چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌ کند؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از مدت‌ها استفاده از ماشین لباسشویی متوجه آن شوید، گرم نشدن آب ماشین لباسشویی است. این مشکل می‌تواند ناشی از مشکلات مختلفی باشد، از جمله خرابی المنت گرمایی، سنسورها، ترموستات و… باشد که در ادامه به طور کامل به بررسی این موارد می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا شما را با دلایل و راهکارهای رفع این مشکل آشنا کنیم.

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

یکی از عوامل موثر در بهبود عملکرد ماشین لباسشویی استفاده از آب گرم است، به این صورت که برای از بین بردن کثیفی‌ها و حل شدن پودر ماشین لباسشویی نیاز است شیر آب گرم باز باشد و وارد دستگاه شود. اما همان طور که گفتیم ممکن است بنا به دلایل مختلفی آب گرم وارد دستگاه نشود و به این ترتیب به مشکل لرزش و صدای زیاد لباسشویی دچار شویم. از جمله مشکلاتی که موجب می‌شود آب گرم وارد لباسشویی نشود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خراب شدن هیتر یا المنت ماشین لباسشویی

یکی از رایج‌ترین دلایلی که موجب می‌شود آب داخل ماشین لباسشویی گرم نشود، خرابی المنت است. المنت یا هیتر در ماشین لباسشویی وظیفه دارد، طبق برنامه تنظیم شده توسط برد ماشین لباسشویی آب را به مقدار مورد نیاز گرم کند. از این رو اگر بنا به دلایلی مشکلی در عملکرد المنت رخ دهد، آب داخل ماشین لباسشویی گرم نمی‌شود.

مشکل فنی سنسور یا ترموستات ماشین لباسشویی

سنسور و با ترموستات موجود در ماشین لباسشویی وظیفه دارد دمای آب در مقدار ثابت و تنظیم شده نگه دارد. این مقدار دمای ثابت موجب می‌شود آب داخل ماشین لباسشویی سرد نشود و از آب گرم برای شستشوی لباس‌ها استفاده شود. به این ترتیب اگر سنسور لباسشویی دچار مشکل شود، دمای آب کاهش می‌یاد و آب گرم داخل دستگاه گرم نمی‌شود.

وجود مشکل در عملکرد تایمر ماشین لباسشویی

تایمر ماشین لباسشویی در واقع برنامه تنظیم شستشوی لباسشویی است. به طوری که اگر برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی برنامه درستی تنظیم نشده باشد و یا تایمر دچار مشکل فنی شده باشد، برنامه شستشوی لباسشویی به هم می‌ریزد و به این ترتیب آب داغ نمی‌شود. خرابی و جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی از دیگر دلایل گرم نکردن آب در ماشین لباسشویی است.

ترموستات ماشین لباسشویی و گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

برای تشخیص و تعمیر لباسشویی برندهای مختلف از جمله تعمیر لباسشویی ال جی در کرج می‌توانید فرم زیر را تکمیل نموده تا در اسرع وقت کارشناسان انتخاب تعمیر جهت هماهنگی ارسال نیرو متخصص با شما تماس حاصل نمایند.

تکمیل فرم و یا تماس با شماره 09190099252

هماهنگی اعزام تعمیر کار توسط کارشناسان

حضور تعمیرکار و تعمیر لوازم خانگی

تست وسیله تعمیر شده و ارائه گارانتی 8 ماهه

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

وجود مشکل جدی در شیلنگ ورود آب گرم

شیلنگی که به ماشین لباسشویی وصل می‌شود، به منظور تامین آب گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر این شیلنگ خم شود، آسیب ببیند، مسدود شود و یا حتی فیلتر توری انتهای آن که به منظوری جلوگیری از ورود رسوبات و ناخالصی‌ها به داخل ماشین لباسشویی تعبیه شده‌اند مسدود شده باشد، از ورود آب گرم به داخل دستگاه جلوگیری می‌شود.

خراب شدن قطعه شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی در داخل ماشین لباسشویی با دریافت دستور از برد، امکان ورود آب به مخزن ماشین لباسشویی را فراهم می‌کند تا پس از رسیدن آب به مقدار مطلوب با دستور مجدد توسط برد، هیدروستات ماشین لباسشویی عملکرد شیر برقی را متوقف کند.

در صورت وجود اشکال یا خرابی در شیر برقی ورود آب به ماشین لباسشویی دچار مشکل می‌شود به طوری که علاوه بر آب گرم آب سرد نیز وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود و به عملکرد دستگاه مختل می‌شود.

بنابراین باید هرچه سریع‌تر جهت تعمیر و تعویض شیر برقی لباسشویی اقدام کنید.

چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌ کند؟

موارد گفته شده از جمله دلایلی هستند که موجب می‌شوند آب گرم وارد ماشین لباسشویی نشود و به این ترتیب عملکرد مفید ماشین لباسشویی دچار مشکل می‌شود. برای رفع مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضروری است از تکنسین‌های مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

سیستم آب گرم ماشین لباسشویی

هر مدل ماشین لباسشویی براساس مشخصات و قابلیت‌هایی که دارد، آب را برای شستشو گرم می‌کنند. گرم شدن آب در داخل ماشین لباسشویی توسط قطعاتی نظیر المنت و هیدروستات صورت می‌گیرد، به این صورت که اگر مشکل فنی برای این قطعات به وجود آید، آب داخل لباسشویی گرم نمی‌شود و به این ترتیب فرآیند شستشو لباس دچار مشکل می‌شود. البته شاید با ریست کردن لباسشویی این مشکل رفع شود اگر درباره نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سوالی دارید کافی است با شماره‌ 09190099252 تماس حاصل نمایید.

ماشین لباسشویی چگونه آب را گرم می کند؟

ماشین لباسشویی برای گرم کردن آب از قطعه‌ای به نام المنت استفاده می‌کند که قبل‌تر به توضیح آن پرداختیم. در این روش، المنت‌هایی که در داخل دستگاه قرار دارند، با استفاده از برق، گرما تولید می‌کنند که این گرما به طور مستقیم منجر به گرم شدن آب داخل ماشین لباسشویی می‌شود. آب داخل ماشین لباسشویی براساس برنامه تنظیم شده قبل از شروع فرایند شستشو گرم می‌شود و به این صورت که در برخی موارد ممکن است آب به مقدار قابل توجهی داغ باشد و در برخی موارد دیگر ملایم باشد.

برای تعمیر مشکل گرم نکردن آب لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

اگر بنا به دلایلی ماشین لباسشویی شما آب را گرم نمی‌کند و دچار مشکل فنی شده است بایستی از تعمیرکاران با تجربه انتخاب تعمیر در این زمینه کمک بگیرید. یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات لوازم خانگی، انتخاب تعمیر است. این مرکز با ارائه بهترین خدمات تعمیر به مشتری و دریافت کمترین هزینه به عنوان بهترین نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در کرج فعالیت دارد که شما می‌توانید با یک تماس درخواست تعمیرکار متخصص را ثبت نمایید.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید برای تعمیر لباسشویی در کرج  با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

علت گرم نشدن آب لباسشویی ال جی، سامسونگ و پاکشوما

آیا ماشین لباسشویی نیاز به آب گرم دارد؟

بله، ماشین لباسشویی معمولاً نیاز به آب گرم دارد. استفاده از آب گرم در ماشین لباسشویی می‌تواند به بهبود عملکرد شستشوی لباس‌ها کمک کند. آب گرم می‌تواند کثیفی‌ها را در آب حل کند و به ترتیب به تمیز شدن هر چه بهتر لباس‌هایتان کمک می‌کند. همچنین استفاده از آب گرم برای شستشوی هر چه بهتر لباس‌هایی که لک دارند بسیار کاربردی است. به این ترتیب برای شستشوی بهتر لباس‌ها قابلیت گرم کردن آب در ماشین لباسشویی‌ها به وجود آمد.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی بدون آب گرم

اگر آب لباسشویی گرم تر باشد، لباس ها تمیزتر شسته می شوند؟

پاسخ به این سوال بستگی به جنس لباس دارد، به این صورت که برخی از لباس‌ها در دماهایی بالا خراب می‌شوند و برای شستشوی آن‌ها باید از آب‌ها ولرم استفاده شود. اما به طور کل می‌توان گفت آب گرم تاثیر مثبتی در تمیز شدن هر چه بیشتر لباس‌ها دارد.

سخن پایانی

و در پایان همواره حفظ عملکرد بهینه لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین شناخت و رفع مشکلات مرتبط با گرم نشدن آب ماشین لباسشویی به حفظ کیفیت و عملکرد بهتر دستگاه کمک می‌کند.

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب