چرا ماکروفر غذا را گرم نمی کند؟ | علت گرم نشدن غذا در ماکروفر

۸۰ درصد افراد از ماکروفر برای گرم کردن غذا استفاده می‌کنند و به ندرت از توانایی‌های دیگر آن استفاده می‌کنند. حال اگر مایکروویو درست گرم نشود و در نتیجه غذا را گرم نکند باید چه کاری انجام دهیم؟ در این مقاله به علت گرم نشدن غذا در انواع سولاردام و مایکروویو در برندهای مختلف از جمله سامسونگ، ال جی و دوو می‌پردازیم.

با ما همراه باشید تا با دلایل گرم نشدن مایکروویو آشنا شوید. اگر سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان و شماره‌های داخل سایت تماس حاصل نمایید و درباره مشکلات ماکروفر خود مشاوره دریافت کنید.

علت گرم نشدن غذا در ماکروفر، مایکروویو و سولاردام

گرم نشدن غذا به دلیل استفاده نادرست

استفاده نادرست از ماکروویوها و سولاردام می‌تواند خرابی‌های پر هزینه را به همراه داشته باشد. البته مهم‌ترین علت ضعیف شدن ماکروفر، استفاده از ظروف یکبار مصرف و نامناسب می‌باشد. خیلی از افراد بعد از خرابی و گرم نکردن غذا در ماکروفر خود را مقصر می‌دانند که البته باید به این نکته هم اشاره کرد که به برند، نوع و جنس آن نیز بستگی دارد.

زیاد بودن حجم غذا

به طور کلی طرز استفاده ماکروفرها یکسان می‌باشد اما به دلیل تفاوت در تنوع عملکردها و دکمه‌های دستگاه به شما توصیه می‌کنیم تا دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید. وقتی حجم زیادی از غذا را گرم می‌کنیم در واقع ماکروفر به زمان و توان بیشتری نیاز خواهد داشت و در نتیجه فشار بیشتری را تحمل می‌کند.

وقتی حجم زیادی از غذا را گرم می‌کنید، این غذا گرم شده و به سمت دیواره‌های ماکروویو پرتاب می‌شوند در نتیجه باعث تولید آلودگی و باکتری در فضای ماکروفر می شوند. این آلودگی داخل دستگاه نفوذ کرده و در نتیجه باعث سوختگی قطعات او می‌شود. پس یکی از علت گرم نشدن غذا در ماکروفر زیاد بودن حجم غذا است.

گرم نشدن غذا به دلیل استفاده نادرست ماکروفر و سولاردام

استفاده از ظرف نامناسب

استفاده از ظرف نامناسب در سولاردام و ماکروفر علاوه بر صدمه به دستگاه به سلامتی شما نیز آسیب می‌رساند. هنگامی که از ظروف پلاستیکی یا نامناسب استفاده می‌کنید، ارتعاشات از بدنه ظرف عبور نمی‌کند و باعث خراب شدن ظرف و حتی گرم نشدن غذا می‌شود.

عمل گرم کردن مواد غذایی توسط لامپ‌ داخل ماکروویو صورت می‌گیرد و جنبش مولکول داخل غذا را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش دمای غذا می‌شود. در صورتی که از ظرف نامناسب استفاده کنید این ارتعاشات از بدنه رد شده و به جای گرم کردن غذا به دستگاه صدمه می‌زند.

استفاده از ظرف نامناسب | گرم نشدن غذا در سولاردام و مایکروویو

سرد و خشک بودن بیش از اندازه غذا

قبل از هرکاری بهتر است تا دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید تا برای هر غذایی از دکمه و ظرف مناسبی استفاده کنید. شما باید تا جایی که ماکروفر توان دارد از آن استفاده کنید در غیر این صورت دستگاه می‌سوزد. همانطور که می‌دانید سازوکار مایکروویو به این صورت است که با کمک افزایش دمای آب غذا در نتیجه افزایش جنبش مولکول‌های آب، غذا گرم می‌شود. در صورتی که شما غذای خشک و سرد را داخل آن بگذارید دیگر رطوبتی نیست تا غذا را گرم کند و در نتیجه باعث گرم نشدن غذا می‌شود. توصیه ما به شما این است که غذا را کمی حرارت دهید یا آب بزنید و آن را به صورت مناسب پخش کنید.

انتخاب برنامه (توان و زمان) نامناسب

استفاده نادرست از برنامه و دکمه‌های دستگاه ممکن است به سلامتی شما و قطعات داخلی دستگاه آسیب بزند. اگر مطمئن هستید که دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد، انتخاب تعمیر در تعمیر برندهای مختلف از قبیل تعمیر ماکروفر بوش در کرج به شما کمک خواهد کرد. در نتیجه بهتر است برای هر غذا توان و زمان مناسبی انتخاب کنید. برای درک بیشتر موارد زیر را بخوانید:

  • زمان بیشتر و توان بالاتر: اگر زمان بیشتری را برای گرم کردن یک غذا اختصاص دهید در واقع آن غذا بیش از حد گرم شده و داخل ماکروفر هم بیشتر داغ می‌شود. این کار باعث سوختن قطعات داخلی آن می‌شود.
  • زمان کمتر و توان کمتر : یکی از علت گرم نشدن غذا در سولاردام و مایکروویو یا ماکروفر انتخاب زمان کمتر برای گرم کردن مواد غذایی است.

در نتیجه لازم است بر اساس دفترچه راهنما و با توجه به نوع مواد غذایی مورد نظر برنامه و زمان و توان مناسب را انتخاب کنید.

گرم نشدن غذا به دلیل وجود خرابی و مشکلات فنی ماکروفر

شما با دلیل‌های گرم نشدن غذا به دلیل استفاده نادرست از ماکروفرها آشنا شدید، حال نوبت به گرم نشدن غذا به دلیل خرابی‌ها و مشکلات فنی می‌رسد. قبل از هر چیزی اگر غذای شما گرم نمی‌شود شما باید به سوختن یا خرابی لامپ مگنترون شک کنید که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اگر شما به درستی از مایکروویو خود استفاده کنید در واقع به این قسمت نیازی نخواهید داشت. البته ناگفته نماند خرابی این قسمت ممکن است به دلیل استفاده در بلند مدت باشد و این موضوع بسیار طبیعی است. اگر به دنبال تعمیرکار ماکروفر در کرج می‌گردید در قسمت زیر روی دکمه تماس فوری برای تعمیر کلیک نمایید.

برای پیدا کردن عیب سولاردام خود باید ابتدا با کارشناس فنی تماس گرفته و از او کمک بگیرید تا در صورت نیاز قطعه آسیب دیده تعویض شود.

در صورتی که در محدوده شهر کرج، فردیس، عظیمیه، محمدشهر، مهرشهر، گوهردشت ساکن هستید می‌توانید جهت تعمیر ماکروفر در کرج با انتخاب تعمیر تماس بگیرید.

کارشناسان ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، در اسرع وقت جهت تعمیر لوازم خانگی در کرج به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد.

خرابی مگنترون ماکروفر (لامپ اشعه)

اگر غذای شما در ماکروویو یا سولاردام گرم نمی‌شود در واقع باید به خرابی مگنترون اشاره کنیم. خرابی مگنترون در تمامی ماکروفرها شایع بوده است و مربوط به یک برند خاص نیست. در ادامه به سوال کار مگنترون‌ها چیست؟ می‌پردازیم:

مگنترون‌ها یکی از مهم‌ترین قطعات ماکروفرها برای گرم کردن غذا می‌باشد. در واقع این قطعه امواج رادیویی تولید می‌کند و این امواج باعث افزایش جنبش مولکول‌های آب در غذا در نتیجه گرم شدن آن‌ می‌شود. یکی از علل گرم نشدن غذا در ماکروفر، خرابی این قطعه و عدم جنبش مولکول‌های آب است. علائم سوختگی یا خراب شدن لامپ اشعه:

  • ❗ ماکروفر درست کار می‌کند اما غذا را گرم نمی‌کند.
  • ❗ بعد از روشن کردن مایکروویو صدای جرقه ماکروفر از آن تولید می‌شود.
  • ❗ ضعیف شدن یا گرم نشدن داخل مایکروویو
گرم نکردن غذا در مایکروویو

نیم سوز شدن ترانس های ولتاژ

نباید از کار اصلی ترانس‌های ولتاژ غافل شد، در واقع این ترانس‌ها با کمک ولتاژ، انرژی مورد نیاز لامپ اشعه را تامین می‌کنند. ترانس ها از خازن و سیم‌پیچی‌های متعدد تشکیل شده و در نهایت به کمک مگنترون‌ها باعث گرم شدن غذا می‌شود.

در واقع خرابی ترانس به دلیل آسیب فیزیکی یا فرسودگی دستگاه می‌تواند تولید ولتاژ را مختل کند. در نتیجه خرابی ترانس، مگنترون هم از کار افتاده و دیگر مایکروویو غذا را گرم نمی‌کند. اگر مگنترون سالم بود ترانس‌های ولتاژ را بررسی کنید.

در صورتی که با این مشکلات مواجه هستید می‌توانید از طریق راه‌های زیر با یک تعمیرکار حرفه‌ای ماکروفر در کرج تماس بگیرید:

در صورت نیاز به راهنمایی در مورد رفع مشکلات ماکروفر، فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تعمیرکاری حاذق به محل شما اعزام خواهند کرد.

نام
نام خانوداگی
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

خرابی برد الکترونیکی مایکروویو

همانطور که می‌دانید برد یک دستگاه حکم مغز برای ما انسان‌ها را دارد. برد الکترونیکی ماکروفر وظیفه انتقال دستورها به بقیه‌ قطعات را دارد. به همین دلیل اگر خراب شود مایکروویو خوب کار نکرده و غذا را گرم نمی‌کند. از دلایل خرابی این قطعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ولتاژ بالا و برخورد آن به برد
  • اتصالی کردن برد الکترونیکی
  • عدم استفاده از محافظ برای پریز برق
  • نوسانات برقی
  • وارد شدن آب به دستگاه
خرابی برد الکترونیکی مایکروویو و ماکروفر

معیوب بودن و خرابی خازن ماکروفر

علت گرم نکردن مایکروفر و تشخیص آن با اهم متر، در این قسمت شما به یک اهم متر نیاز دارید تا متوجه خرابی خازن مایکروویو بشوید. خرابی خازن معمولا کم اتفاق می‌افتد اما اگر با این مشکل رو به رو شدید حتما قبل از هر اقدامی برق مایکروویو را قطع کرده و سیم‌های خازن را جدا کنید و سپس با اهم سنج آن را بررسی کنید. علائم خرابی خازن ماکروفر و علت ضعیف شدن ماکروفر:

  • ❗ ماکروفر روشن می‌شود اما غذا را گرم نمی‌کند.
  • ❗ ماکروفر با سر و صدای زیاد کار می‌کند.
  • ❗ دستگاه دود می‌کند. ( این اتفاق نادر است.)

خراب شدن موتور گردان

موتور گردان به سینی مایکروویو کمک می‌کند تا بچرخد و در صورتی که سینی درست کار نکرده و نمی‌چرخد باید به سراغ موتور گردان آن بروید. چرخش سینی باعث پخش گرما در همه جا به طور یکسان می‌شود و اگر این قطعه خراب شود در نتیجه در گرم کردن غذا به مشکل بر می‌خورید. از علت نچرخیدن سینی ماکروفر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ❌ استفاده از ظروف و اجسام سنگین
  • ❌ شکستگی کوپلینگ زیر سینی
  • ❌ از قطعات مصرفی بوده و خرابی آن بسیار طبیعی می‌باشد.
خراب شدن موتور گردان ماکروفر و سولاردام

مشکل در فیوزهای ولتاژ

در ماکروفرها همانند دیگر لوازم برقی، فیوزهای حرارتی و حفاظتی استفاده شده است تا در صورت افزایش ولتاژ بسوزند و به دستگاه صدمه‌ای وارد نشود. داخل مایکروویوها دو مدل فیوز اصلی گچی و شیشه‌ای وجود دارد. از دلایل سوختن فیوزهای ولتاژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ❌ خرابی قطعات مختلف دستگاه
  • ❌ خرابی میکروسوئیچ‌های در
  • ❌ خرابی المنت
  • ❌ مشکل در پریز

اتصالی در دیود مایکروفر

در واقع کار دیود مایکروفر دریافت ولتاژ ترانس و ولتاژ لازم را به مگنترون می‌دهد. بنابراین اگر این قطعه دچار مشکل شود، ولتاژهای داخل دستگاه هم دچار مشکل شده و باعث گرم نشدن غذا می‌شود. علت سوختن این قطعه چیست؟

  • ❗ استفاده نادرست از سولاردام یا مایکروفر
  • ❗ نوسان برق
  • ❗ خراب شدن مگنترون
  • ❗ خرابی ترانس
  • ❗ خرابی فیوز
گرم نشدن غذا اتصالی در دیود مایکروفر و سولاردام

خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر و سولاردام

خرابی میکروسوئیچ ها یکی از مهم‌ترین علت گرم نکردن مایکروفر ال جی، علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ و علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک می‌باشد. برای تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر کافی است تا با شماره‌های داخل سایت تماس حاصل نمایید و به صورت رایگان به مشاوره بپردازید. میکروسوئیچ‌ها قطعات ریزی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان درب ماکروفر را باز و بسته کرد. از عوامل خرابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارکرد بیش از حد
  • عدم کیفیت تولیدی
  • حرارت بالا

با توجه به این مطالب، یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حفظ و جلوگیری از خرابی ماکروفروها، استفاده درست از آن‌ها است. اگر به دنبال علت گرم نکردن مایکروویو می‌گردید ابتدا به مگنترون آن‌ها و سپس اگر مشکل را پیدا نکردید به قطعات دیگر آن نگاه کنید.

نتیجه گیری

کــــرج شهر تخصصی ماست…

پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

    09190089252      09190099252

سایر مطالب