخیل هستند، اما برخی از آن‌ها به طور ویژه در گزارشات ارائه شده به کارشناسان انتخاب تعمیر تکرار می‌شوند و به نوعی رایج‌‌تر هستند. در پایین تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

خرابی کمپرسور یا موتور یخچال

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر یخچال در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

ترموستات معیوب

ترموستات معیوب، از دیگر عواملی است که باعث ایجاد اختلال در عملکرد یخچال فریزر می‌شود. در واقع این ترموستات است که موجبات روشن و یا خاموش شدن موتور دستگاه را فراهم می‌کند. داده‌هایی که ترموستات جمع‌آوری می‌کند به برد الکترونیکی ارسال می‌شود و سپس با توجه به این اطلاعات، دستور فعالیت و یا عدم فعالیت یخچال صادر می‌گردد. با این حساب کارکرد غلط و خرابی ترموستات نیز نقش مهمی در عملکرد یخچال معمولی شما خواهد داشت.

علت خاموش شدن یخچال قدیمی

یخچال‌های قدیمی به مانند محصولات مدرن امروزی چندان هوشمند نیستند و خبری از اطلاع‌ رسانی و هشدار در آنها نیست. لذا به سختی می‌توان قبل از خراب شدن، عملکرد نادرست آنها را تشخیص داد و به یکباره خاموش می‌شوند.

همین موضوع سبب می‌گردد تا از آنها به عنوان یخچال‌های مکانیکی یاد کنند. البته این محصولات نیز به موتور، ترموستات و برخی قطعات دیگر مجهز هستند و عدم کارکرد هر‌ یک از آنها، می‌تواند به خاموشی ناگهانی یخچال منتهی شود.همچنین اختلال در عملکرد رله اورلود که وظیفه راه‌ اندازی موتور را بر‌ عهده دارد و مشکلات اتصالاتی نظیر: خرابی پریز و سیم برق نیز، بعضا سبب از کار افتادن یخچال خواهد شد.

علت خاموش شدن یخچال قدیمی

دلیل خاموش شدن یخچال‌های الکترونیکی، نیمه الکترونیکی و ساید بای ساید

دلیل خاموش شدن یخچال‌های الکترونیکی، نیمه الکترونیکی و ساید بای ساید کمی متفاوت‌تر و پیچیده‌تر از سایر تولیدات است. آنها نیز عملا به قطعات اصلی نظیر: رله اورلود، ترموستات و کمپرسور مجهز هستند و همان‌ طور که در بالا توضیح دادیم، هر‌ کدام می‌توانند دلیلی برای خاموشی یخچال محسوب شوند.

اما مسئله زمانی پیچیده‌تر می‌شود که قطعات دیگری همچون: صفحه نمایش، سیستم کنترل و سنسورهای متعدد را در ساختار آنها مشاهده می‌کنیم. با این حساب به غیر از مواردی که در بخش‌های پیشین مقاله ذکر شد، برخی عوامل دیگر وجود دارند که می‌توانند توقف کارکرد یخچال را رقم بزنند. در زیر تعدادی از مهمترین آنها را شرح می‌دهیم.

اگر یخچال خاموش شد باید چکار کنیم؟

تا اینجا فهمیدیم که چه عواملی باعث خراب شدن یخچال و از کار افتادن آن خواهند شد. این به ما کمک می‌کند تا آگاهی بیشتری در اختیار داشته باشیم و اقدامات مناسبی جهت برطرف کردن مشکل انجام دهیم. با این وجود بهتر است بدانید که تشخیص علت خاموشی یخچال کار چندان آسانی نخواهد بود و نیازمند دانش و مهارت بسیاری است.

لذا در چنین مواقعی ما در تیم انتخاب و تعمیر پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای تعمیر یخچال در کرج با تعمیر‌کاران حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید و از آنها راهنمایی بخواهید. با این حال در بخش بعدی برخی مشکلات، راه‌حل‌ها و اقدامات اولیه‌ای ارائه می‌کنیم که ممکن است به شما در رفع خرابی دستگاه کمک کنند.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

تعمیر خاموش شدن ناگهانی یخچال

تعمیر علت خاموشی ناگهانی یخچال و رفع ارورهای یخچال فریزر ساید بای ساید بدون شک کاری زمان‌ بر و تخصصی است و بهتر است به منظور جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، توسط افراد متخصص و مجرب صورت گیرد. بنابراین برای حل مشکلاتی نظیر: خرابی موتور، ترموستات، نشتی گاز مبرد، از کار افتادن فن‌ها، صدمات برد الکترونیکی و مواردی از این دست، بهترین روش تماس با نمایندگی‌های مجاز یا مشاورین انتخاب تعمیر است.

به غیر از موارد فوق، برخی مشکلات را می‌توان با کمی بررسی و دقت بر‌ طرف نمود. به طور مثال پس از خاموشی یکباره یخچال، در اولین قدم بررسی کنید که آیا چراغ‌ها و ال‌ ای‌ دی‌های جایگذاری شده بر روی دستگاه روشن می‌شوند یا خیر؟ در صورتی که هیچ روشنایی دیده نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنیم اتصالات و منبع ورودی برق دستگاه را بررسی و اطمینان کنید که اختلالی در سیستم برق‌ رسانی وجود ندارد.

علايمی قبل از خاموش شدن ناگهانی یخچال

علائمی که قبل از خاموش شدن یخچال باید به آن توجه داشت

اگرچه هنوز یخچال شما کار می‌کند و کار زیادی برای افزایش طول عمر دستگاه از دست شما بر‌ نمی‌آید اما، علائمی وجود دارند قبل از خاموش شدن یخچال به شما هشدار می‌دهند. حرارت بیش از اندازه‌ای که از سمت یخچال مشاهده می‌شود، گاهی اوقات بیانگر آسیب‌های قریب‌الوقوع خواهد بود.

علت بوی بد یخچال و بوی نا‌مطبوعی که بیشتر شبیه به سوختگی است نیز می‌تواند به عنوان علامتی جهت سرویس یخچال قلمداد شود. علاوه بر این، گاهی ممکن است صدای یخچال بسیار بلند‌تر و عجیب‌تر از حد معمول شنیده شود و یا بر‌عکس، هیچ صدایی از یخچال بیرون نیاید.

کلام آخر

مطالبی که در بالا مطالعه کردید، توضیحاتی در خصوص علت اصلی و دلایل خاموش شدن ناگهانی یخچال بود که توسط کارشناسان و متخصصین انتخاب تعمیر گرد‌آوری شده است. امیدواریم این اطلاعات بتوانند به شما در برطرف کردن مشکلات مربوط به انواع یخچال‌های قدیمی و جدید کمک کنند اما در صورتی که به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، همکاران ما آماده ارائه مشاوره به شما هستند.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب